رفتن به مطلب

دانشگاه ارومیه


ارسال های توصیه شده

0h62evdsk59xvoxtodgz.jpg

 

 

سلام

من حدود 6 ساله دانشگاه ارومیه درس میخونم

 

دانشگاه ارومیه یکی از دانشگاه‌های وزارت تحقیقات و فناوری کشور که در شهر ارومیه واقع است. این دانشگاه پیش از انقلاب اسلامی دانشگاه رضائیه نام داشت. سرپرستی این دانشگاه از ۱۸ دی ۱۳۹۲ بر عهده دکتر رحیم حب نقی می‌باشد

بنای ابتدایی دانشگاه ارومیه توسط جوزف کاکرن٬ پزشک امریکایی متولد ارومیه٬ در اواخر قرن نوزدهم در محل فعلی پردیش شهر دانشگاه ارومیه بنیان نهاده شد. موسسه کاکرن یک کالج پزشکی بود که به آموزش علوم پزشکی به دانشجویان ایرانی می پرداخت. مدارک این دانشجویان توسط مظفر الدین شاه و جوزف کاکرن امضا می شد. فعالیت های این موسسه تا زمان مرگ ناگهانی دکتر کاکرن در سال ۱۹۰۵ میلادی ادامه داشت. بعدها پردیس شهر دانشگاه ارومیه در محل کالج پزشکی جوزف کاکرن تاسیس شد.

به دنبال تأسیس دانشکده کشاورزی و دامپروری رضائیه، دانشکده‌های دامپزشکی و علوم در راستای توسعه کمی و کیفی دانشگاه به ترتیب در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۸ افتتاح شدند که منجربه تأسیس دانشگاه رضائیه گردید. پس از آن فعالیت گسترده‌ای برای توسعه پردیس نازلو به عمل آمد و به تدریج و به نوبت هر سه دانشکده فوق‌الذکر به پردیس نازلو انتقال یافتند. پس از انقلاب اسلامی نام دانشگاه رضانیه به دانشگاه ارومیه تغییر یافت.

 

لازم به توضیح است که در سال ۱۳۵۹ دانشکده پزشکی نیز در دانشگاه ارومیه تأسیس شده و تا سال ۱۳۶۴ به فعالیت خود تحت نام دانشگاه ارومیه ادامه داد و سپس در نتیجه تغییراتی که در سطح وزارت علوم و بهداشت مبنی بر جدایی دانشگاه های پزشکی از ما بقی دانشگاه ها پیش آمد دانشکده پزشکی از دانشگاه ارومیه جدا شده و تحت نام دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به فعالیت خود ادامه داد.

 

دانشگاه ارومیه پس از آن با افتتاح دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال ۱۳۶۷ و دانشکده فنی در سال ۱۳۶۸ توسعه بیشتری یافت و درحال حاضر با داشتن ۹ دانشکده، یک پردیس خودگردان ، مرکز آموزش عالی شهید باکری در شهر میاندوآب و دانشکده فنی در شهر خوی، ۵ پژوهشکده ، دو مرکز تحقیقاتی ، پارک علم و فناوری و مرکز ICT، کتابخانه مرکزی، یک موزه و یک مرکز تحقیقات سازه در حال تأسیس، به فعالیت آموزشی و تحقیقاتی خود ادامه می‌دهد.همچنین در تابستان سال ۱۳۹۲ هیت امنای دانشگاه با کسب مجوز از وزارت علوم با تاسیس ۳ دانشکده دیگر دانشکدهء مهندسی برق و کامپیوتر و دانشکدهء نانو تکنولوژی و دانشکدهء شیمی موافقت اصولی به عمل آورد.

