رفتن به مطلب

هشدار مجدد كارشناسان در مورد خطر استفاده از كلمات عبور ساده


ارسال های توصیه شده

هشدار مجدد كارشناسان در مورد خطر استفاده از كلمات عبور ساده ... :banel_smiley_4::banel_smiley_4:

خبرگزاري فارس: عده اي از كارشناسان امنيتي هشدار دادند مطالعه گسترده كلمات عبور مورد استفاده كاربران در وب سايت هاي مختلف نشان مي دهد كه افراد با استفاده از كلمات عبور ساده امنيت خود را به طور جدي به خطر مي اندازند.

 

 

A0704189.jpg

 

 

به گزارش فارس به نقل از پي سي ورلد، بررسي هاي انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه كمبريج در لندن حاكيست كه حتي اگر يك وب سايت از قابليت هاي امنيتي خوبي برخوردار باشد، يك كاربر با استفاده از كلمات عبور ساده مثل 123456 يا نام خودش مي تواند به سادگي اطلاعات شخصي و محرمانه خود را در دسترس هكرها و ويروس نويسان قرار دهد.

 

يكي ديگر از مشكلاتي كه در اين گزارش به ان اشاره شده استفاده از يك كلمه عبور در چندين وب سايت از سوي كاربران به طور مشترك است كه اين مساله هم موجب مخاطرات امنيتي جدي براي كاربران مي شود. در چنين مواردي هكرها با به دست آوردن يك كلمه عبور كاربر در سايت‌هايي با امنيت پايين مي توانند همه اطلاعات خصوصي وي را به دست آورند.

 

بر مبناي همين تحقيق در 78 درصد از سايت هاي مورد بررسي هيچ توصيه يا اطلاعاتي در مورد نحوه انتخاب كلمه عبور مناسب وجود ندارد و تعداد بسيار اندكي كاربران را در اين زمينه راهنمايي مي كنند.

84 درصد از اين سايت ها نيز به هر كاربري اجازه مي دهند تا كلمه عبور مربوط به هر كاربر را بارها و بارها به طور حدسي وارد كند و اين مساله نيز كار هكرها را ساده تر مي كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...