رفتن به مطلب

پایان نامه پیرامون خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویس های نرم افزاری


ارسال های توصیه شده

پایان نامه ارائه روشی جهت خودکارسازی سازوکارهای ردیابی میان فرآیندهای حرفه و سرویس های نرم افزاری توسط مریم عرشی و به راهنمایی دکتر فریدون شمس برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه شهید بهشتی تهران در تابستان 1390 ارائه شده که فایل pdf اون رو از فایل پیوست می تونید دانلود کنید.

 

چکیده:

امروزه معماري سرويسگرا بعنوان راهكاري اثربخش براي طراحي و توسعه برنامه هاي سازمانها پيشنهاد مي شود و با استفاده از سرويس هاي خوش تعريف كه واسطه اي گوناگون و قابل تغييري دارند بعنوان راهي انعطاف پذير و غيرثابت در خدمت اهداف سازمانها بكار گرفته مي شود. اما كسب و كار سازمان مدام درحال دگرگوني است، راهكارها و روش هاي نوين، جاي روشهاي سنتي را گرفته و ترتيب انجام وظايف تغيير مي كند.

براي اينكه شناسايي تغييرات و محدوده انتشار آنها امكان پذير باشد استفاده از روابط رديابي ميان فرآيندهاي حرفه و سرويس هاي نرم افزاري كار را بسيار ساده تر مي كند. اما در حال حاضر سيستم هاي نرم افزاري كمي وجود دارند كه روابط ميان آنها با فرآيندهاي كسب وكار بصورت طبيعي و شفاف بيان شده باشد و تغييرات بصورت دستي از طرف خبرگان حرفه به توسعه دهندگان نرم افزار ارائه مي شود . در اين تحقيق روشي خودكار براي كشف و نگهداري و خودكارسازي سازوكارهاي رديابي ميان فرآيندهاي كسب وكار و سرويس هاي نرم افزاري پيشنهاد مي شود كه با استفاده از آن مي توان هنگام بروز تغييرات در فرآيندهاي كسب و كار با صرف هزينه و زمان كمتر تحليلي از تغييرات موردنياز در سرويس هاي نرم افزار بدست آورد.

در روش رديابي پيشنهادي در اين تحقيق تمركز بر روي بازيابي روابط رديابي ميان فرآيندهاي حرفه و سرويس هاي نرم افزاري است. از آنجايي كه در سازمان ها تغييرات بيشتر روي روش هاي انجام كار است و موجوديت ها در طي زمان نسبت به روشها دچار تغييرات كمتري مي شوند، در روش پيشنهادي اين تحقيق سعي شده است تا با پيدا كردن رابطه ميان موجوديت هاي حرفه و موجوديت هاي نرم افزار رابطه ميان فرآيندها و سرويس ها بدست آيد . بر اي ارزيابي روش پيشنهادي، نتيجه اعمال روش روي يك مطالعه موردي با نتيجه كار معماران و طراحان نرم افزار روي همان مطالعه موردي مقايسه شده است، كه در مقايسه با روش هاي ديگر بطور كلي نتيجه قابل قبول است.

 

كلمات كليدي: معماري سرويسگرا ، رديابي، بازيابي روابط رديابي، آنتولوژي

 

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق

فصل دوم: مفاهيم پايه و كارهاي مرتبط

فصل سوم: روش رديابي پيشنهادي

فصل چهارم: ارزيابي روش با استفاده از مطالعه موردي

فصل پنجم: خلاصه و نتيجه گيري

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...