رفتن به مطلب

چک های برگشتی شوهرم


ارسال های توصیه شده

من و همسرم 17 سال است با هم زندگی می‌کنیم، سه فرزند داریم. همسرم دیپلمه و کارش آزاد است. ما در سن کم ازدواج کردیم و بعد از ازدواج تا کارشناسی‌ارشد درس خواندم. ارتباط من و او با هم خوب است اما اگر مشکلات شغلی‌اش اجازه بدهد. همسرم یک کارگاه تولیدی دارد که بیشتر از سود مالی تا به‌حال ضرر داشته است.

در چند سال اخیر شرایط اقتصادی‌اش بدتر شده و بتازگی فهمیده‌ام مقدار زیادی مقروض است. هر وقت به او می‌گویم فکری برای کسب و کارش بکند و زندگی‌مان را از این وضع نجات دهد، عصبانی شده و چند بار دعوای‌مان بالا گرفته است. از او می‌خواهم بگذارد در مدیریت کارگاه به او کمک کنم اما موافقت نمی‌کند. او با ندانم‌کاری‌هایش زندگی من و فرزندانم را خراب کرده است. چگونه می‌توانم شرایط کاری او را سروسامان دهم؟

 

***

 

پاسخ مشاور: مشکلات اقتصادی این روزها در زندگی خیلی از افراد وجود دارد و یکی از مشکلاتی است که بر روحیه و آستانه تحمل زوجین اثر منفی می‌گذارد. در چنین شرایطی هم شما ناراحت هستید و هم همسرتان خسته و کلافه است و احتمال بروز اختلاف بیشتر می‌شود.

تفاوت سطح تحصیلات که در ابتدای سوال به آن اشاره کردید و ناتوانی همسرتان در اداره موفق زندگی، ممکن است این احساس را در او ایجاد کند که شما می‌خواهید برتری خودتان را ثابت کنید و به همین دلیل با همکاری شما مخالفت می‌کند. مردی که مقروض است و چک‌هایش برگشت می‌خورد، یک ورشکستگی در دنیای کاری خود را تحمل می‌کند که نباید با ورشکستگی عاطفی همراهش کنید.

 

 

شما وظیفه اصلی‌تان ایجاد آرامش در خانه و حمایت عاطفی از شوهرتان است. جایگاه خود را به‌عنوان تکیه‌گاه روحی و روانی همسرتان از دست ندهید و کاری نکنید که به یک رقیب برای او تبدیل شوید. او نباید حس کند نیاز دارد توانایی‌هایش را به شما ثابت کند. همدلی و همراهی با چاشنی صبوری می‌تواند کاری کند که همسرتان در نهایت به توانایی‌تان اعتماد کرده و در مواقع لزوم از شما کمک بگیرد، اما تا قبل از آن سعی داشته باشید محیط خانه را از تشنج دور کنید.

شما سه فرزند دارید که سرمایه اصلی‌تان هستند و شرط اول موفقیت شما، احساس مثبتی است که آنها نسبت به پدرشان به عنوان تکیه‌گاه خانواده دارند. دعوا و اختلافات‌تان که بر سر شغل و مشکلات مالی شوهرتان است، تصویر ذهنی آنان را در هم می‌ریزد.

 

 

اول سعی کنید محیط خانه را آرام کرده و همسرتان را متقاعد کنید قدر تلاش‌های او را می‌دانید و ورشکستگی و مشکلات مالی یکی از اتفاقاتی است که در زندگی هر مردی ممکن است پیش بیاید. اداره یک زندگی پنج نفره در شرایط اقتصادی امروز کار ساده‌ای نیست. او باید بفهمد شما درکش می‌کنید. در قدم بعد با هم، فکری برای چک و مشکلات مالی بکنید. اگر ملکی برای فروش دارید، وامی می‌توانید بگیرید، طلایی برای روز مبادا کنار گذاشته‌اید و هر همفکری دیگری که بتواند کمک‌تان کند. دقت کنید که می‌گویم: «همفکری»! یعنی همسر شما باید احساس کند که شما در کنار او برای حل مشکل قدم می‌گذارید و نمی‌خواهید فکرتان را به عنوان فکر برتر به او دیکته کنید. مردان در شرایط سخت کاری به خانه‌ای آرام نیاز دارند و گرنه وضع روز به روز بدتر خواهد شد. یک زن ایرانی در تمام شرایط، کنار همسرش می‌ماند و اوضاع را سروسامان می‌دهد؛ این میراثی است که از مادربزرگ‌های مان به ما ارث رسیده، پس خودتان را برای مبارزه در کنار همسرتان آماده کنید نه مبارزه با همسرتان!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...