رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

انتخاب فرش برای خانه ، بسته به مکان مربوطه فرق می کند. داشتن شناخت و اطلاعات از رنگ و حتی طرح فرش به زیبایی چیدمان و انتخاب بهینه ی فرش برای فضای خاص در منزل کمک می کند. در زیر اطلاعاتی که می تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند، آمده است.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

نشیمن و پذیرایی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

معمولا اتاق نشيمن و اتاق پذيرايي از بازترين فضاها براي نمايش نهايت هنر ما در انتخاب فرشي زيبا و مناسب هستند. بهتر است براي انتخاب وسايل اتاق نشيمن و پذيرايي، اول فرش خود را تهيه و بعد ساير وسايل مانند مبلمان و پرده را بخريد. پس‌زمينه رنگ مبل‌ها، پرده‌ها و ساير وسايل اتاق‌هاي نشيمن و پذيرايي بايد هماهنگ بافرش خانه باشد. يعني اگر تم اصلي فرش شما سبز يا قرمز است، ساير وسايل هم بايد با اين رنگ‌ها هماهنگ يا جزو مکمل‌هاي اين رنگ‌ها باشند. براي چيدن فرش و ساير وسايل خانه بر اساس رنگ‌ها، بايد ترکيب رنگ‌ها و رنگ‌هاي مکمل و متضاد را بشناسيم.

از آنجا که تمام افراد شناخت کاملي در مورد رنگ‌هاي مکمل ندارند، استفاده از رنگ‌هاي تيره و روشن بهتر است. يعني اگر تم اصلي فرش شما سورمه‌اي يا سبز است و تخصصي هم در شناخت رنگ‌هاي مکمل و همجواري رنگ‌ها نداريد، ساير وسايل خود را با تم کمرنگ‌ يا پررنگ‌تري از سورمه‌اي يا سبز انتخاب کنيد. راه ديگر اين است که يکي از رنگ‌هاي به کار رفته در فرشتان راکه بيشتر دوست داريد، انتخاب کنيد و ساير وسايل را با توجه به آن رنگ بخريد. البته اين رنگ هم مي‌تواند کمي تيره و روشن شود.

 

 

 

 

آشپزخانه

انداختن فرش در فضاي آشپزخانه چندان توصيه نمي‌شود. از آنجاکه رعايت نظافت و بهداشت آشپزخانه اهميت زيادي دارد و شستن فرش هم کار چندان ساده‌اي نيست، پوشاندن کف آشپزخانه با کف‌پوش‌هايي مانند گليم‌هاي سبک به جاي فرش‌هاي سنگين بهتر است.

رنگ کف‌پوش آشپزخانه بايد هماهنگ با رنگ وسايل آن و ترجيحا از رنگ‌هاي اشتهاآورمثل سبز، نارنجي روشن و قرمز باشد. استفاده از چنين رنگ‌هايي در کف‌پوش آشپزخانه‌هايي که اعضاي خانواده غذايشان را در آنجا مي‌خورند، فضا را براي آنها دلنشين‌تر و جذاب‌ترمي‌کند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

اتاق خواب

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به طور کلي، استفاده از فرش در فضاهاي کوچکي مانند اتاق خواب که بيشتر آن را تختخواب پوشانده است، نه زيبايي خاصي دارد و نه الزامي به انجام چنين کاري وجود دارد بنابراين اگر فضاي اتاق خواب شماکوچک است و بيشتر آن با تخت و کمد پوشيده مي‌شود، بهتر است براي پر کردن قسمت خالي از قاليچه‌هاي کوچک و با رنگ روشن و طرح خلوت استفاده کنيد. با اين كار اتاق شما کمي دلبازتر و بزرگ‌تر نشان داده خواهد شد.

 

 

 

 

اتاق کودک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

فرش اتاق بچه‌ها بايد کاملا نرم و قابل شستشو باشد. فرش‌هايي با رنگ‌های خيلي روشن براي اتاق بچه‌هاتوصيه نمي‌شود. فرش‌هايي با رنگ‌هاي شاد، گرم و زنده بسيار مناسب هستند.بهتر است تيره‌ترين رنگ‌ها براي فرش و کفپوش اتاق بچه‌ها استفاده شود و رنگ‌هاي روشن‌تر براي تخت، کمد، ديوار و پرده اتاق آنها به كار رود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...