 

 

پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی

پژوهشکدهٔ میکرو الکترونیک

در سال ۱۳۷۵ گروه تحقيقي در زمينه ميكروالكترونيك به سرپرستي آقاي دكتر حديدي در دانشگاه اروميه شكل گرفت. به سال ۱۳۷۹ تحت عنوان (مركز تحقيقات ميكروالكترونيك) از وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري مجوز اصولي دريافت نمود. پس از موافقت دانشگاه اروميه در سال ۱۳۸۲ با ايجاد سازمان تشكيلاتي براي اين مجموعه تحت عنوان ‹‹ پژوهشكده ميكروالكترونيك›› وزارت علوم، تحقيقات، و فنآوري نيز طي نامه ای مورخ ۸۳/۱۰/۹ با ايجاد پژوهشكده ميكروالكترونيك با گروههاي پژوهشي ذيل موافقت قطعي به عمل آورد. همچنین این پژوهشکده برای هفت سال پیاپی عنوان بهترین و تنهاترین پژوهشکدهٔ میکروالکترونیک را نیز کسب کرده است. گروههاي پژوهشي موجود:

 

گروه پژوهشي مدارهاي مجتمع آنالوگ

گروه پژوهشي مدارهاي مجتمع ديجيتال

گروه پژوهشي مدارهاي مجتمع فازي

این پژوهشگاه در پردیس شهر دانشگاه ارومیه، واقع در خیابان دانشکده، قرار دارد.

 

پژوهشکدهٔ آرتیمیا و آبزیان

تأسيس پژوهشکدهٔ زيست فناوري دانشگاه اروميه در سال ۱۳۷۹ با دريافت مجوز اصولي از وزارت علوم تحقيقات و فناوري، با هدف انجام تحقيقات پيشرفته، بومي سازي و گسترش فناوري، توليد مواد بيولوژيک و آموزش محققين و پژوهشگران ارشد در سطح منطقه اي و ملي در حوزه زيست فناوري مي باشد. هم اکنون اين مجموعه با رياست آقاي دکتر سبزي در قالب سه گروه تخصصي :

 

بيوتکنولوژي کشاورزي : (مدير گروه آقاي دکتر محمود رضازاده)

بيوتکنولوژي سلولي و مولکولي: (مدير گروه آقاي دکتر نوروز دليرژ)

بيوتکنولوژي گياهان دارويي و صنعتي : (مديرگروه آقاي دکتر عباس حسني)

 

 

 

پژوهشکدهٔ زیست فناوری

فعالیتهای تحقیقاتی مرتبط با آرتمیا در دانشگاه ارومیه از سال ۱۳۷۳ در قالب طرحهای تحقیقاتی آغاز گردید و پس از تاسیس آزمایشگاه تحقیقاتی آرتمیا در سال ۱۳۷۵ به سرعت گسترش یافت . طی مدت کوتاهی مرکز تحقیقات آرتمیا با سرعتی باورنکردنی توسعه یافته و عملا به مرکز رفرانس آرتمیا در ایران و کل منطقه خاورمیانه و آسیای میانه تبدیل شود. بخش تحقیقات کمسیون اروپا در سال ۱۳۸۰ مرکز تحقیقات آرتمیا و جانوران آبزی دانشگاه ارومیه را به عنوان نماینده خاورمیانه و آسیای مرکزی جهت مشارکت در یک پروژه مطالعاتی بین المللی با همکاری ۱۴ دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برجسته از ۵ قاره دنیا برگزید. اخیرا نیز سازمان خواربار جهانی ملل متحد FAO با تاسیس مرکز مرجع آرتمیا در آسیای غربی و مرکزی با مرکزیت ارومیه موافقت نمود. مرکز تحقیقات آرتمیا با ایجاد دو گروه جدید به نام های بیوتکنولوژی دریایی و اکولوژی و مدیریت ذخایر ، در سال ۱۳۸۳ به پژوهشکده آرتمیا و جانوران آبزی ارتقا یافت.

