رفتن به مطلب

رها نمودن زباله های عفونی و بیمارستانی در شهرستان لنگرود


ارسال های توصیه شده

[h=1]رها نمودن زباله های عفونی و بیمارستانی در شهرستان لنگرود[/h] ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رها شدن زباله های عفونی و بیمارستانی در مناطقی از شهرستان لنگرود سلامت مردم این شهرستان زیبا در استان گیلان را با تهدید جدی روبرو خواهد کرد.

پایگاه اطلاع رسانی لنگر نیوز گزارش و تصاویری از رها شدن حجم زیادی از زباله های بیمارستانی در مناطق آبچالکی و ملاط در شهرستان لنگرود منتشر کرده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در این گزارش آمده است که در بین زباله ها، فیش های مربوط به برخی از مراکز درمانی و آزمایشگاه های لنگرود نیز مشاهده میشود که در صورت اقدام عملی از سوی مسئولین، اسامی مراکز مربوطه در اختیار متولیان قرار داده خواهد شد.

تصاویر این گزارش تنها بخشی از زباله های بیمارستانی رها شده در حاشیه شهرستان لنگرود می باشد که توسط لنگر نیوز منتشر شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، وفق تبصره یک از بند «د» ماده ۲ قانون مدیریت پسماند، زباله های بیمارستانی جز «پسماند ویژه» محسوب میشوند.

مطابق ماده ۷ این قانون، مدیریت پسماندهای ویژه بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها نبوده و مدیریت این پسماندها بر عهده تولید کننده خواهد بود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به موجب ماده ۱۳ قانون فوق الذکر، مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها و تخلیه و پخش آنها در محیط و یا فروش، استفاده و بازیافت این نوع پسماندها ممنوع است.

در ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، قانونگذار مقرر کرده است: «متخلفین از حکم ماده (۱۳)‌ به جزای نقدی از دو میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال و در صورت تکرار به دو برابر حداکثر مجازات و در صورت تکرار مجدد هر بار به دو برابر مجازات بار قبل محکوم می شوند.»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در ماده ۱۸ این قانون آمده است: «در شرایطی که آلودگی،‌ خطر فوری برای محیط و انسان دارد، با اخطار سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، متخلفین و عاملین آلودگی موظفند فورا اقداماتی را که منجر به بروز آلودگی و تخریب محیط زیست می شود متوقف نموده و بلافاصله مبادرت به رفع آلودگی و پاکسازی محیط نمایند. در صورت استنکاف، مرجع قضایی خارج از نوبت به موضوع رسیدگی و متخلفین و عاملین را علاوه بر پرداخت جریمه تعیین شده، ملزم به رفع آلودگی و پاکسازی خواهد نمود.»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با توجه به مستندات فوق و مواد قانونی مذکور، ضروری است اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان نسبت به پیگیری موضوع تا رفع آلودگی و پیگرد قانونی متخلفین اقدام نماید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...