رفتن به مطلب

نگرانی شدید در ایران درمورد نحوه ی انتقال ایدز


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

A0267290.jpg

 

پرفسور استاد مینو محرز

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتباط جنسي 99 درصد موارد نحوه ی انتقال ایدز

 

رئيس مركز تحقيقات ايدز وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس هشدار داد

99 درصد موارد جديد ابتلا به ايدز در ايران از طريق جنسي است

خبرگزاري فارس: رئيس مركز تحقيقات ايدز وزارت بهداشت گفت: 99 درصد موارد جديد شناسايي شده ابتلا به ويروس ايدز در كشور از طريق ارتباط جنسي مبتلا شده‌اند و انتقال جديد از طريق اعتياد بسيار محدود است.

 

 

استاد مينو محرز، عضو كميته كشوري كنترل ايدز وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، ا‌فزود: متأسفانه وضعيت نگران كننده‌اي درباره انتقال ايدز در كشور وجود دارد، زيرا تمام بيماران جديد مبتلا به ويروس ايدز كه به درمانگاه ما در بيمارستان امام خميني(ره) تهران كه مهمترين مركز تشخيص و درمان اين بيماري در كشور است مراجعه مي‌كنند، افرادي هستند كه از طريق ارتباط جنسي غير ايمن مبتلا شده‌اند.

وي اضافه كرد: اگر نگويم 100 درصد، بايد بگويم 99 درصد موارد جديد شناسايي شده ابتلا به بيماري ايدز مواردي است كه از طريق ارتباط جنسي مبتلا شده‌اند و من واقعاً از اين مسئله نگران هستم. اگر هم موارد محدودي به علت تزريق مشترك و اعتياد به اين بيماري مبتلا شده و امروز شناسايي شوند، مربوط به گذشته است كه اكنون شناسايي مي‌شود و انتقال ويروس اين بيماري از طريق اعتياد تقريباً كنترل شده است.

محرز گفت: متأسفانه در برخورد با جوانان مبتلا با افرادي مواجه مي‌شويم كه اغلب افراد روشن، امروزي و آشنا به اينترنت و تكنولوژي‌هاي روز هستند اما آگاهي‌هاي به خصوص آنها درباره كنترل بيماري ايدز كم است و اين مسئوليت رسانه‌هاست كه با همكاري وزارت بهداشت و مسئولان و كارشناسان در اين زمينه اطلاع رساني كنند.

 

 

89/03/17

مركز تحقيقات ايدز وزارت بهداشت

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

شاید از بعضی کشور های افریقایی که اصولا مرکز انتشار این بیماری از طریقه تماس جنسی هستند فاجعه امیز تره

 

لازم به توضیحه که اینا رو خانم د کتر محرز گفتند ایشان از اسایتد مسلم طب عفونی در سطح جهان هستند و حرفشان کاملا معتبره :icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...