رفتن به مطلب

رکورد گران‌ترین اثر هنری جهان شکسته شد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1] رکورد گران‌ترین اثر هنری جهان شکسته شد

 

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - تجسمي و موسيقي

کد خبر: 94022212953

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تابلوی نقاشی «زنان الجزایری» با فروش به قیمت 179/4 میلیون دلار در حراجی کریستی، رکورد گران‌ترین اثر هنری جهان را شکست.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رکورد گران‌ترین اثر هنری فروخته‌شده در یک حراجی در تمام ادوار تاریخ در حالی به نام تابلوی «زنان الجزایری» اثر «پابلو پیکاسو» ثبت شد که این اثر به قیمت 179/4 میلیون دلار در حراجی «کریستی» به فروش رفت و از قیمت تابلوی 142 میلیون دلاری «فرانسیس بیکن» و 120 میلیون دلاری «ادوارد مونک» پیشی گرفت.

 

قبل از آغاز حراجی «کریستی» قیمت 140 میلیون دلار برای تابلوی پیکاسو پیش‌بینی شده بود.

 

در حراجی کریستی نیویورک رقابت سختی بر سر خرید این اثر هنری ارزشمند از مبلغ 100 میلیون دلار آغاز شد، اما زمانی که قیمت به 145 میلیون رسید فقط دو نفر همچنان به رقابت ادامه می‌دادند تا این‌که پس از 11 دقیقه نهایتا این اثر هنری به یک خریدار ناشناس از طریق تلفن فروخته شد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مجسمه «مرد اشاره‌گر» اثر آلبرتو جیاکومتی

 

 

پیکاسو «زنان الجزایری» را در سال 1955 با الهام گرفتن از «اوژن دلاکروا» نقاش فرانسوی قرن نوزدهم برای ادای احترام به «هنری ماتیس» خلق کرد. ماتیس نقاش ‌مطرح فرانسوی بود که در نوامبر 1954 درگذشت. این نقاشی یکی از معدود کارهای شاخص استاد اسپانیایی سبک کوبیسم است که در مجموعه‌های شخصی نگهداری می‌شد.

 

از دیگر آثار فروخته‌شده و بسیار مهم در حراجی کریستی، مجسمه برنز «مرد اشاره‌گر» اثر «آلبرتو جیاکومتی» بود که فراتر از پیش‌بینی 130 میلیون دلاری در نهایت، به قیمت 141/2 میلیون دلار به فروش رفت و رکورد فروش گرا‌ن‌ترین مجسمه جهان را که با 104/3 میلیون دلار متعلق به خود «جیاکومتی» بود، شکست.

 

تابلوی «زنان الجزایری» به یک مجموعه با 15 نقاشی متعلق است که «پیکاسو» آن‌ها را از اواخر سال 1954 تا اوایل 1955 کشید. کل مجموعه به قیمت 212/5 میلیون دلار به خانواده «گانز» فروخته شده بود و تا کنون بیشتر آن‌ها در حراجی‌ها به‌صورت جداگانه به فروش رفته‌اند.

 

همچنین یکی دیگر از آثار «پیکاسو» که «نیم‌تنه یک زن» نام دارد در رقابت سخت خریداران به قیمت 67/4 میلیون دلار به فروش رفت. در حالی که قیمت 50 میلیون دلار برای آن پیش‌بینی شده بود.

 

نقاشی «ساختمان پارلمان در غروب آفتاب» اثر «کلود مونه» نیز به قیمت 40/5 میلیون دلار به یک خریدار تلفنی آمریکایی فروخته شد. قیمتی بین 35 تا 45 میلیون دلار برای آن پیش‌بینی شده بود.

 

حراجی بزرگ «ساتبی‌» نیویورک نیز قرار است امروز برگزار شود و انتظار می‌رود با فروشی بالغ بر 320 میلیون دلار همراه باشد. مجموعه‌ای از 69 اثر مدرن و امپرسیونیست همراه شش تابلو از «مونه» به ارزش تقریبی 110 میلیون دلار و تابلویی از «ونسان ون‌گوک» در حراجی ساتبی در معرض فروش گذاشته می‌شوند.

 

در میان این آثار برجسته، یکی از تابلوهای مجموعه معروف «نیلوفرهای آبی» مونه نیز به چشم می‌خورد که 30 تا 45 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. آثاری از «مارک روتکو»، «روی لیختنشتاین»، «گرهارد ریشتر» هم در میان کارهایی است که «ساتبی» عرضه می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...