 

پژوهشکدهٔ میکرو ماشین

پژوهشکدهٔ مطالعات و تحقیقات آذربایجان شناسی

مرکز تحقیقات نانو فناوری

 

 

برخی از روءسای دانشگاه

 

 

نام رییس دروهء ریاست دانشگاه محل فارغ التحصیلی رشتهء تحصیلی

جوزف کاکرن ۱۲۷۸ - ۱۲۵۷ ایالات متحده آمریکا کالج پزشکی نیویورک پزشکی

شبانی ۱۳۴۸ - ۱۳۴۴

جعفر راثی ۱۳۴۸-۱۳۵۷ ایالات متحده آمریکا دانشگاه کرنل آموزش

جواد فرهودی ۱۳۶۱ - ۱۳۵۹ بریتانیا دانشگاه ساوت همپتون مهندسی آبیاری

جواد فرهودی ۱۳۷۰ - ۱۳۶۵ بریتانیا دانشگاه ساوت همپتون مهندسی آبیاری

رحیم حب نقی ۱۳۸۰ - ۱۳۷۶ ایران دانشگاه تهران دامپزشکی

گودرز صادقی ۱۳۸۴ - ۱۳۸۰ هلند دانشگاه اوترخت دامپزشکی

حسن صدقی ۱۳۹۲ - ۱۳۸۴ استرالیا دانشگاه نیو ساوت ولز فیزیک

رحیم حب نقی تاکنون - ۱۳۹۲ ایران دانشگاه تهران دامپزشکی

 

دانشگاه ارومیه در خارج از شهر ارومیه قرار داره که آدرس دقیقش به این صورت است:کیلومتر 11 جاده سروسرو یه جاده مرزی هستش که به مرز ترکیه منتج میشه که مسیری بسیار زیبا و دلنشین است.

طی این مسیر قبلا توسط مدیران دانشگاه به وسیله تهیه ایاب و ذهاب و تعیین سرویس رفت آمد در هر ساعت و زمان به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهد

دانشگاه ارومیه شامل 12 دانشکده،کتابخانه مرکزی و سالن ورزشی و استخر و مسجد و پژوهشکده و بسیاری امکانات در داخل دانشگاه می باشد که به صورت یک شهر کوچکدرآمده است.

 

r38om4f9k80zlojcx0ha.jpg

 

دانشکده منابع طبیعی

چارت سازمانی و تاسیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه در سال 1372 به تصویب رسید ولی به علل مختلف منجمله عدم وجود تعداد کافی متخصص در زمینه منابع طبیعی راه اندازی گروه های آموزشی آن به تاخیر افتاد. تا اینکه در سال 1379 با جذب تعدادی هیئت علمی وبازگشت بورسیه های دانشگاه از خارج از کشور فعالیت مجدد برای فعال نمدن گروه های آموزشی آن آغاز شد بطوریکه در تیر ماه 1381 گروه مرتع و آبخیز داری رسما تاسیس گردید و اولین گروه دانشجویان رشته کارشناسی مرتع و آبخیزداری پذیرفته شدند.دانشکده منابع طبيعي هم اکنون با شش نفر عضو هيات علمي ودو نفر بورسیه دوره دکترا در داخل و خارج وسه نفر کارشناس آزمايشگاه وسه نفر کادر اداري وآموزشي در دو گروه مرتع وآبخيزدار ، گروه جنگلداري به امر تربيت نيروي متخصص مي پردازد.

 

 

 

3b8ncptayganlyne78d.jpg

 

 

 

دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده مهندسی دانشگاه ارومیه در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد و هم اکنون دارای رشته های زیر می باشد:

 

مهندسی برق

مهندسی کامپیوتر

مهندسی فناوری اطلاعات

مهندسی عمران

مهندسی مکانیک

مهندسی معدن

مهندسی صنایع

hxupwtggi8d8o4gn1su.jpgپ

 

 

 

 

دانشکده کشاورزی

دانشکده کشاورزی رضاییه

به عنوان یک مرکز آموزش عالی در استان آذربایجان غربی ابتدا در قالب آموزشکده در یک باغ ۱۵ هکتاری در مسیر جاده بند به ریاست مهندس شیبانی در سال ۱۳۴۴ تأسیس گردید. در آن زمان تعداد اعضای هیئت علمی بسیار معدود بوده و در هر دوره تعداد ۲۰ آلی ۳۰ نفر دانشجو برای آموزش در علوم کشاورزی پذیرفته و با درجه کاردانی فارغ التحصیل می‌شدند. دانشجویانی که مایل بودند می‌توانستند تا درجه کارشناسی در دانشکده کشاورزی کرج وابسته به دانشگاه تهران به تحصیلات خود ادامه دهند.

