رفتن به مطلب

سیتروئن در راه ایران / قالب شراکت سایپا و سیتروئن تا تابستان مشخص می شود


saba mn

ارسال های توصیه شده

سایپایی‌ها به فرانسه رفتند؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

پس از پژو و رنو، خودروسازان کشور این بار به سراغ "سیتروئن" رفته اند تا مقدمات حضور این خودروساز فرانسوی را در "جاده مخصوص" فراهم کنند، خودروسازی که یکی از زیرمجموعه های گروه PSA (جوئینت ونچر پژو و سیتروئن) محسوب می شود.

3170785_787.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ آن‌طور که منابع آگاه می گویند، مسئولان ارشد سایپا چندی پیش به فرانسه رفته و با مقامات سیتروئن مذاکره کرده‌اند.

 

هنوز جزئیاتی در مورد مذاکرات سایپا و سیتروئن منتشر نشده و مشخص نیست دو طرف به دنبال چه نوع شراکتی با یکدیگر هستند، اما به گفته منابع آگاه، سایپایی‌ها مسوولان سیتروئن را برای حضور در ایران و همکاری مشترک، ترغیب کرده‌اند.

 

 

سیتروئن و سایپا البته پیش از این، مراوداتی با یکدیگر داشته‌اند، چه آنکه سایپا برخی محصولات این خودروساز فرانسوی را وارد کرده و می‌فروخت. از جمله این محصولات می‌توان به مدل "سیتروئن 5 " اشاره کرد، که همین حالا هم می توان آن را در جاده‌ها و خیابان‌های کشور به چشم دید.

 

 

سایپایی‌ها چند سال پیش نیز قرار بود با سیتروئن اقداماتی مشترک (خارج از حوزه واردات) انجام دهند و حتی محصولاتی مانند C4 و C2 را نیز برای تولید و عرضه در بازار ایران در نظر گرفتند، اما در نهایت به مانع تحریم‌ها خوردند.

 

 

هرچند مشخص نیست سایپا و سیتروئن قصد شراکت در چه قالبی را دارند، اما از آنجاکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داخلی گوشزد کرده که در قراردادهای خارجی خود به دنبال سرمایه گذاری مشترک و ساخت داخل و همچنین صادرات باشند، بنابراین همکاری احتمالی این دو شرکت نیز باید در همین قالب شکل بگیرد. البته به‌نظر می‌رسد حضور سیتروئن در ایران بستگی مستقیم به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 و لغو تحریم‌ها دارد و بنابراین برای شراکت احتمالی سایپا و سیتروئن باید تا تابستان امسال صبر کرد.

 

 

گزارش: حمیدرضا بهداد

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...