رفتن به مطلب

ادویه ای مفید در درمان بيماری‌های قارچی


afa

ارسال های توصیه شده

محققان به تازگی دریافته اند که این ادویه برای بیمای های قارچی بسیار مفید است .

یك محقق ایرانی در تحقیقات خود متوجه تأثیر معجزه‌آسای گیاه دارویی دارچین در درمان بیماری‌های قارچی شد.

الهه جهان، پژوهشگر جوان ایرانی گفت: طب سنتی در كشور ما به دلیل حجم و تنوع گیاهان دارویی سابقه طولانی دارد.

وی افزود: قارچ كاندیدا آلبیكنس استلاتوئید كه نوعی مخمر بیماریزاست، مولد بیماری در دستگاه تناسلی هر دو جنس است. این بیماری بخصوص در زنان بسیار شایع است به طوری كه 4.3 درصد زنان در طول عمر خود حداقل یك بار مبتلا می‌شوند. لزوم درمان گیاهی این بیماری قارچی طولانی و برگشت‌پذیر بودن درمان‌های شیمیایی رایج است.

این پژوهشگر تصریح كرد: تاكنون هیچ‌گونه درمانی با گیاه دارچین گزارش نشده است. این پژوهش با جمع‌آوری نمونه و تحقیق و آزمایش انجام شد.

وی گفت: در این تحقیق اثر عصاره 8 گیاه دارویی (دارچین، آویشن، همیشه بهار، ارسطوخودوس، مرزنگوش، سیر ختمی و بومادران) كه با استفاده از روش تقطیر با آب (عرق) تهیه شد و در جلوگیری از رشد قارچ كاندیدا آلبیكنس استلاتوئیدس مورد بررسی قرار گرفت.

جهان خاطرنشان كرد: كه از بین این گیاهان، گیاه دارچین با نام علمی Cinnamomum zeylanicum از تیره Lauraceae به‌طور كامل مانع از رشد قارچ در محیط كشت سابورو دكستروز آگار با استفاده از روش عصاره در محیط كشت شده است.

وی گفت: آزمایشات بعدی پیرامون گیاه دارچین از دیسك‌ بلانك و سنجش قطر هاله رشد نیافته با عصاره‌های متانولی، اتانولی،‌آبی و عرق این گیاه شاهد صورت گرفت كه عصاره متانولی و اتانولی كاملاً مانع رشد شدند.

این محقق تصریح كرد: عرق تاحدودی مؤثر بود و عصاره آبی تأثیری نداشت و نتایج حاصل با استفاده از نرم‌افزار minitab مورد آنالیز قرار گرفت و مشخص شد كه تفاوت معناداری بین هاله عدم رشد عصاره‌های گیاه دارچین با نمونه شاهد در سطح معناداری وجود دارد.

تاكنون تأثیر عصاره گیاهان xylopia aethophca ، زرشك، خرزهره و پنیرك بر كاهش رشد قارچ كاندیدا آلبیكنس مطالعه شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...