رفتن به مطلب

نقد و بررسی 3 هدفن میان رده


ارسال های توصیه شده

پس هدفن‌های بی‌کیفیت چند هزار تومانی کنار خیابان را که روی آنها آرم تقلبی برندهای معتبر نقش بسته فراموش کنید، کمی دست به جیب شوید و یک هدفن خوب و با کیفیت بخرید. قطعا دیدن یک فیلم اکشن، بازی با آخرین نسخه بتلفیلد و شنیدن موسیقی مورد علاقه‌تان با این هدفن‌ها یک تجربه جدید از گوش سپردن به آواها را خلق می‌کند. به دنیای صداهای واقعی خوش آمدید.

 

حد وسطی بین حرفه‌ای و مبتدی

سری HD برند Sennheiser در رده هدفن‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد و مدل 439 مدل منتخب ما در این فهرست است. طراحی این هدفن به‌گونه‌ای است که کاملا گوش را می‌گیرد و صدای اطراف و بیرون را به حداقل می‌رساند. در ساعات ابتدایی استفاده از این مدل، احساس کیپ بودن بیش از حد گوش طبیعی است، ولی بعد از گذشت چند ساعت به آن عادت می‌کنید. نوع اتصال این مدل، دو کابل یکسوست که برای داشتن طول انعطاف‌پذیر و دلخواه و راحتی در استفاده بسیار کاربرد دارد.

مدل HD 439 فقط در رنگ کلاسیک مشکی طراحی و تولید شده و با وجود قرارگیری قطعه آهنرباهای قدرتمند neodymium در آن همچنان مشکل بیس پایین در آهنگ‌هایی با بیس بالا به چشم می‌خورد. در کل بهتر است قبل از خرید هر مدلی از سری HD این را بدانید که این مدل‌ها از بیس بالایی برخوردار نیستند و بیشتر برای آهنگ‌های ملایم طراحی شده‌اند. این مساله شاید تنها نقطه ضعف این مدل باشد که طرفداران آهنگ‌های تند و ضربی را از خرید این محصول منصرف می‌کند. البته نداشتن میکروفن را هم باید به معایب آن اضافه کرد. گفتنی است هدفن Sennheiser HD 439 با قیمتی بین 380 تا 390 هزار تومان به فروش می‌رود؛ قیمتی که برای این برند شناخته شده و کیفیت محصول آن معقول به نظر می‌رسد. در حقیقت این محصول، حد وسطی است بین مدل‌های بسیار حرفه‌ای و مدل‌های پایین Sennheiser.

 

 

میکروفن‌دار اسپرت

هدفن Razer Kraken Pro طراحی زیبا و خوبی دارد و برخلاف مدل HD439 در رنگبندی‌های مختلف از جمله سبز، سرخابی، سفید، مشکی و... تولید شده است. این تنوع رنگ، ظاهری اسپرت و به‌روز به هدفن بخشیده است. همچنین صدای بیس کراکن پرو بسیار بالاست و برای تنظیم آن باید از نرم‌افزار مربوط به هدفن استفاده کرد وگرنه گوش درد خواهید گرفت.

میکروفنی با کیفیت بسیار خوب نیز روی کاپ هدفن تعبیه شده که استفاده از آن را برای بازی‌های آنلاین یا موسیقی گوش دادن با موبایل دو چندان می‌کند. بالشتک‌های نرم و جنس پلاستیک ضدخش این هدفن باعث شده کاربر ساعت‌ها براحتی از آن استفاده کند.

اگر تا پیش از خریدن این محصول، هدفن‌تان را ته کیف می‌انداختید، بهتر است روش نگهداری خود را تغییر دهید، زیرا سیم‌های کراکن پرو برخلاف دیگر ویژگی‌های مثبت آن، کیفیت چندانی ندارد و با توجه به ظریف بودنش باید با احتیاط با آن برخورد کنید. در کل مدل کراکن در نقطه مقابل HD 439 قرار دارد؛ یک مدل میکروفن‌دار اسپرت با بیس بالا برای آهنگ‌های ضربی و تند و البته با کیفیت ساخت پایین‌تر از. HD439 قیمت این مدل بین 310 تا 350 هزار تومان است.

