رفتن به مطلب

خلاقیتهای عجیب در دنیای جنگ افزار +عکس


saba mn

ارسال های توصیه شده

قسمت اول/

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

تانکهای کروی و دوچرخه ای، توپ الکترونیکی و سواره نظام هلی کوپتری از جمله طرح های خلاقانه و عجیبی بودند که سالها پیش از طرف طراحان برای ایجاد تغییر در میدان های نبرد ارائه شده بودند.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، جنگ و جنگیدن همیشه انسان را در شرایط بسیار خطرناکی قرار می دهد. در این شرایط زندگی، تمامیت ارضی و در یک کلام هستی انسان به خطر می افتد.

 

البته گونه دیگری نیز از این جنگها وجود دارد که برای غارت اموال و اراضی سایر کشورها انجام می شود که صد البته در جهان امروز نظایر این جنگ ها را بسیار می بینیم. در عین حال نمی توان از پیشرفتهای علمی که در زمان جنگ و یا مسابقات تسلیحاتی رخ می دهد گذشت. در این مطلب که در چند قسمت تهیه شده قصد داریم تا شما را با چند طرح تسلیحاتی عجیب در طول قرن بیستم آشنا کنیم.

 

 

109027_314.jpg

 

تانک کروی

تانکها برای اولین بار در زمان جنگ اول جهانی و برای گذر از سیم خاردارها و میادین مین دشمن طراحی شده بودند. البته اندازه بزرگ و قدرت کم موتورها در آن زمان تانکها را بسیار کند کرده بود.طراحان انگلیسی در این میان طرحی را مطرح کردند که بر اساس آن یک گوی کروی به همراه چرخی که از دور آن می گذشت تعبیه شود. چرخ به حکت درآمده و این کره فلزی را به جلو براند. در درون این کره نیز چند سرباز با مسلسل نشسته و دشمنان را از سر راه برمی دارند. سیستم پیشران این تانک نیز در داخل آن تعبیه شده و دود حاصل از احتراق را از طریق یک لوله به خارج ارسال می کرد. این طرح هیچ گاه عملیاتی نشد.

 

109026_153.jpg

 

استتار با آینه

این طرح متعلق به یک مخترع اسپانیایی است که بر اساس آن سربازان و همچنین توپهایی که به میدان حمل می شدند در زمان شلیک و خصوصا در هنگام شب لوله های سلاح خود را از درون یک سوراخ ایجاد شده در درون یک آینه عبور دهند و سپس شلیک کنند. به عقیده این مخترع این حرکت باعث بازتابش شدید نور حاصل از شلیک شده و عملا دشمن را در مورد مکان واقعی حضور سربازان به اشتباه می اندازد. البته این اختراع نیز هیچ گاه عملی نشد.

 

109028_668.jpg

 

پخش زنده از میدان جنگ

تصور کنید که شما یک فرمانده نظامی هستید و در حال هدایت نیروهای خود در جریان یک عملیات رزمی هستید. در صورتی که بتوانید در کمترین وقایع میدان نبرد مطلع شوید می توانید بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید. طرح مورد نظر که در اینجا نمایش داده شده است شامل سوار کردن یک دوربین و دستگاه فرستنده بر روی شاسی تانکها بوده است که به ارسال تصاویر زنده از میدان نبرد بپردازد که البته هیچ گاه عملیاتی نشد. امروزه پرنده های بدون سرنشین می توانند تصاویر زنده را برای فرماندهان ارسال کنند.

 

109068_285.jpg

 

سواره نظام هلی کوپتری

این طرح نیز به زمان جنگ دوم جهانی باز می گردد که اشکال بسیار اولیه از بالگردها پا به عرصه حیات گذاشتند. بر اساس این طرح خلبان باید بر روی این وسایل پرنده نشسته و تعدادی بمب و نارنجک را نیز با خود حمل کنند و پس از رسیدن بر سر دشمن این بمب ها را با دست به سمت دشمن پرتاب کنند. البته با پیشرفت سریع صنایع بالگردی این طرح مجالی برای استفاده عملیاتی پیدا نکردند.

 

109069_513.jpg

 

پایگاه نظامی در کره ماه

با شروع مسابقه فضایی در دوره جنگ سرد و رسیدن بشر به کره ماه بسیاری تصور کردند که به احتمال زیاد می توان در کره ماه به ساخت و ساز پرداخته و در آن جا پایگاه نظامی تاسیس کنند. البته هزینه های کمر شکن و سختی های ساده ترین ماموریتهای فضایی تا به امروز در برابر این رویایی انسان خط بطلانی کشیده است.

 

109070_643.jpg

 

تانک دوچرخه ای

به مانند تانک کروی اول خود در این جا هم تانکی حدودا شبیه را داریم. در این تاک یک نفره چرخ های اضافی در اطراف تانک تعبیه شده است و نفری که به عنوان خدمه در درون تانک می نشیند سعی با پا زدن به مانند دوچرخه، چرخ های اطراف تانک را به حرکت درآورده و آنرا به جلو می راند. او همچنین به یک تیربار برای شلیک به دشمن مجهز بوده است. این طرح نیز هیچ گاه عملیاتی نشد.

 

109071_206.jpg

 

توپ الکترونیکی

این طرح قدیمی مربوط به سالهای ابتدایی قرن بیستم برمی گردد که بعضی از طراحان سلاح سعی کردند تا با استفاده از نیروی الکتریکی گلوله توپ را به حرکت درآورده و پس ار رساندن آن به سرعت بالا آن را پرتاب کنند. در صورت موفقیت این طرح نیاز به استفاده از باروت برای پرتاب گلوله نمی بود. این طرح در زمان خود موفق نبود اما امروزه طرح هایی در این زمینه وجود دارد که در مراحل آزمایشی موفق بوده است./ ق پ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...