رفتن به مطلب

گشتی در دنیای وحش


ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]تصاویر نادرترین پستاندار دنیا / لبخند شیرین مقابل دوربین زیست شناسان[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]گروهی از زیست شناسان "سازمان حفاظت از محیط زیست" با استفاده از تکنیک تله های دوربین دار موفق شدند از نادرترین پستاندار دنیا که کرگدن جاوه ای نام دارد عکسبرداری کنند.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، ارزیابیهای سازمان بین المللی حفظ محیط زیست نشان می دهد که کرگدن جاوه ای (Rhinoceros sondaicus) کمیاب ترین گونه پستاندار در دنیا است. به همین منظور گروهی از کارشناسان این سازمان با نصب تعدادی تله دوربین دار در پارک ملی "یوجونگ کولون" که یک جنگل بارانی در اندونزی است موفق شدند این حیوان را در قاب تصویر شکار کنند.

براساس گزارش نشنال جغرافی، این حیوان به طور تهدید آمیزی در معرض خطر انقراض قرار دارد. "اریک دینرستاین" کارشناس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در این خصوص توضیح داد: "یک فوران آتشفشان آناک کراکاتائو برای نابودی تمام اشکال حیات در شبه جزیره ای که زیستگاه این کرگدنها کافی است."

وی افزود: "هیچ کرگدن جاوه ای در اسارت وجود ندارد بنابراین اگر جمعیت این گونه در طبیعت بمیرد این کرگدن کاملا منقرض خواهد شد."

لحظه شگفت انگیز- در این تصویر یک گونه کرگدن جاوه ای در مقابل تله دوربین دار قرار می گیرد و شگفتی زیست شناسان را بر می انگیزد.

 

628589_orig.jpg

 

همراه با بچه - یک کرگدن جاوه ای و بچه اش پس از اینکه به تله دوربین دار برخورد می کنند از محل دور می شوند.

 

628588_orig.jpg

 

لبخند شیرین - به نظر می رسد که این کرگدن تقریبا در مقابل تله دوربین لبخند می زند. این حیوان زمانی در تمام آسیای جنوب شرقی گسترده بود اما امروز تنها در جنگلهای بارانی پارک "یوجونگ کولون" در اندونزی ساکن است. متاسفانه این حیوان به دلیل برخورداری از شاخ با ارزشی که خواص دارویی دارد مورد شکار بی رویه قرار گرفته است.

 

628587_orig.jpg

 

هنگام صرف غذا - کرگدن جاوه ای در لحظه خوردن غذا. این حیوان از سال 1931 در اندونزی تحت حفاظت قرار دارد. پارک "یوجونگ کولون" که در بخش جنوب غربی جاوه قرار دارد برای حفاظت از این گونه در نظر گرفته شده است.

 

628586_orig.jpg

 

پلنگ جاوه ای - علاوه بر کرگدنها تله های دوربین دار جانوران دیگر را هم شکار کرده اند از جمله پلنگ جاوه ای که به شدت در معرض تهدید قرار دارد. جمعیت این حیوان بین 350 تا 700 نمونه ارزیابی شده است.

 

628585_orig.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]تصاویری از زشت‌ترین جوجه دنیا/ ترکیبی از یک موجود فضایی و جوجه سوخاری[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]جوجه طوطی kea که پس از تولد از سوی والدینش رها شد، دارای ظاهر و صورتی است که تنها یک مادر می‌تواند او را دوست داشته باشد.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، این جوجه طوطی که بی تردید می تواند داعیه دار عنوان زشت ترین پرنده جان باشد از سوی پدر و مادرش پس از سردرآوردن از تخم در باغ وحش برگزوو در آلمان رها شد.

783054_orig.jpg

جوجه طوطی که مادر و پدرش وی را پس از تولد در باغ وحشی در آلمان رها کردند783055_orig.jpg

نلسون در مقابل آینه ویژگی های منحصر به فرد خود را تحسین می کند

اگرچه نلسون می تواند دست کم با علم به اینکه روزی به یک طوطی از نژاد Kea تبدیل خواهد شد، احساس آرامش کند اما درحال حاضر به عنوان ترکیبی از یک موجود فضایی و یک جوجه سوخاری توصیف شده است.

