رفتن به مطلب

فوت و فن های ماندگار کردن رنگ مو


saba mn

ارسال های توصیه شده

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، هر چند وقت یک بارپول زیادی خرج می کنیم تا موهایمان را رنگ کنیم، اما قبل از این که بتوانیم از رنگ موهایمان لذت ببریم،رنگشان از بین می رود! کم هزینه ترین رنگ مو، رنگ مویی است که ماندگارتر باشد. فوت و فن های زیادی وجود دارد که رنگ موها را ماندگار کنیم تا رنگشان زود تغییر نکند.

 

با آب خیلی گرم دوش نگیرید

آب داغ غیر از این که باعث خشکی موها می شود، عمر رنگ موها را هم کوتاه ترمی کند. حرارت باعث باز شدن پولک های کوتیکول می شود، رنگ موها را از بین می برد و رطوبت موها را کم می کند. موهایتان را شامپو بزنید و با آب با درجه حرارت استاندارد( 20 تا 25 درجه سانتیگراد) بشوئید، با حوله خشک کنید، بعد دوباره با سردترین آبی که می توانید تحمل کنید آن ها را بشوئید تا منفذهای کوتیکول بسته شود. این کار باعث ماندگارتر شدن رنگ موهامی شود.به خصوص وقتی موخوره های آن ها را هم کوتاه کنید.

 

موقع شنا کردن یا آفتاب گرفتن دقت کنید

در برابر نور خورشید و کلر باید از موهایتان محافظت کنید. وقتی که زیر نور خورشید، در استخر یا دریا هستید،از یک محافظ موی دارای spf استفاده کنید تا رنگ موهایتان از بین نرود. از محصولاتی که حاوی روغن آفتابگردان هستند هم می توانیداستفاده کنید چون آنتی اکسیدان دارند و از مو محافظت می کنند.

 

از وسایل گرمایشی، بیش از حد استفاده نکنید

اگر هفته اولِ بعد از رنگ کردن موها از ابزار گرمایشی استفاده نکنید، رنگ موهایتان زود از بین نمی رود. ابزارهای گرمایشی مثل سشوار و اتوی مو در واقع سرعت از بین رفتن رنگ موها را زیاد می کنند. اگر مجبور شدید از این وسایل استفاده کنید لااقل هفته اول بعد از رنگ کردن موها از آن ها استفاده نکنید.

 

تا جایی که ممکن است موهایتان را دیر به دیر بشوئید

شامپوهای خشک به درد موهای تازه رنگ شده می خورند. چون هر چه موهایتان را کمتر بشوئید رنگ آن ها ماندگارتر می شود. موهایتان را تا جایی که امکان دارد دیر به دیر بشوئید، حداقل 24 تا 48 ساعت بعد از رنگ کردن. اگرتا قبل از آن مجبور شدید موهایتان را بشوئید از یک شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.

 

از فیلتر تصفیه آب دوش حمام استفاده کنید

این وسیله مواد معدنی و شیمیایی و کلر آب را از بین می برد. آبی که مواد محلول معدنی و نمک زیادی داشته باشد، رنگ موهایتان را پاک می کند و روغن طبیعی مو را از بین می برد. این فیلترها مواد پاک کننده رنگ در آب راکمتر می کنند.

 

موهایتان را قبل از رنگ شدن آماده کنید

یک یا دو روز قبل از این که موهایتان را رنگ کنید از یک شامپوی کی لیت ساز برای پاک کردن هر نوع مواد حالت دهنده از روی موها، استفاده کنید. برای برگرداندن رطوبت دوباره موها، یک بار در هفته از ماسک نرم کننده استفاده کنید، این کار باعث می شود بعد از رنگ کردن موها، رنگ آن زود از بین نرود.

 

از محافظ حرارتی استفاده کنید

این محصول در برابر آسیب های حرارتی ناشی از ابزارهای حالت دهنده، از موهایتان محافظت می کندو باعث می شود رنگ موها زود از بین نرود.

 

بعد از رنگ کردن موها از نرم کننده کمتر استفاده کنید

استفاده از نرم کننده ها یا ماسک های خانگی قبل از رنگ کردن موها،خوب است، اما بعد از رنگ کردن موها، رنگ آن ها را از بین می برند، به خصوص موهای قرمز یا شرابی. نرم کننده یا ماسک توسط فولیکول مو جذب می شود تا به مو رطوبت زیادی برساند و وقتی با آب شسته می شود مولکول رنگ را هم با خودش می برد و در نتیجه رنگ مو به تدریج محو می شود. برای جلوگیری از این اتفاق از یک نرم کننده روزانه استفاده کنید. (فقط به مدت طولانی آن را روی موهایتان نگذارید.)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...