رفتن به مطلب

مركز مستقل يگان پهپاد نيروي هوايي ارتش افتتاح شد


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

مركز مستقل يگان پهپاد نيروي هوايي ارتش افتتاح شد

خبرگزاري فارس: مركز مستقل يگان پهپادي نيروي هوايي ارتش صبح امروز در محل ستاد اين نيرو افتتاح شد.

 

media.farsnews.comبه گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، مركز مستقل يگان هواپيماهاي بدون سرنشين نيروي هوايي ارتش صبح امروز با حضور امير محسن دره‌باغي جانشين نيروي هوايي ارتش و جمعي از فرماندهان اين نيرو افتتاح شد. اين مركز در محل ستاد نيروي هوايي ارتش قرار دارد.

يگان پهپاد نيروي هوايي چند سالي است كه در نيروي هوايي تشكيل شده و به انجام ماموريت مشغول است اما با تشكيل اين مركز مستقل، ماموريتها و فعاليتهاي آن متمركزتر و موثرتر پيگيري خواهد شد.

لینک به دیدگاه

گردان پهپاد در همه پايگاه‌هاي شكاري نيروي هوايي ارتش تشكيل مي‌شود

خبرگزاري فارس: جانشين نيروي هوايي ارتش گفت: در هر پايگاه شكاري نيروي هوايي يك گردان هواپيماهاي بدون سرنشين تشكيل مي‌شود و درحال حاضر در 4 پايگاه، گردان‌هاي پهپاد تشكيل شده است.

 

A0541764.jpg

امير محسن دره‌باغي جانشين نيروي هوايي ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس با اشاره به افتتاح مركز مستقل يگان پهپادي نيروي هوايي گفت: يگان پهپادي نيروي هوايي سال‌هاست كه شروع به كار كرده و چند گردان در پايگاه‌هاي مختلف دارد كه در حال حاضر پرواز مي‌كنند.

وي در خصوص ماموريت اين يگان تصريح كرد: كسب اطلاعات و شناسايي از ماموريت‌هاي فعلي اين يگان است ولي ما مي‌خواهيم در آينده از آنها به عنوان هواپيماهاي بدون سرنشيني كه بتوانند اهداف را مورد اصابت قرار دهند، استفاده كنيم و اين نياز دارد تا صنايع وابسته به وزارت دفاع از نيروي هوايي پشتيباني كنند و نيازمندي‌هاي ما رفع كنند.

دره‌باغي با بيان اينكه پهپادها در صنايع وزارت دفاع ساخته مي‌شود، خاطرنشان كرد: ما بايد به هواپيماهاي بدون سرنشين جديدتر تجهيز شويم تا ماموريت‌هاي حمله به اهداف را توسط آنها انجام دهيم.

جانشين نيروي هوايي ارتش در خصوص انواع پهپادهاي موجود در نيروي هوايي گفت: انواع مهاجرهاي 4، ابابيل 3 و يك سري پهپادهايي كه قبلا در نيروي هوايي بوده و به عنوان هدف پدافند مورد استفاده قرار مي‌گرفته از انواع پهپادهاي موجود در نيروي هوايي است.

جانشين نيروي هوايي ارتش در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مناطق عملياتي يگان پهپادي نيروي هوايي تصريح كرد: در هر پايگاه شكاري نيروي هوايي يك گردان پهپاد تشكيل مي‌شود و درحال حاضر در 4 پايگاه، گردان‌هاي پهپاد تشكيل شده است كه به عنوان مثال مي‌توان به پايگاه دزفول اشاره كرد كه در آن پرواز عملياتي انجام مي‌شود.

دره‌باغي با بيان اينكه زمان تجهيز همه پايگاه‌ها به يگان پهپاد به صنايع وزارت دفاع بستگي دارد، گفت: اگر آنها همين امروز هم هواپيماها را به ما تحويل دهند ما آمادگي استقرار آنها و تشكيل گردان‌ها را در كمترين زمان ممكن داريم.

جانشين نيروي هوايي ارتش در پايان در خصوص برد عملياتي اين يگان‌ها تصريح كرد: پهپادها بردهاي مختلفي دارند كه در حال حاضر پهپادهاي موجود در نيروي هوايي بردشان از 150 كيلومتر به بالا است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...