براساس گزارش دیلی میل، این جوجه طوطی تنها جوجه ای بود که از سه تخم دیگر تبدیل به جوجه شد، اما ماه گذشته درست پس از تولد از سوی والدینش رها شد.

783056_orig.jpg

نسلون توسط کارکنان باغ وحش برگزو در آلمان نگهداری می شود

از آنجا که سن این جوجه طوطی بسیار کم است نیازمند مراقبت 24 ساعته است. وی چهار هفته نخست زندگی خود را درون یک دستگاه ویژه رشد جوجه سپری کرده است.

نوع Kea طوطی های بزرگی هستند که در اصل در نیوزیلند زندگی می کردند ، این نوع طوطی ها به هوش و کنجکاوی خود شناخته می شوند. طوطی های بالغ از این دست به رنگ سبز زیتونی و برق نارنجی رنگ زیر بالهای خود هستند.

783051_orig.jpg

نلسون در نهایت به یک طوطی kea زیبا تبدیل می شود

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]بازگشت قورباغه انگشت دراز پس از 63 سال[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]گروهی از زیست شناسان در کشور "بوروندی" در آفریقا با گونه ای با عنوان "قورباغه انگشت دراز" روبه رو شدند که از 63 سال قبل تاکنون مشاهده نشده بود.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، این قورباغه انگشت دراز که با نام علمی Burundi Cardioglossa cyaneospila شناخته می شود اولین و آخرین بار در سال 1949 مشاهده و شناسایی شد و در مدت 63 سال از کشف آن دیگر هرگز دیده نشد.

در روزهای اخیر گروهی از دانشمندان آکادمی علوم کالیفرنیا در سانفرانسیسکو اعلام کردند که این گونه را که تاکنون تصور می شد منقرض شده است بار دیگر پیدا کردند.

این جانور دو زیست که 3.2 سانتیمتر طول دارد در مدت یک ماموریت اکتشافی در بوروندی در دسامبر 2011 پیدا شد اما خبر مشاهده دوباره آن اکنون اعلام شده است.

776968_orig.jpg

 

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "این گونه تنها یکبار دیده شده بود. این قورباغه، یکی از آگاهیهای ما از این گوشه آفریقا است."

در مدت این اکتشاف اخیر، زیست شناسان توانستند یک نمونه نر را پیدا کنند. این یکی از دو زیستان کوچک و براق آفریقا است.

براساس گزارش نشنال جغرافی، به گفته این پژوهشگران، اطلاعات بسیار کمی درباره زیست شناسی و جمعیت Cardioglossa cyaneospila در دسترس است و برای مثال، هنوز هدف از تکامل انگشت دراز در این حیوان مشخص نیست.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]تصاویر جانوری که در عمق 2 هزار متری زیر زمین زندگی می کند[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]گروهی از جانورشناسان اسپانیایی در غاری واقع در گرجستان یک جاندار نخستین بی مهره را کشف کردند که در عمق 2 هزار متری زیر زمین زندگی می کند.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، این حیوان خاکی یک بی مهره نخستین شش پا بدون باله و چشم است که در تاریکی مطلق در عمق دو هزار متری غار "کروبرا- ورونیا" در میان کوههای قفقاز در گرجستان زندگی می کند.

دو جانورشناس دانشگاه "ناوارا" در اسپانیا که این جانور را شناسایی کردند معتقدند که این حیوان یک گونه جدید است و آن را Plutomurus ortobalaganensis نامیدند.

براساس گزارش نیوساینتیست، طول بدن این موجود زنده تنها چند میلیمتر است که به دلیل نداشتن رنگدانه ها تقریباً شفاف به نظر می رسد.

کشف این ارگانیسم در تابستان سال 2010 و زمانی انجام شد که گروهی از دانشمندان اسپانیایی، روسی و پرتغالی سفر اکتشاقی خود را به این غار که در نزدیکی دریای سیاه و در میان کوههای غربی قفقاز قرار دارد انجام دادند و در این سفر تا عمق 2 هزار و 191 متری زیر سطح زمین پیشروی کردند.

