رفتن به مطلب

ازآغاز ارسال پیامک‌های تبریک نوروزی تا درآمد میلیاردی اپراتورها


ارسال های توصیه شده

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

این روزها ارسال پیامک‌های تبریک از تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی جایگزین تبریک‌های نوروزی به روش سنتی شده و می توان گفت درآمدی میلیاردی را برای اپراتورها ایجاد کرده است.

3054750_595.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، با نزدیک شدن به ایام آغازین سال جدید و درکنار سنت دیرینه هر سال در خانه تکانی منزل وخرید شب عید،تبریک سال نو یکی از محبوب ترین وقدیمی ترین سنت ها دربین ایرانیان است و در این روزها تقریبا بازار تبریک،داغ وداغ تر می شود.

 

وقتی گنجینه خاطرات را ورق می‌زنیم قاب‌هایی با دست‌نوشته و امضای حک شده بر آن را می‌بینیم که حس خاطره‌انگیز را برایمان ایجاد می‌کند. این خاطرات همان کارت پستال‌هایی هستند که روزی در هر مناسبتی همه خواهانش بودند.

 

با فرارسیدن فصل بهار و ایام سال جدید تعدادی از آن‌ها رادر بازار تهیه کرده و برای ابراز محبت و توسعه دوستی احساساتمان را درون این پیام آوران گذاشته و می فرستادیم.

 

اما با وجود اینکه هنوز جذابیت کارت پستال‌ها و خاطره آن وجود دارد گویا مشغله‌های زندگی کنونی بازار این آثار جذاب هنری را از رونق انداخته است.

 

اکنون به جای رفتن به بازار، ایستادن در صف برای خرید کارت پستال عید، نوشتن پیام تبریک بر روی آن، چسپاندن تمبر بر روی پاکت و رفتن به دفاتر پستی برای ارسال آنها از روش‌های الکترونیکی آن استفاده می‌کنیم.

 

مدتی است که در کشور ما شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ و احیای سنت ارسال کارت پستال و ترغیب شهروندان به استفاده از این آثار جذاب با آمیختن شیوه های سنتی و الکترونیکی خدمتی را راه اندازی کرده که هم پاسخگوی نیازهای جامعه امروز که فناوری بخش مهمی از زندگی او گشته است بوده و هم از بعد عاطفی و احساسی، اثر گذاری بیشتری بر مخاطب داشته باشد.

 

درسرویس کارت پستال الکترونیک شرکت پست افراد می‌توانند با استفاده با مراجعه به سایت پست و یا سامانه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بر اساس مناسبت‌ها و ایام خاص از میان کارت پستال‌های متنوع و زیبا، کارت مورد نظر و دلخواه خود را انتخاب و با ارائه آدرس گیرنده آن را توسط پست ارسال كنند و هزینه‌های آن را به ‌صورت الکترونیکی و آنلاین پرداخت نمایند.

 

هرچند برخی شهروندان برای تبریک از این کارت پستال ها استفاده می کنند اما تعداد آنها بیش تر از کسانی که با ارسال پیامک ایام سال نو یا مناسبت را تبریک می گویند بیشتر نیست.

 

درواقع پیامک،شبکه های اجتماعی و... جای خود را در تمام اقشار باز کرده واین روزها ترجیح می دهیم با کلیک بر روی دکمه، پیام های تبریک خود را به صورت آنلاین ،از طریق پیامک بفرستیم.

 

درکشور ما میلیون‌ها پیامک برای تبریک عید نوروز از طریق تلفن های همراه ارسال می شود و بنا به گفته حسن رضوانی معاون سابق تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی میزان پیامک های ارسال شده در نوروز 93 نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

 

وی معتقد است مشترکان ایرانسل 16 میلیارد پیامک و مشترکان همراه اول 15 میلیارد پیامک ارسال کردند که با احتساب هر پیامک 9 تومان 1 1 تومان وبدون در نظر گرفتن پیامک لاتین 22 تومانی وطرح های تخفیفی اپراتورها 28 میلیارد پیامک فارسی ،حدود 280 میلیارد تومان درآمدزایی برای اپراتورها داشته است.

 

*درآمد اپراتورها از پیامک های ارسالی صرف چه کاری می شود؟

 

تا نوروز سال 93 درآمد اپراتورها از پیامک های ارسالی 280 میلیارد تومان شد ووقتی این موضوع را از براری،معاون حقوقی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات مجلس پیگیر شدیم متوجه شدیم که تا به حال در آمد اپراتورها صرف خزانه دولت نمی شد اما در سال 94 افزایش 10 ریال به تعرفه پیامک در مجلس تصویب و درآمد ناشی از آن به کمیته امداد ،بهریستی ،و.....اختصاص پیدا کند.

 

وی همچنین معتقد است که بنابر تصویب یک ماده واحده در دولت ،درآمدهای بخش برای توسعه بخش هزینه شود وامسال درصدی از درآمدهای بخش به حوزه ارتباطات اختصاص پیدا کرده است.

 

اما با فراموشی کارت پستال ها روند افزایش تعداد پیامک های ارسالی در ایام نوروز وهمچنین درآمد اپراتورها این سوال مطرح می شود که آیا برای اپراتورها به غیر از درآمدزایی وافزایش سود سالانه،ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه ورضایت مشترکان اهمیت دارد؟ وچه مقدار از درآمدهای میلیاردی این اپراتورها صرف توسعه شبکه تلفن همراه کشور می‌شود.

 

باید منتظر ماند که با حجم پیامک‌های دریافتی در ایام نوروز و افزایش درآمد اپراتورها، سال آینده و سال‌های بعد چه تغییراتی در توسعه شبکه تلفن همراه می‌شود؟

 

به امید آن روز...

 

 

گزارش از هنگامه فروغی

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...