رفتن به مطلب

ابداع شیوه نوین درمانی چشم در کشور


ارسال های توصیه شده

رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران از ابداع یک شیوه نوین درمانی چشم در کشور خبر داد و گفت: جراحی قرنیه با روش ویک (Week)، صدمات احتمالی به استروما (لایه وسطی قرنیه) را حین عمل "لازک" و "پی آر کی" کاهش داده و سرعت عمل را افزایش می دهد.

 

 

کد خبر : 05179 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹

 

 

 

پرویز زرین دست با بیان اینکه در روش "ویک" چشم بیماران معمولا بعد از عمل آرام تر بوده و پوسته سطحی قرنیه (اپی تلیوم) سریعتر جوش می خورد گفت: در روشهای دیگر جراحی قرنیه از وسایل فلزی استفاده می شود که سخت و تیز هستند و به همین دلیل احتمال خراش لایه میانی قرنیه وجود دارد. همچنین زمان عمل به وسیله این ابزارهای جراحی به دلیل دقت جراح در برداشتن پوسته سطحی قرنیه طولانی تر می شود.

 

رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: در سالهای اخیر وسایل تشخیصی مدرن و دستگاههای مجهز باعث شده است تا نتایج جراحی نزدیک بینی به طور چشم گیری بهبود یافته، احتمال خطا و عوارض ناشی از اعمال جراحی به شدت کاهش یابد.

 

وی اضافه کرد: با وجود پیشرفتهای صورت گرفته در جراحیهای عیوب انکساری چشم، هنوز کسانی که قوز قرنیه دارند یا قرنیه آن ها نازک است و نیز کسانی که نمره چشمشان متغیر است، گزینه های مناسبی برای این اعمال جراحی نیستند.

 

زرین بخش با اشاره به اینکه تمامی جراحیهای چشم در داخل کشور و با تجهیزات استاندارد در حد کشورهای پیشرفته صورت می پذیرد گفت: تبحر چشم پزشکان ایرانی در کنار مناسب بودن هزینه های درمان جراحی چشم در ایران سبب شده تا نه تنها به اعزام هموطنان به خارج از کشور برای اعمال جراحی چشم نیازی نباشد بلکه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور و در موارد متعددی افراد غیر ایرانی از خارج از کشور برای اعمال جراحی چشم به ایران سفر کنند.

 

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این افراد را ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل می دهند که قادرند با قیمتی حدود یک سوم کشورشان، اعمال جراحی چشم را در ایران با کیفیتی مشابه و در مواردی بهتر انجام دهند که این امر همسو با سیاستهای توریسم درمانی است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...