761043_orig.jpg

این جانور شش پا و بی مهره، بدون چشم و بدون بال است و در تاریکی مطلق زندگی می کند

761041_orig.jpg

به دلیل نداشتن رنگدانه بدن چند میلیمتری این جانور تقریبا شفاف به نظر می رسد

761044_orig.jpg

این گونه جدید در عمق 2 هزار متری غاری در میان کوههای غربی قفقاز کشف شد

761042_orig.jpg

جزئیات بزرگنمایی شده Plutomurus ortobalaganensis

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]تصاویری شگفت انگیز از یک سنجاب ارغوانی![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]یک زوج آمریکایی در باغ خانه خود سنجاب عجیبی را به دام انداختند که به رنگ ارغوانی است و توانسته کاربران اینترنت و دانشمندان را شگفت زده کند.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، "سنجاب ارغوانی" اصطلاحی است که در زبان انگلیسی برای نشان دادن "گزینه بسیار مطلوبی که وجود ندارد" استفاده می شود.

اکنون به نظر می رسد که "سنجاب ارغوانی" واقعاً وجود دارد. درحقیقت، یک زوج آمریکایی ساکن سواحل "جرسی" در پنسیلوانیا در باغ خانه خود سنجابی را به دام انداختند که به رنگ ارغوانی است.

"کانی امرت" زمانی که همسرش "پرسی" را صدا زد تا یک مخلوق عجیب را به وی نشان دهد به چشمان خود اعتماد نمی کرد.

پس از اینکه این زوج توانستند این حیوان را به دام اندازند از آن چند عکس گرفتند و به همسایگان خود نشان دادند تا آنها هم نظرشان را درباره رنگ عجیب این سنجاب بگویند. سپس، حیوان را آزاد کردند و اجازه دادند که به جنگل بازگردد.

همچنین، این خانواده با دانشمندان تماس گرفتند و از آنان خواستند تا درباره اینکه چگونه یک سنجاب می تواند ارغوانی باشد توضیح دهند.

پوست خز این جوندگان کوچک می تواند تنوع رنگی بسیاری شامل قرمز، خاکستری، قهوه ای، سیاه و حتی سفید (در موارد زالی) داشته باشد اما بی تردید توضیح درباره یک خز ارغوانی کمی دشوار است.

براساس گزارش دیلی میل، درحقیقت هنوز به درستی مشخص نیست که این سنجاب چگونه به رنگ ارغوانی درآمده است اما این احتمال وجود دارد که کسی آن را رنگ کرده باشد. هرچند به نظر می رسد این رنگ یک دست تر از چیزی است که بتوان گفت با اسپری رنگ شده است.

همچنین اگر این سنجاب در اثر بی احتیاطی داخل حوضچه رنگ یا ترکیبات شیمیایی می افتاد تاکنون زنده نمانده بود.

"کریش پیلای"، استاد دانشگاه پنسیلوانیا توضیحی برای رنگ پوست خز این سنجاب ارائه کرد و گفت که به نظر می رسد این حیوان با رنگ "ارغوانی امپراتوری" رنگی شده است. این رنگ یک ترکیب بروم ارگانیک است که در میان جانوران نرم تن به وفور یافت می شود.

این محقق با تأکید بر اینکه این موقعیت اصلا برای این سنجاب خوب نیست خاطرنشان کرد که به نظر می رسد مقدار برم در سیستم بدن این جونده بسیار بالا باشد.

 

755050_orig.jpg

کاملاً غیرعادی- یک زوج آمریکایی در باغ خانه خود این سنجاب عجیب را پیدا کردند

755049_orig.jpg

غیرقابل توضیح- دانشمندان هنوز نمی دانند چه توضیحی می توانند برای رنگ ارغوانی این جونده کوچک ارائه کنند

755046_orig.jpg

بی نظیر- سنجابها می توانند رنگهای متنوعی شامل قرمز، قهوه ای، سیاه، خاکستری و حتی سفید داشته باشند اما رنگ اغوانی بی نظیر است

755047_orig.jpg

این سنجاب توانسته است در شبکه طرفداران بسیاری پیدا کند

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]کشف یکی از کوچکترین آفتاب‌پرستهای جهان/ خزنده‌ای کوچکتر از ناخن دست[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]آفتاب پرستها معمولا به خاطر قدرت تغییر رنگ شهرت دارند، اما کشف گونه ای جدید از این خزنده ها که کوچکترین خزنده است، به تعداد ویژگی های عجیب این جانداران افزوده است.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، این خزنده سه سانتیمتری به اندازه ای کوچک است که می تواند بر روی لبه ناخن دانشمندی که آن را در ماداگاسکار کشف کرده، بایستد، در واقع ابعاد بدن این جاندار از حشراتی که غذای آفتاب پرستهای بزرگتر را تشکیل می دهند، بزرگتر نیست.

