رفتن به مطلب

تلاش برای مدرن کردن چفیه ها!


Astraea

ارسال های توصیه شده

در عربستان سعودی تعدادی از جوانان با هدف تغییر مدل چفیه یا همان کوفیه، طرح های جدیدی ارائه داده و خواستارتغییر مدل آن شدند.

 

این اقدام جوانان سعودی نیز در فضای مجازی جهان عرب حرف و حدیث های بسیار زیادی به وجود آورده و موافقان ومخالفان بسیار زیادی را پیدا کرده است.

موافقان تغییر مدل کوفیه معتقدند که این اقدام نوعی ابتکار و تنوع بوده و بلامانع است. اما مخالفان چنین اقدامی معتقدند که این کار به فرهنگ عربی ضربه وارد می کند زیرا شکل و شمایل پوشش اصیل مردعربی را تغییر داده و به مرور زمان از بین خواهد برد.

این مخالفان بر این باورندکه ارائه چنین طرح هایی با هدف از بین بردن فرهنگ و تمدن اصیل عربی انجام می گیرد وعامل اصلی آن را اندیشه های غربی که دارای تمدنی کوتاه مدت است، می دانند.

گفتنی است بررسی های اولیه خبرنگاران و تحلیل گران مسائل جهان عرب نشان می دهد که تغییر مدل کوفیه با استقبال کمی از سوی مردان عرب مواجه شده و اندک افرادی که با آن موافق بوده اند از افراد جوان هستند که در اصل اعتقاد زیادی به این کوفیه و اصیل بودن آن ندارند بلکه از آن تنهابه عنوان پوششی تزئینی برای زیبایی استفاده می کنند.

 

04406633616214102a.jpg

 

چفیه یا کوفیه چیست؟چفیه یا کوفیّه(به زبان عربی:کوفیّة) یکی از بخش‌ های پوشاک سنتی عربی است.کوفیه دستمال بزرگی است که اعراب از آن به عنوان سربند استفاده می ‌کنند تا از سر آنان در برابرآفتاب و شن محافظت کند. کوفیه را با رشته ‌ای به نام عقال بر سر می‌ بندند که در مجموع کوفیه و عقال نامیده می‌شود. نام کوفیه در لهجه محلی "گتره" است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...