رفتن به مطلب

نحوه ثبت‌نام و فروش اینترنتی کتب پیش‌دانشگاهی


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1] نحوه ثبت‌نام و فروش اینترنتی کتب پیش‌دانشگاهی

 

[/h]

» سرویس: اجتماعي - آموزش و پرورش

کد خبر: 94013112742

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، جزییات ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی برای دریافت کتب درسی را اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین طلایی در نشستی خبری به اعلام جزییات ثبت‌نام الکترونیکی کتب پیش‌دانشگاهی پرداخت و گفت: یک علت بازنگری در نحوه فروش و توزیع کتب درسی، آمارهایی بود که از استان‌ها دریافت می‌کردیم. این آمارها عموما دستخوش تغییرات می‌شد و برخی از نارسایی ها در فرآیند توزیع کتب درسی را رقم می‌زد.

وی افزود: سهمیه‌ای را برای هر استان در نظر گرفته و آن را ارسال می‌کردیم اما متوجه می‌شدیم که کتاب در برخی از استان‌ها اضافه آمده و در برخی از مناطق کمبود داریم. در واقع برخی از دانش‌آموزان در تابستان در سفر بودند و به علت نگرانی که داشتند، کتاب را در همان استان خریداری می‌کردند و این در حالی بود که سهمیه آنها برای دریافت کتاب در استان خودشان در نظر گرفته شده بود.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه علاوه بر این قصد داشتیم آرامش خاطری به دانش‌آموزان و اولیای آنها بدهیم که حتما کتاب به دستشان می‌رسد، گفت: متاسفانه سوءاستفاده، فروش غیرقانونی و توزیع در بازارهای سیاه نیز یکی از علل نارسایی‌ها در فرآیند توزیع بود که امیدواریم با این اقدام از بین برود. با فروش اینترنتی کتب درسی همچنین می‌توانیم بخشی از هزینه‌های تولید کتب درسی را کاهش دهیم.

طلایی با بیان اینکه اکنون ثبت‌نام و توزیع الکترونیکی کتب درسی را از مقطع پیش‌دانشگاهی به صورت آزمایشی آغاز می‌کنیم گفت: این ثبت‌نام از دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی در سه مرحله انجام خواهد شد. آنها می‌توانند از اول تا 31 تیرماه پس از آنکه ثبت‌نام خود را در سامانه سناد انجام دادند وارد پایگاه اینترنتی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
متصل شده و با وارد کردن کد دانش‌آموزی، ثبت خود را به صورت دوره‌ای انجام دهند و با اتصال به کارت شتاب، هزینه کتاب را پرداخت کنند.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه با دریافت کد رهگیری زمان تحویل و مکان تحویل کتاب به دانش‌آموز اعلام می‌شود، گفت: معمولا دانش‌آموز می‌توانند در همان مدرسه‌ای که ثبت‌نام کرده است، کتب خود را نیز دریافت کند.

وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزانی که در خردادماه قبول نشده‌اند و یا از ثبت‌نام جا مانده‌اند، سایت از 20 شهریور تا 10 مهرماه بازگشایی می‌شود، عنوان کرد: مرحله سوم برای ثبت‌نام جاماندگان و یا کسانی که می‌خواهند کتبی را به صورت تک جلدی تهیه کنند، در نظر گرفته شده که به احتمال زیاد اواخر مهرماه خواهد بود.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: کتبی که دانش‌آموزان به صورت اینترنتی خریداری می‌کنند می‌توانند در سالهای بعدی اجرا از طریق برخی کتاب‌فروشی‌های مورد تایید سازمان دریافت کنند. دانش‌آموزان وجهی هنگام ثبت‌نام و دریافت کتب دانشگاهی نباید پرداخت کنند.

 

به گزارش ایسنا، نصیبه نیک‌روش، مدیرکل چاپ و نظارت بر کتب درسی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: کسانی که امکان دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند به صورت دسته‌جمعی در مدرسه ثبت‌نام و کتب را یکجا خریداری کنند. در گذشته نظارت‌های ما به شهرستان‌ها محدود می‌شد اما اکنون با توجه به اینکه ثبت‌نام از سوی دانش‌آموزان انجام می‌شود، نظارت‌ها تا مدرسه ادامه دارد و ضریب خطای آماری را کاهش می‌دهد.

 

انتهای پیام

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...