این گونه جدید با نام "بروکسیا میکرا" در ماداگاسکار کشف شده و گفته می شود یکی از کوچکترین آفتاب پرستهایی است که در جهان کشف شده است، از این رو تستهای ژنتیکی بر روی این جاندار کوچک آغاز شده است.

به گفته محققان ابعاد کوچک بدن این جاندار نشان می دهد به احتمال زیاد آفتاب پرستها در ماداگاسکار از اجدادی بسیار کوچک تکامل یافته اند که با آفتاب پرستهای بزرگ و رنگارنگی که امروزه به چشم انسان آشنا هستند، بسیار متفاوت بوده اند.

بر اساس گزارش میل آنلاین، این آفتاب پرستها در محدوده ای کوچک از ماداگاسکار زندگی می کنند و دانشمندان بر این باورند این جانداران در برابر تخریب زیستگاهشان از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند:

 

 

757130_orig.jpg

آفتاب پرستی کوچکتر از ناخن دست

 

757129_orig.jpg

این جاندار سه سانتیمتری یکی از کوچکترین آفتاب پرستهایی است که در دنیا دیده شده است

 

757126_orig.jpg

دانشمندان بر این باورند آفتاب پرستها در ماداگاسکار تکامل یافته اند

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]تصاویر بلند کردن یک کوسه نهنگی 12 متری با 5 جرثقیل

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]ماهیگیران پاکستانی برای بلند کردن یک کوسه نهنگی 12 متری از آبهای لنگرگاه شهر بندری کراچی مجبور شدند حداکثر از 5 جرثقیل استفاده کنند.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، روز سه شنبه 7 فوریه 2012 جمعیت انبوهی از تماشاگران در لنگرگاه شهر بندری کراچی پاکستان شاهد از آب بیرون کشیدن لاشه یک کوسه نهنگی 12 متری بودند که بین 6 تا 7 تن وزن داشت.

این کوسه نهنگی را 10 روز قبل یک ماهیگیر محلی در فاصله 150 کیلومتری آبهای ساحلی در دریای عرب بی هوش پیدا کرد اما زمانی که این ماهی غول پیکر از آب بیرون کشیده شد مرده بود.

براساس گزارش "سی. بی. اس"، ماهیگیران در ابتدا برای بیرون کشیدن این کوسه نهنگی از آب دو جرثقیل آوردند اما لاشه بسیار عظیم این جانور آبزی بسیار سنگین تر از آن بود که دو جرثقیل کافی باشد.

به همین دلیل، سه جرثقیل دیگر نیز آورده شد و سرانجام ماهیگیران موفق شدند با 5 قرقره این حیوان را بالا بکشند و آن را به قیمت 1.7 میلیون روپل (18 هزار دلار) بفروشند.

کوسه نهنگی بزرگترین ماهی در آبهای گرم دنیا است. این حیوان از سوی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان یک گونه نفوذپذیر معرفی و از سال 2008 در لیست قرمز این سازمان وارد شد.

هرچند این گونه، جثه ای عظیم و ترسناک دارد اما ماهی بسیار مهربان و بی آزاری است و بارها به شناگران دریاهای گرم اجازه داده است که سوارش شوند. خوراک کوسه نهنگی موجودات ریز دریایی است.