در سال ۱۳۴۸ موافقت نامه‌ای بین بنیاد خاور نزدیک و وزارت فرهنگ وقت جهت افزایش دوره دانشکده از دوسال به برنامه چهار ساله به امضا رسید و جعفر راثی ریاست دانشکده را به عهده گرفتند. نمایندگان بنیاد خاور نزدیک تهیه کتب آموزشی به زبان انگلیسی و تجهیزات آزمایشگاهی برای دوره چهارساله دانشکده کشاورزی و دامپروری را به عهده گرفتند. گرایش‌های آموزشی شامل رشته‌های کشاورزی، دامپروری و اقتصاد خانه بود که باپایه‌گذاری پنج گروه آموزشی شامل علوم پایه، علوم گیاهی، علوم دامی، مهندسی کشاورزی و آموزش روستایی حمایت می‌شد. کتابخانه مرکزی دانشکده به سرعت با کتابهای منتخب تجهیز و تعداد دانشجویان جدید الورود به ۱۵۰ نفر در سال رسید. در آغاز همکاری بنیاد خاورنزدیک با دانشکده کشاورزی و دامپروری، مزرعه وسیعی در نازلو واقع در حومه شهر ارومیه خریداری شد. پردیس نازلو در ۱۱ کیلومتری مسیر جاده مرز سرو با ترکیه و با فاصله ۱۹ کیلومتری از پردیس شهر قرار داشت. در ابتدا ساختمان‌های دامپروری جهت نگهداری گاو و گوسفند و ماکیان به منظور آموزش عملی دانشجویان و با سرپرستی متخصصین بنیاد خاورنزدیک احداث شد.

این دانشکده جزو قدیمیترین دانشکده های این دانشگاه میباشد. گروه های آموزشی مستقر در این دانشکده:

مهندسی آب

زراعت و اصلاح نباتات

علوم دامی

مکانیک بیو سیستم

گیاه پزشکی

علوم و صنایع غذایی

علوم خاک

باغبانی

اقتصاد کشاورزی

اصلاح و بیوتکنولوژی

 

pyg76ynixhvlkwmbx049.jpg

 

 

 

 

 

 

 

دانشکده ادبیات

دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی

اين دانشکده با هدف تامين نيروی انسانی متخصص و ماهر به عنوان چهارمين دانشکده دانشگاه اروميه با راه اندازی گروه زبان و ادبيات فارسی در سال 1367 تاسيس گرديد. اولين گروه دانشجويان پذيرفته شده شامل کارشناسی دبيری ادبيات فارسی در سال 1367 و دبيری تربيت بدنی در سال 1368 بودهاند. گروه های آموزشی دایر در این دانشکده به شرح زیر می باشد :

 

علوم تربیتی

تاریخ

جغرافبا

فقه و حقوق اسلامی

معارف اسلامی

زبان و ادبیات فارسی

زبان انگلیسی

rux5p3tqdzc5hwgr975t.jpg

 

 

 

 

 

 

دانشکده علوم

 

