رفتن به مطلب

استخراج فلزات گرانبها از پسماند انسانی


ارسال های توصیه شده

2015_4_15_20_2_29_86.jpgبه گزارش انرژی‌هاب، فضولات انسان منبع غنی از انرژی است. طرح‌های بسیاری برای تبدیل این فاضلاب به گاز‌زیستی برای تولید گرما و تولید الکتریسیته و یا تبدیل آن به سوخت برای ماشین‌ها و موشک‌ها وجود داشته است. ظاهرا محتویات توالت نیز می‌تواند به عنوان یک منبع طلا درنظر گرفته شود. فضولات جامد انسان دارای مقادیری مس، نقره، طلا و همچنین عنصر‌های کمیابی مانند پالادیوم و وانادیوم که در قطعات الکترونیکی استفاده میشود، است. دانشمندان هم‌اکنون در حال تحقیق و برآورد هستند که چه مقدار از این فلزات سالیانه با سیفون توالت پایین می‌روند و چگونه می‌توان آن‌ها را دوباره پالایش کرد.

 

رد پای فلزات همه جا است-د مواد شوینده، مواد مراقب کننده پوست و مو، جوراب‌های ضد بوی بد- این را کاترین اسمیت عضو تیم تحقیقات زمین شناسی آمریکا می‌گوید. تمام این باقیمانده‌های فاضلاب جامد در انتهای پروسه تصفیه آب جمع می‌شوند. بیش از ۷ میلیون متریک تن از مواد مغزی ارگانیک هر ساله در آمریکا تولید می شود. تقریبا نیمی از آن برای تولید کود مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که نیم دیگر دفن یا سوزانده می‌شوند.

 

در تحقیق دیگری در ژورنال علوم محیط زیست و تکنولوژی اشاره شده که هر ساله در فاضلاب آمریکا فلزات گرانبهایی با ارزش ۱۳ میلیون دلار برای آمریکا از دست می‌رود.

 

اسمیت و همکارانش فضولات جامد از شهرهای مختلف نزدیک کوهای راکی را به مدت ۸ سال بررسی کردند و ذرات میکروسکوپی نقره و طلا و مس را در آن یافته‌اند. هم‌اکنون با استفاده از روش‌های مهندسی معدن به دنبال استخراج این فلزات از فضولات هستند. اما نکته‌ای که مشخص است این است که هنوز زمانی برای به نتیجه رسیدن این پروژه متصور نمی‌توان بود.

 

مقدار این فلزات برای هر مورد متفاوت است و باید موردی بررسی شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...