 

 

754166_orig.jpg

روز سه شنبه جمعیت انبوهی شاهد بیرون کشیدن یک کوسه نهنگی 12 متری بودند

 

754164_orig.jpg

برای بیرون کشیدن این کوسه در ابتدا از دو جرثقیل استفاده شد

 

754169_orig.jpg

اما به دلیل وزن بالای این ماهی عظیم مجبور شدند از تعداد بیشتری جرثقیل استفاده کنند

 

754163_orig.jpg

در نهایت، لاشه این غول مهربان دریایی به خشکی رسید و به قیمت 18 هزار دلار فروخته شد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]خرگوشی که به ستاره وب تبدیل شد[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]فیلم خرگوش کوچکی که با وسواس خاصی همانند یک سگ گله از گوسفندان مراقبت می کند به ستاره جدید وب تبدیل شد و کاربران شبکه را شگفت زده کرد.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، ستاره جدید "یو تیوب" یک بازیگر، شخصیت معروف یا یک ورزشکار مشهور نیست، بلکه یک خرگوش کوچک سوئدی است که همانند یک سگ گله از یک دسته گوسفند نگهداری می کند.

این حیوان 5 ساله که در شمال سوئد زندگی می کند به مدت طولانی رفتار سگهایی را تماشا می کرد که برای هدایت و کنترل گوسفندان تربیت شده بودند.

براساس گزارش دیلی میل، به این ترتیب، یاد گرفت که چگونه برای نگهداری از گوسفندان از آنها تقلید کند. این فیلم تنها در مدت یک هفته بیش از 700 هزار بازدیدکننده در یو تیوب داشت.

"دان وستام"، تربیت کننده سگهای گله که این فیلم را از این خرگوش که "چمپیس" نام دارد گرفته و در وب گذاشته است در این خصوص گفت که "چمپیس" حتی بهتر از سگهایش از گوسفندان مراقبت می کند.

وی توضیح داد: "در واقع این یک خرگوش گله است که به اطراف گوسفندان می چرخد و اگر گوسفندی از دسته خارج شود به دنبالش می رود و آن را به گروه باز می گرداند."

 

 

752683_orig.jpg

این خرگوش که "چمپیس" نام دارد توانسته است سگهای گله را شرمنده کند

 

752684_orig.jpg

این خرگوش پس از مدتها که رفتار سگهای گله را تماشا می کرد توانست در نگهداری از گوسفندان از آنها تقلید کند

 

752681_orig.jpg

"چمپیس" به دنبال گوسفندان می کند و آنها را در کنار هم نگه می دارد

 

752682_orig.jpg

به گفته یک تریبت دهنده سگهای گله، "چمپیس" این کار را بهتر از سگها انجام می دهد

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]کشف یک میگوی غول پیکر/ تصاویری از دوجورپای عظیم نیوزلندی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]گروهی از دانشمندان نیوزلندی در آبهای عمیق با کشف 7 مخلوق غول پیکر از خانواده دوجورپایان که 10 برابر بزرگتر از میگوهای معمولی هستند شگفت زده شدند.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، این "ابَر میگوها" در حقیقت گونه ای نادر از "دوجورپایان" هستند که محققان دانشگاه آبردین توانستند در مناطق عمیق آبهای ساحلی نیوزلند 7 نمونه آنها را پیدا کنند.

یک دوجورپا و میگوی معمولی به طور عادی بین 2 تا 3 سانتیمتر طول دارد درحالی که این گونه نادر 10 برابر بزرگتر و 34 سانتیمتر است.

"آلن جمیسون"، سرپرست این تیم تحقیقاتی در تفسیر تعجب خود از مشاهده این حیوان گفت: "کشف این مخلوق دریایی به همان اندازه عجیب است که یک سوسک حمام به طول یک پا را پیدا کنید. این دقیقاً همان حسی است که وقتی آن را دیدم داشتم."

این "ابَر- دوجورپاها" که در نگاه اول به "میگوی زال" شباهت دارند با یک تله فلز بزرگ که به دوربین عکاسی مجهز بود و با یک قفس شیشه ای یاقوتی محافظت می شد به دام افتادند و دوربین عکاسی این تله توانست از 9 نمونه عکسبرداری کند.

براساس گزارش فاکس نیوز، بزرگترین نمونه ای که به دام افتاد 28 سانتیمتر طول دارد اما طول بزرگترین نمونه ای که در عکسهای دوربین دیده می شود 34 سانتیمتر است.

