رفتن به مطلب

قابل توجه آقایان ::هر پک قليان معادل 100 نخ سيگار!:::


ارسال های توصیه شده

مصرف کندگان قليان در هر پک، يك ليتر دود استنشاق مي کنند

 

کد خبر : 05146 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ اسانس‌ها و عطرهاي استفاده شده در تنباكوهاي معسل يا ميوه‌اي، حاوي هزاران ماده سمي و كشنده است.

 

برخلاف بسياري از عقايد و باورهاي سنتي، دود منتشره از قليان حاوي مقدار زيادي مواد سمي است. اين مواد به عنوان عوامل اصلي بروز سرطان ريه، بيماري‌هاي قلبي- عروقي و ساير بيماري‌ها شناخته شده‌اند. نيكوتين حاصل از دود قليان، همانند ساير مواد دخاني اعتيادآور است.

 

بتابر اعلام مرکز تحقيقات پيشگيري و کنترل دخانيات، مصرف‌كنندگان قليان در هر بار مصرف، دود بسيار زيادي را در مقايسه با كشيدن يك نخ سيگار دريافت مي‌كنند. با وجود اينكه بخشي از نيكوتين موجود در دود قليان در اثر عبور از آب جدا مي‌شود، ميزان نيكوتين دريافتي در افراد مصرف‌كننده قليان به اندازه‌ايست كه وابستگي ايجاد مي‌كند.

 

افراد سيگاري به طور متداول 8 تا 12 نخ سيگار در روز مصرف مي‌كنند و به طور متوسط با 40 تا 75 پك در روز، حدود 0،5 تا 0،6 ليتر دود استنشاق مي‌كنند. اين در حالي است كه مصرف‌كننده قليان در هر وعده مصرف كه به طور متداول 20 تا 80 دقيقه طول مي‌كشد، حدود 50 تا 200 پك مي‌زند و هر يك پك حاوي تا يك ليتر دود است.

 

به عبارت ديگر از نظر مواجهه و استنشاق دود، هر فرد مصرف‌كننده قليان در هر وعده معادل 100 نخ يا بيشتر سيگار، دود دريافت مي‌كند. مصرف‌كنندگان قليان و اطرافيان آنها كه در معرض دود تحميلي آن قرار دارند، همچون مصرف‌كنندگان سيگار مبتلا به انواع سرطان‌ها، بيماري‌هاي قلبي- عروقي، تنفسي و اثرات سوء آن بر بارداري خواهند شد.

 

ميزان منوكسيدكربن، فلزات سنگين و تركيبات شيميايي سرطانزاي منتشره از احتراق ذغال و يا مواد ايجادكننده حرارت در قليان، در مقايسه با سيگار به مراتب بيشتر از اثرات سوء آن، چه براي مصرف‌كننده و چه افراد در معرض دود تحميلي است. اين در حاليست كه احتمال انتقال بيماري از راه دهان و دندان آلوده، در اثر استفاده مشترك از قليان، همچون سل و هپاتيت قابل بررسي است.

 

خطر انتقال بيماري‌هاي عفوني به دليل استفاده مشاركتي افراد از قليان وجود دارد. توتون و تنباكوي استفاده شده در قليان از پست‌ترين توتون و تنباكوهاي موجود و در واقع خطرناك‌ترين آنها است. اسانس‌ها و عطرهاي استفاده شده در تنباكوهاي معسل يا ميوه‌اي، حاوي هزاران ماده سمي و كشنده است

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
مگه خانوما قلیان نمی کشن ؟:w58:

چرا ولی تعدا آقایون بیشتره :w16:

بعدشم این آقایون هستن که برای خانما دلایل من در آوردی میارن که بگن قلیان خوبه :banel_smiley_4:

 

 

ميگم شما تهران تشريف دارين ؟

با منی ؟ یا با افشین ؟:mornincoffee:

لینک به دیدگاه
چرا ولی تعدا آقایون بیشتره :w16:

بعدشم این آقایون هستن که برای خانما دلایل من در آوردی میارن که بگن قلیان خوبه :banel_smiley_4:

 

 

 

با منی ؟ یا با افشین ؟:mornincoffee:

با حضرتعالي بودم

لینک به دیدگاه
نه عزیزم من اصفهان زندگی می کنم چطور؟

اگر تهران اومدين تشريف بيارين تا من ببرمتون فرحزاد يا .... تا ببينيد كه جمعيت زنان قليان كش بيشتر از مرداست:icon_gol::icon_gol::banel_smiley_4::banel_smiley_4::banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...