 

 

مجهز به بلوتوث

می‌توان گفت مزیت اصلی هدفون Energy Sistem Energy Wireless BT8 Noise Cancelling نحوه اتصال بلوتوثی آن است. قیمت 350 هزار تومانی این محصول که نزدیک به قیمت دو مدل معرفی شده HD439 و کراکن است، هر خریداری را دو دل می‌کند. این‌که شما با این پول بخواهید هدفن بلوتوث بخرید یا سیم‌دار به مصرفتان بستگی دارد، اما توصیه ما این است که بدانید کیفیت صدای این مدل از دو مدل قبلی کمی پایین‌تر است. صدای بیس BT8 بین HD439 و کراکن است و طراحی بسیار راحت و بی‌نظیری دارد. فناوری حذف نویز از دیگر مزیت‌های این مدل نسبت به مدل‌های معرفی شده است که باعث می‌شود هدفن‌تان خاص باشد و البته تجربه جدیدی از شنیدن صدا‌ها داشته باشید. این فناوری باعث حذف سر و صداهای محیط پیرامون در هدفن‌ و میکروفن محصول می‌شود، به همین دلیل شفافیت بسیار بالایی را در صدا تجربه خواهید کرد.

جدا از قابلیت بلوتوث، ویژگی NFC نیز در این هدفن به کار رفته که بسیار سریع‌تر از بلوتوث است و باعث سازگاری محصول با کالاهایی مانند محصولات اپل و... می‌شود. همچنین طول عمر باتری آن 18 ساعت است و همراه محصول کیفی نیز برای حمل و نقل آسان و ایمن قرار دارد. همان‌طور که متوجه شدید BT8 نسبت به 2 مدل دیگر برتری‌های زیادی دارد، ولی کیفیت صدای آن پایین‌تر است. این شما هستید که می‌توانید میان ویژگی‌هایی مانند حذف نویز (در مدل BT8)، کیفیت صدای برتر و بالا (مدل کراکن) و کیفیت ساخت بدنه و طراحی هدفن با صدایی بسیار خوب (در مدل HD439) یکی را انتخاب کنید.

 

 

جمع‌بندی

استفاده از تمام قدرت هدفن‌ها به دستگاهی که از آن برای گوش دادن استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. حتی در بسیاری مواقع باید نرم‌افزارها و اکولایزرهای خاصی را از سایت تولیدکننده هدفن‌ها دانلود کنید تا متوجه قدرت و کارایی آنها شوید. هرچند در این نوع محصولات کیفیت ظاهر و بدنه را با یک نگاه می‌توان فهمید، ولی برای یافتن قدرت و کارایی باید بیشتر از چند دقیقه با آنها سر و کله بزنید. اصطلاحی در دنیای هدفن‌ها وجود دارد به‌نام BURN IN که همان آب‌بندی معنی می‌دهد. زمان آب‌بندی شدن هدفن می‌تواند از 20 تا 50 ساعت متغیر باشد. پس بعد از خرید هدفن کمی صبور باشید.

نکته دیگر این است که نوع تقلبی هدفن‌ها مانند بسیاری دیگر از محصولات به وفور در بازار ایران یافت می‌شود. این‌که بتوانید اصل بودن آن را تشخیص دهید گاهی کار بسیار سختی است. گول القابی مانند های کپی و کپی درجه یک را نخورید. در این مورد هیچ ارزانی‌ای بی‌علت نیست. اگر با صدا و موسیقی زیاد سر و کار دارید، از هدفن خود زیاد استفاده خواهید کرد، پس باید مراقب باشید. گوش شما از حساس‌ترین اعضای بدن است که رابطه مستقیمی با مغز دارد. بنابراین محصول اصل بخرید، نه برای سود تولیدکننده، بلکه برای سلامت خودتان.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...