بزرگترین "ابر- دوجورپاهایی" که پیش از این شناسایی شده بودند در دهه 80 و سواحل هاوایی پیدا شده بودند اما طول آنها بیشتر از 10 سانتیمتر نبود.

"آلن جمیسون" ادامه داد: "این کشف راههای بسیاری برای انجام مطالعه درباره این جانواران باز می کند. کافی است فکر کنید که این نمونه ها هنوز کاملاً رشد نکرده اند و بنابراین می توانند بزرگتر نیز بشوند."

 

 

752437_orig.jpg752436_orig.jpg752432_orig.jpg752431_orig.jpg752434_orig.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]کشف 46 گونه بالقوه جدید/ از قورباغه دهان گشاد تا سوسک آبی جواهرنشان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]زیست شناسان "برنامه سنجش سریع" اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت با بررسی هزار و 300 گونه در جنگلهای گرمسیری آمریکای جنوبی 46 گونه بالقوه جدید را شناسایی کردند.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، محققان "برنامه سنجش سریع" (RAP) با کاوش در کشور کوچک "سورنیام" واقع در آمریکای جنوبی توانستند 46 گونه احتمالاً جدید را شناسایی کنند.

هدف از دو دهه تلاش این کارشناسان درک این نکته است که چه گونه هایی وجود دارند و برای جلوگیری از انقراض چه گونه هایی باید تلاش کرد.

قورباغه گاوچران

 

این قورباغه به دلیل مهمیزهایی که از پاهایش بیرون زده اند با عنوان "گاوچران" (cowboy) نامگذاری شده است.

 

749148_orig.jpg

 

مارمولک دم- شلغم

 

این مارمولک دم- شلغم (Thecadactylus rapicauda) همانند بسیاری دیگر از مارمولکها دارای یک مردمک بیضی شکل عمودی و بدون پلک است. به همین دلیل برای مرطوب نگه داشتن آن باید به طور مرتب با زبان، چشم خود را لیس بزند.

 

749138_orig.jpg

 

گربه ماهی زرهدار

 

حتی این گربه ماهی زرهدار نیز که با خارهایی برای دفاع در مقابل ماهی گوشتخوار پیرانا پوشیده شده است نیز می تواند یک گونه جدید باشد.

 

راهنمای محلی این گربه ماهی را صید کرد و آماده خوردن آن شد اما محققان برای محافظت از این نمونه با ارزش جلوی این کار را گرفتند.

 

749137_orig.jpg

 

سوسک آبی جواهر نشان

 

این سوسک آبی که به رنگ لاجوردی و زمردین دیده می شود گونه Oocyclus است که در ونزوئلا کشف شد شباهت بسیاری به گونه Oocylcus trio دارد که در جریان برنامه RAP در جنگلهای گرمسیری "سورنیام" پیدا شد.

 

749146_orig.jpg

 

ملخ ماژیکی

 

این ملخ گونه "وستریا" می تواند به عنوان یک گونه جدید شناخته شود. این حشرات که در جنگلهای بارانی آمریکای مرکزی و مدیترانه زندگی می کنند به سبب رنگ آمیزی شادی که دارند با عنوان "ماژیک" شناخته می شوند.

 

749140_orig.jpg

 

یک نمونه شگفت انگیز

 

یک نمونه شگفت انگیز از ملخ گونه Neoconocephalus که پیش از این در جنگلهای آمازون پرو شناسایی شده بود اکنون در سورنیام نیز پیدا شده است.

 

749144_orig.jpg

 

گربه ماهی سیرناپذیر

 

این گونه جدید گربه ماهی از نوع Pterodoras است. به گفته محققان، این ماهی که 60 سانتیمتر طول دارد تقریباً هر چیزی را که وارد دهانش بشود می خورد.

 

749142_orig.jpg

 

قورباغه دهان گشاد

 

این قورباغه که شبیه به شخصیتهای بازی رایانه ای Pac-Man است یک شکارچی پرخور است که همیشه در انتظار شکار خود می ماند. دهان بسیار گشاد این حیوان به آن کمک می کند که شکارهای بزرگی چون موشها و قورباغه های سایر گونه ها را ببلعد.

 

749136_orig.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...