رفتن به مطلب

پرفروش‌ترین کتاب نیمه اول فروردین


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

پرفروش‌ترین کتاب داستانی شهر کتاب در نیمه اول فروردین ماه اعلام شد تا بار دیگر تاکیدی بر تسلط نسبی آثار ترجمه بر تالیف باشد.

3131234_578.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ «بعد زلزله» عنوان کتابی است که بار دیگر ایرانیان را با آثار نویسندگان بزرگ ژاپنی آشنا کرده و تسلط ترجمه بر تالیف را به رخ همه می‌کشد.

 

گفتنی است که از کتاب‌های داستانی پرفروش شهر کتاب در نیمه اول فروردین ماه می‌توان به «جزء از کل» نوشته «استیو تولتز» با ترجمه «پیمان خاکسار» و «مرگ درونیز» نوشته «توماسمان» و با برگردان «حسن نکوروح» اشاره کرد.

 

لازم به ذکر است که در این می‌ان، «کاوه می‌رعباسی» و «زویا پیرزاد» به ترتیب با آثاری چون «پایان خوش ناتمام» و «عادت می‌کنیم» خط مقدم آثار ترجمه را شکسته و توانستند جایگاه خود را به عنوان آثار داستانی قابل توجه به اثبات برسانند.

 

در این میان باید گفت که شعر هم جایگاه ویژه‌ای در عرصه پرفروش‌های فروردین ماه داشته و با کتاب‌های «آویزان از نخ» سروده «چارلز بوکوفسکی» نوشته «احمد پوری»، «همه چیز اتفاق نمی‌افتد» سروده «ویسوا واشیمبورسکا» با برگردان «ملیحه بهارلو»، «نغمه‌های بهشت مولانا» سروده مولوی، «هفتاد سال عاشقانه» سروده «محمد مختاری» و «تایسان» سروده «هوشنگ ابتهاج» همپای داستان پیش رفته است.

 

بخش تاریخ نیز در وادی پرفروش‌ها کم نیاورده و به ارائه ۵ اثر از جمله «برای این لحظه متشکرم (خاطرات بانوی اول سابق فرانسه»، «خواب آشفته نفت (از قرارداد دارسی تا سقوط رضا شاه)»، «فرماندهی و نافرمانی (تاریخ شفاهی ۲)»، «کلنل پسیان و ناسیونالیسم انقلابی در ایران» و «ایرانیان دوران باستان تا دوره معاصر» پرداخته است.

 

بنابراین گزارش؛ «کافه اروپا»، «موزیک یک کارخانه است»، «شرایط عشق (فلسفه صمیمیت)»، «هنر همیشه بر حق بودن»، «تجربه مدرنیته»، «معجزه سپاسگزاری»، «دو قدم تا لبخند»، «روان درمانی اگزیستانسیالی»، «بازی‌ها» و «کتاب جامع آداب معاشرت» از آثار دیگر پرفروش در فروشگاه‌های شهر کتاب به حساب می‌آید.

 

بخش‌های هنر، علم و دین و عرفان نیز عرصه یکه تازی آثاری چون «ترکیب بندی در عکس»، «بودن با دوربین»، «رودررو با اینگمار برگمان»، «کاوه»، «باغی میان دو خیابان»، «ریاضیات زیبا»، «درآمدی کوتاه به مغز»، «افسون فیزیک»، «ذهن هولتراپیک»، «مصنغات فارسی»، «کیمیای سعادت»، «آفاق حکمت در سپهر سنت»، «نوشته بر دریا» و «درویش ستیهنده» شده است.

 

گفتنی است که کتاب‌های «ترکی استانبولی در سفر»، «انگلیسی در ۳۰ روز»، «آلمانی در ۳۰ روز»، «خودآموز مکالمات انگلیسی در ۹۰ روز به شیوه نصرت» و «فرانسه در سفر» نیز رکوردداران عرصه آموزش هستند.

 

لازم به ذکر است که حوزه انقلاب و دفاع مقدس نیز همچنان جایگاه با صلابت خود را با تکیه بر آثاری از «رضا طاهرخانی»، «اعظم حسینی» و «راضیه تجار» با عناوین «عکاسان جنگ»، «سال سی روزنگار مصور ایران پس از انقلاب اسلامی»، «دا» و «بانوی رنگین کمان» حفظ کرده و خودنمایی می‌کند.

 

خاطرنشان می‌شود که «مجموعه نامه‌های فلیکس»، «کاکل قرمزی وسط کتاب خواندن پدرش می‌پرد»، «مجموعه قصه‌های من و بابام»، «کم و پیدا»، «وحشی‌ترین‌ها، مسخره‌ترین‌ها، بامزه‌ترین‌ها و خفن‌ترین‌ها»، «دایناسورهای شگفت انگیز»، «اطلس جغرافی جهان برای دانش آموز»، «رستم و سهراب برگرفته از شاهنامه فردوسی» و «خودروهای شگفت انگیز (کتاب دانستنی‌ها ۲)» نیز آثار پرفروش شهر کتاب در حوزه‌های ادبی کتاب‌های کودک و ادبیات نوجوان بوده‌اند.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...