رفتن به مطلب

لباس انرژی‌زا برای آینده


ارسال های توصیه شده

2015_4_15_1_45_18_759.jpgبه گزارش انرژی‌هاب، یک پارچه انعطاف‌پذیر و مقاوم که از پدیده‌ی الکتریسیته ساکن انرژی می‌گیرد می‌تواند از حرکت انسان انرژی تولید ‌کند تا برای شارژ وسایل الکتریکی همراه مورد استفاده قرار گیرد.

 

وسایل الکتریکی پوشیدنی مانند ساعت شرکت اپل در حال افزایش هستند، اما این وسایل به باتری و عمر کوتاه آن محدود هستند. هرچند که باتری‌هایی منعطف موجود هست اما توانایی ذخیره انرژی آنها بسیار کم و بسیار عمر پایینی دارند.

 

این پارچه‌ای که محققین به تازگی توسعه داده‌اند بنا است با استفاده از قوانین الکتریسیته ساکن انرژی تولید کند. هنگامی که دو سطح به صورت متوالی با هم برخورد داشته باشند یک سطح می‌تواند الکترونی را از سطح صفحه دیگر برباید. به همین دلیل است که به هنگام مالش پا بر سطح موکت یا کشیدن شانه بر سر بدن شما دارای بار الکتریکی می‌گردد.

 

این تولید‌کننده خم شونده و منعطف از دو نوع ماده پوشیده شده است. یک سمت تنها از نقره و سمت دیگر از نقره، روی، نانو لوله‌های اکسید روی به عرض ۱۰۰ نانومر و ارتفاع ۱ میکرون و لاستیکی سیلیکونی درست شده است. هنگامی که دانشمندان ۴ تکه از این پارچه را بر روی لباسی گذارده و فشار وارد کردند توانستند ۱۷۰ ولت و ۱۲۰ میکروآمپر به صورت میانگین تولید کنند و بصورت بیشینه توانی برابر ۱.۱ میلی‌وات تولید کردند.

 

این پارچه دارای طول عمر بالایی هم هست که توانایی ۱۲۰۰۰ سیکل فشاری و رها سازی برای تولید انرژی دارد.

 

محققین در آزمایشی دیگر توانستند با این پارچه برای ۶ دیود به هم وصل شده، صفحه نمایش کریستال مایع، و کلید خودکارخودرو انرژی تولید کنند که نام آن را لباس هوشمند انرژی‌زا گذاشته اند. نتایج این تحقیقات در مجله ACS nano چاپ شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...