رفتن به مطلب

معرفی چند اصطلاح کاربردی در دنیای فناوری اطلاعات


saba mn

ارسال های توصیه شده

دانشنامه IT//

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

حافظه Cache که تعاریف زیادی برای آن وجود دارد سریع ترین حافظه در رایانه می باشد که سرعت خواندن اطلاعات از آن بسیار بالاست.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،در این گزارش قصد داریم تا به مقایسه سرعت حافظه ها و اینکه کدامیک سریعتر عمل می کنند بپردازیم.

 

 

1- Cache

این کلمه در انگلیسی Cash تلفظ می شود و یک حافظه برای خواندن اطلاعات با سرعت بسیار بالا می باشد.برای حافظه کش تعاریف و نمونه های مختلفی وجود دارد.برای مثال یکی از حافظه های کش،همان حافظه ی پنهانی می باشد که مرورگر اینترنت اطلاعات صفحات باز شده ی اخیر را در آن نگه می دارد.نمونه های دیگر حافظه کش در دیسک های سخت دیده می شود که برای سرعت بخشیدن به خواندن اطلاعات از آن استفاده می شود،نوع دیگر این حافظه همان RAM در رایانه ها بوده و نوع پیشرفته تر آن در پردازشگر ها دیده می شود که اطلاعات برای پردازش در آن ذخیره می شوند.

 

 

3111419_424.jpg

 

 

 

2- Bluetooth

تکنولوزی بلوتوث این روزها برای کمتر کسی نا آشناست.این تکنولوژی برای انتقال اطلاعات بین دو دستگاه الکترونیکی در فاصله کمتر از ده متر استفاده می شود که در فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کند.نسخه های مختلفی از بلوتوث وجود دارند که سرعت انتقال اطلاعات در آن ها مختلف است.سرعت انتقال اطلاعات در نسخه یک معادل یک مگابیت بر ثانیه،در نسخه دو معادل 3 مگابیت بر ثانیه و در نسخه سه معادل 24 مگابیت بر ثانیه می باشد.

 

3111420_188.png

 

 

 

 

3- WiMAX

وایمکس یک استاندارد برای شبکه های بی سیم مخابراتی می باشد.این تکنولوژی امکان گسترش شبکه های بی سیم مانند تلفن های همراه نسل چهارم و یا شبکه اینترنت را در سراسر یک منطقه بزرگ می دهد.ایستگاه های زمینی وایمکس می توانند یک محدوده به شعاع 30 مایل را پوشش دهند.کلمه ی WIMAX کوتاه شده ی عبارت Worldwide Interoperability for Microwave Access می باشد.

 

 

 

3111421_509.jpg

 

 

 

 

 

 

4- Malware

Malware کوتاه شده ی کلمه ی malicious software به معنای نرم افزار مخرب می باشد.انواع مختلف Malware عبارتند از کرم های رایانه ای،ویروس ها و کلیه نرم افزار های جاسوسی.

 

 

 

 

3111422_304.jpg

 

 

 

 

5- DOS

DOS کوتاه شده ی عبارت Disk Operating System بوده و اولین سیستم عامل رایانه ای می باشد.این سیستم عامل با ظهور اولین نسخه سیستم عامل ویندوز در سال 95 از رقابت خارج شد.از سیستم عامل داس هنوز ردپایی در ویندوز مشاهده می شود که با نام CMD مشهور است.

 

 

 

 

 

 

3111423_513.png

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...