دانشكده علوم در سال 1358با پذيرش دانشجو در دو رشته علوم گياهي و دبيري فيزيك آغاز بكار كرد .هم اكنون با داشتن 65 نفر عضو هيات علمي ( شامل 6 استاد، 7 دانشيار ، 29 استاديار و 22 مربي ) و 39 نفر كادر اداري و خدماتي بعنوان يكي از قطب هاي مهم آموزشي و پژوهشي دانشگاه اروميه در پرديس نازلو مستقر مي باشد . تعداد دانشجويان شاغل به تحصيل عبارتند از : 1897 نفر دانشجوي دوره كارشناسي ( روزانه و شبانه ) ، 155 نفر دانشجوي دوره كارشناسي ارشد و 11 نفر دانشجوي دوره دكترا . گروههاي آموزشي و رشته هاي وابسته به دانشكده علوم بشرح زير ميباشند : كارشناسي رياضي( گرايش رياضي محض ) - كارشناسي ارشد رياضي (گرايش آناليز ، توپولوژي و جبر ). كارشناسي زمين شناسي . كارشناسي زيست شناسي ( گرايش علوم جانوري و علوم گياهي ) - كارشناسي ارشد علوم جانوري ( گرايش فيزيولوژي ) - كارشناسي ارشد علوم گياهي ( گرايش اكولوژي - سيستماتيك و فيزيولوژي )- دكتراي تخصصي فيزيولوژي گياهي . كارشناسي شيمي ( گرايش شيمي كاربردي و شيمي محض ) - كارشناسي ارشد شيمي ( گرايش شيمي آلي ، شيمي تجزيه ، شيمي ـفيزيك و شيمي معدني )- دكتراي تخصصي شيمي آلي . كارشناسي فيزيك ( گرايش اتمي و مولكولي ، حالت جامد و هسته اي ) كارشناسي ارشد فيزيك ( گرايش فيزيك اتمي و مولكولي ، فيزيك حالت جامد و فيزيك نظري )

 

 

 

 

lpyp9y55lyy29tkailr8.jpg

 

 

 

 

دانشکدهٔ دامپزشکی

دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه درسال ۱۳۵۴ تاسیس شد ریاست این دانشکده بر عهده دکتر حسین تاجیک می باشد. گروه های آمزشی این دانشکده عبارتند از:

 

علوم پایه

پاتوبیولوژی

بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی

علوم درمانگاهی

میکروبیولوژی

 

 

mln2ic01ru7nvt39e6zx.jpg

 

 

 

 

 

مسجد دانشگاه ارومیه

5ypa21l1bq00d6c1wdib.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
دانشگاه خوبیه در کل ولی گروه کامپیوتــــــرش نه خیلی سخت گیــــــــــــــــــــــــرن فاجعــــــه ان اصن :(

 

 

کل دانشگاه همه گروهاش یکم سخت میگیرن که تو همه دانشگاهها طبیعیه:w16:

لینک به دیدگاه
کل دانشگاه همه گروهاش یکم سخت میگیرن که تو همه دانشگاهها طبیعیه:w16:

 

سخت گرفتن یه بحثه فاجعه بودن بحثــــ جداس وقتی تــرم اول توی درس مبانی از 60 نفر ورودی 8 نفر پاس شن عمق فاجعه درک می شه گلم :hanghead:

لینک به دیدگاه
سخت گرفتن یه بحثه فاجعه بودن بحثــــ جداس وقتی تــرم اول توی درس مبانی از 60 نفر ورودی 8 نفر پاس شن عمق فاجعه درک می شه گلم :hanghead:

 

خوب 8 نفر خوبه ما مورد داشتیم استادمون از کلاس 60 نفری 2 نفر پاس کرد:ws3:

لینک به دیدگاه
خوب 8 نفر خوبه ما مورد داشتیم استادمون از کلاس 60 نفری 2 نفر پاس کرد:ws3:

حالا این مثــال ترم اول بود بعد توی درس طراحی الگوریتم بس سوالا سخ بود استادمون داد گف برید تا فردا ظهر کسی تونس یکیشو حل کنه پاسه :|:|

لینک به دیدگاه

حالا این مثــال ترم اول بود بعد توی درس طراحی الگوریتم بس سوالا سخ بود استادمون داد گف برید تا فردا ظهر کسی تونس یکیشو حل کنه پاسه :|:|

 

منم مثال زیاد دارم ولی قبول کن تمام دانشگاها اینطور هست بالاخره درس خوندن سخته:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
منم مثال زیاد دارم ولی قبول کن تمام دانشگاها اینطور هست بالاخره درس خوندن سخته:icon_pf (34):

