رفتن به مطلب

تخته لایه


Seren7

ارسال های توصیه شده

تعريف:

تخته لايه ها اوراقی است كه پس از تبديل چوب خام به لايه های نازكتر و سپس افزودن اين لايه ها با چسب و قراردادن آنها بر روی يكديگر « بصورت راست و پود» و فشردن و چسبانيدن آنها به تعداد فرد تهيه می شود. محصول بدست آورده را تخته سه لا و يا چند لا می گويند « 3 لا، 5 لا، 7 لا، 9 لا و ...» و بدليل خصوصيات فيزيكی و مكانيكی مناسب و مقاومت بالا در برابر تغييرات رطوبت كاربردهای فراوانی دارند.

تاريخچه ي تخته لايه ومشخصات آن:

شواهد تاريخي نشان مي دهدكه چند هزار سال پيش از ميلاد مسيح،فن لايه لايه كردن چوب در مصرشناخته شده بود ومصنوعاتي از آن به دست آمده است كه نشانگراين مطلب مي باشد .

درسال1840ميلادي ماشين تبديل چوب به اوراق نازك در ايالات متحده ابداع شدوبالاخره درسال1875ميلادي ماشين تراشه(slicer)اختراع گرديد.تهيه ي روكش از1865 ميلادي باروش هاي توليدي برنامه ريزي شده ودرحدمصارف صنعتي رواج يافت.اولين بارتخته لايه مورداستفاده پيانو سازان قرارگرفت.بعد از آن ازتخته لايه به علت خمش پذيري آسان براي ساخت حفاظ وجعبه چرخ خياطي استفاده مي گرديد،پس از آن ازتخته لايه خميده براي ساخت نيمكت چوبي به خصوص درايستگاه هاي راه آهن وصندلي قطار مورداستفاده قرارگرفت.درحال حاضرتهيه تخته لايه وروكش دراكثركشورهاي جهان رايج بوده ودربرخي نقاط يكي ازاقلام مهم صادراتي است،دراين زمينه به خصوص كشورهاي اروپايي، آمريكايي ،روسيه،ژاپن،كره،برزيل وهندوستان پيشرفت هاي چشمگيري داشته است .

كاربردتخته لايه به علت مزاياي ويژه اي كه درمقايسه باچوب ماسيوداردتوسعه فراواني يافته است .

ازمزاياي تخته لايه مي توان به موارد زيراشاره كرد :

 

  1. كاهش پديده ي همكشيدگي وواكشيدگي وافزايش مقاوت مكانيكي
  2. كاهش رطوبت پذيري به دليل وجودلايه نازك چسب هاي مقاوم به آب دربين لايه هاي چوب
  3. امكان دسترسي به سطوح وسيع چوب
  4. امكان ورود چوب به صنايع جديدكه احتياج به ماده ي اوليه سبك باخصوصيات ويژه دارند(عايق حرارت،عايق صوت،عايق جريان برق،دفع ضربه ماننداتاق هواپيما،اتومبيل،واگن ....

تخته لايه يك پانل چوبي چسب خورده است كه از لايه‌هاي نسبتاً نازك ساخته شده و اين لايه‌ها به صورت موازي ياعمودي برهم قرار گرفته‌اند و تعداد لايه‌هاي آن معمولاً فرداست. اگر لايه‌هاي نسبتاً ضخيمي از چوب، به عنوان لايه در يك پانل استفاده شود اغلب 2 تا از لايه‌ها راستاي الياف شان موازي هم قرار گرفته در يك پانل لايه‌هاي بيروني ، لايه‌هاي رو يا پشت و رو ناميده مي‌شوند و لايه‌هاي داخلي به نام لايه‌هاي مغزي يا مركزي و لايه‌هايي كه بلافاصله زير لايه‌هاي پشت درو قرار مي‌گيرند لايه مياني ناميده مي‌شوند. مغز تخته لايه‌ها ممكن است از لايه‌ چوبي ، الوار يا تخته خرده چوب تشكيل شده باشد و ضخامت آن مي‌تواند از6/1mm تا75 mmباشد .

