رفتن به مطلب

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان


ارسال های توصیه شده

h72rzb8vkkv3omqyjlpc.jpg

تاريخچه دانشگاه

در يازدهم مهرماه 1336 نخستين پايه هاي دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي با افتتاح آموزشگاه عالي جنگل و مرتع توسط وزير كشاورزي در گرگان پي ريزي شد. اين آموزشگاه در سال 1355 به مدرسه عالي منابع طبيعي تبديل گرديد.

پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، در سال 1358 با موافقت وزارت كشاورزي و وزارت علوم، مدرسه عالي به وزارت علوم ملحق گشت و زير پوشش دانشگاه مازندران به دانشكده منابع طبيعي تبديل شد.

تا اين زمان شش دوره جنگلداري( 1338 تا1343)، چهار دوره فوق ديپلم جنگل و مرتع (1345 تا1358) و چهار دوره ليسانس ناپيوسته در سه گرايش جنگل، مرتع و حفاظت خاك(1354 تا 1357) فارغ التحصيل شده بودند.

پس از انقلاب فرهنگي همزمان با بازگشايي مجدد دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در سال1361، در اين دانشكده چهار گروه آموزشي شامل جنگلداري، مرتع و آبخيز، چوب شناسي و صنايع چوب و شيلات و محيط زيست تشكيل شد. اين گروه هاي آموزشي در مقاطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته فعاليت داشتند. آموزش دوره هاي كارشناسي با دايرشدن رشته هاي جنگلداري( 1360)، مرتع و آبخيز(1361)، چوب شناسي و صنايع چوب(1361) و شيلات(1364)آغاز شد.

دانشكده منابع طبيعي گرگان در سال 1367 به مجتمع دانشگاهي علوم كشاورزي و منابع طبيعي ارتقاء يافت و از دانشگاه مازندران منفك شد. در سال 1371 اين مجتمع دانشگاهي به دانشگاه علوم كشاورزي ومنابع طبيعي تبديل گرديد و فعاليت اولين دانشگاه تخصصي كشاورزي و منابع طبيعي در ايران آغاز شد. درحال حاضر در اين دانشگاه 107 رشته تحصيلي شامل 36 رشته كارشناسي، 44 رشته كارشناسي ارشد و 30رشته دكتري تخصصي داير است.

 

3_1.jpg

تعداد دانشجويان شاغل به تحصيل حدود 4954 نفر است كه 1745 نفر( 141 نفر دكترا و 1604 نفر كارشناسي ارشد) يعني 35% آنها دانشجوي تحصيلات تكميلي مي باشند. تعداد اعضاي هيات علمي اين دانشگاه 145 نفر است كه 88% آنان داراي مرتبه استادياري و بالاتر مي باشند.

در اين دانشگاه هفده نشريه تخصصي به صورت ادواري و منظم منتشر مي شود كه يازده نشريه داراي درجه علمي پژوهشي، يك نشريه ثبت شده در اندكس ISI و يك نشريه با درجه علمي- ترويجي مي باشد.

دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان داراي هيات مميزه و هيات امناء مستقل است. توسعه تحصيلات تكميلي، توسعه دوره هاي ميان رشته اي، تقويت آزمايشگاههاي تحقيقاتي، افزايش انتشارات علمي پژوهشي، بهبود كيفيت آموزش، ارتقاء فعاليتهاي فرهنگي اجتماعي، افزايش كيفيت خدمات رفاهي، توسعه روابط علمي و فرهنگي با دانشگاههاي داخل و خارج و افزايش فضاي كالبدي از مهمترين برنامه هاي آتي اين دانشگاه هستند.

akw4q40opbk64y6005x.jpg

 

 

دانشگاه گرگان دانشگاه بسیار خوب و با سطح علمی بالاییه. من واقعا چهارسال از بهترین روزهای عمرم رو در کنار اساتید بی نظیر اونجا گذروندم. تو هر کدوم از رشته هاش اساتید با تجربه و به نامی داره. مثلا برای رشته محیط زیست حتما اسم دکتر ماهینی، دکتر وارسته و دکتر رضایی رو شنیدید. یا از رشته چوب و کاغذ دکتر افرا و...

من واقعا از این مجموعه راضی بودم و به دوستانی که علاقمند به رشته های منابع طبیعی و کشاورزی هستن این دانشگاه رو توصیه میکنم. با توجه به اینکه دانشگاه گرگان اولین و قدیمی ترین دانشگاه تخصصی در این زمینه هست. و البته با توجه به طبیعت زیبای گرگان شما هیج وقت احساس خستگی و بی حوصلگی نخواهید داشت.

heafiq3e45gdq0i854bd.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...