از اول تا آخر ترم درس بخونی کافی نیس عایا !!:4564:

لینک به دیدگاه

یه همکلاسی دارم کارشناسی کامپیوتر ارومیه بود وضع کامپیوتر اونجا رو فاجعه ارزیابی کرده و از اتفاق های عجیب تو رشته ی کامپیوتر میگه ولی یکی از بچه ها تربیت بدنی ارومیه بوده و میگه عالی هستش برقش هم فکر کنم گفتن خوبه

لینک به دیدگاه

ممنون عزیزم،زحمتش افتاد گردن خودت:w02:

 

اینم لینک تاپیکیه که من در عهد بووووق تو انجمن زده بودم:a030:

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread39251.html

 

 

سظح علمی بعضی اساتید دانشگاه واقعا بالاس.طوری که گاهی از شهرهای دیگه مثل اصفهان و تهران و مدرس دانشجوهاشون رو برا ی مدت تحقیقات پایان نامه میفرستن پیش اساتید اینجا.

ولی برعکشم هستااا کسایی که با مدرک به درد نخور بواسطه پارتی وارد دانشگاه شدن و طوری که سواد ی دانشجو کارشناسی از اونا بیشتره:ws37:

 

 

در کل دانشگاه خوبی بود،و برا من پر از خاطره های رنگارنگ.مخصوصا دانشکده کشاورزی،و مسجد دانشگاه:w16:

لینک به دیدگاه
یه همکلاسی دارم کارشناسی کامپیوتر ارومیه بود وضع کامپیوتر اونجا رو فاجعه ارزیابی کرده و از اتفاق های عجیب تو رشته ی کامپیوتر میگه ولی یکی از بچه ها تربیت بدنی ارومیه بوده و میگه عالی هستش برقش هم فکر کنم گفتن خوبه

 

 

حالا یه 2 یا 3 تا اتفاق تو گروه کامپیوتر افتاده دلیل بر بدیش نیست

تربیت بدنی و برق ارومیه خیلی عالیه مخصوصا برقش

لینک به دیدگاه
ممنون عزیزم،زحمتش افتاد گردن خودت:w02:

 

اینم لینک تاپیکیه که من در عهد بووووق تو انجمن زده بودم:a030:

 

 

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread39251.html

 

 

سظح علمی بعضی اساتید دانشگاه واقعا بالاس.طوری که گاهی از شهرهای دیگه مثل اصفهان و تهران و مدرس دانشجوهاشون رو برا ی مدت تحقیقات پایان نامه میفرستن پیش اساتید اینجا.

ولی برعکشم هستااا کسایی که با مدرک به درد نخور بواسطه پارتی وارد دانشگاه شدن و طوری که سواد ی دانشجو کارشناسی از اونا بیشتره:ws37:

 

 

در کل دانشگاه خوبی بود،و برا من پر از خاطره های رنگارنگ.مخصوصا دانشکده کشاورزی،و مسجد دانشگاه:w16:

 

 

فدات شم خانومی دستت درد نکنه :icon_gol::icon_gol::icon_gol::icon_gol:

باز هر چی لازم دیدی اضاف کن:a030:

لینک به دیدگاه
یه همکلاسی دارم کارشناسی کامپیوتر ارومیه بود وضع کامپیوتر اونجا رو فاجعه ارزیابی کرده و از اتفاق های عجیب تو رشته ی کامپیوتر میگه ولی یکی از بچه ها تربیت بدنی ارومیه بوده و میگه عالی هستش برقش هم فکر کنم گفتن خوبه

 

دقیقا درست ارزیابی کردن از فاجعه هم اونورتره !:4564:

رشته های فنی دیگه همه خوبن :)

لینک به دیدگاه
دقیقا درست ارزیابی کردن از فاجعه هم اونورتره !:4564:

رشته های فنی دیگه همه خوبن :)

 

ای خدا انگار دلت خیلی پره باشه حالا گناه دارن ببخششون خوب:ws28::ws28::ws28::ws28:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...