در تخته لايه ممكن است تعداد لايه‌ها، گونه، ضخامت و درج كيفيت لايه‌ها متفاوت باشد. در مقايسه با چوب مزيت اصلي تخته لايه اين است كه خصوصيات تخته لايه درامتداد طولي و عرض پانل تقريباً برابر بوده و در مقابل شكاف خوري، تغيير شكل ، مقاومت بالايي از خود نشان مي‌دهد. زماني كه ورقه‌هاي تخته لايه بزرگ باشند كاربردهاي مفيد زيادي براي آن ها وجود دارد. استفاده از تخته لايه باعث بهبودكاربرد چوب مي‌‌شود زيرا قسمت هاي وسيعي را با مقدار كمي ازچوب مي‌توان پوشاند .

ويژگي تخته لايه بستگي به كيفيت روكش لايه‌هاي مختلف، ترتيب قرار گرفتن لايه‌ها در تخته، چسب استفاده شده و كنترل شرايط چسب زني در فرآيند چسب زدن دارد. درجه كيفيت تخته لايه كيفيت روكش‌هاي استفاده شده در فضاي روبه ويژه روكش‌هاي پشت و رو دارد. انواع تخته لايه بستگي به چسب اتصال دهنده و مقاومت آن در برابر آب دارد. در جايي كه ظاهر تخته لايه اهميت دارد. روكش‌هاي رو بايد داري نمايي طبيعي باشند.

درجات كيفيت تخته چندلا :

تخته لايه‌ها به 2 بسته سوزني برگ و پهن برگ تقسيم مي‌شوند . تخته لايه سوزني برگان بيشتر براي كاربردهاي ساختماني و تخته لايه پهن برگان در جاها يي كه ظاهر تخته لايه اهميت دارد استفاده مي‌شود. عموماً بخش‌هاي عمده‌اي از تخته لايه سوزني برگان در جائي كه مقاومت و سفتي تخته لايه مد نظر باشد مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در اين تخته‌ لايه‌ها مقاومت آن نسبت به ظاهرش اهميت بيشتري دارد.

بخش عمده از تخته لايه پهن برگان را به صورت پرداخت شده به كار مي‌برند. كاربرد‌هاي استاندارد براي تخته لايه سوزني برگان ، كارهاي ساختماني و صنعتي است.

چسب :

چسب هاي استفاده شده در صنعت تخته لايه پهن برگان و سوزني برگان متفاوت مي‌باشد.

چسبي كه در ساخت تيرهاي لايه‌اي طي مراحل اوليه‌ي اين تكنيك به كار مي‌رفت طبيعي بود اما امروزه با وجود چسب‌هاي زريني كه مصرف روزافزون دارند،

نوع چسبي كه براي ساخت لايه‌اي استفاده مي‌شود، بستگي به شرايط مصرف فرآورده حاصل خواهد داشت. براي مصارف داخل كازئين و اوره مناسب مي‌باشند اما براي مصرف در هواي آزاد بايد از چسب زرو سينن فنل وچسبهاي ملامين استفاده نمود.

تخته لايي از 2 قسمت درست شده است، لايه هاي چوبي كه با چسبي اغلب از نوع مصنوعي به هم اتصال يافته اند. نوع مصرف تخته لائي تابعي است از گونه چوب لايه ، درجه كيفيت لايه و ترتيب قرار گرفتن لايه‌ها و نوع چسب به كاررفته در پانل حاصل . لايه ياروكش تخته لايي با تيغه‌اي بريده مي‌شود و دور ريز چوب بري ندارد. لايه با برش تراش يا لوله‌ بري تهيه مي‌شود.

روكش‌ حاصل از چوب‌هاي پهن برگ اغلب مصارف زينتي دارد. ولي از چوب هاي سوزني برگ براي ساخت تخته لايي ساختماني با لوله بري لايه گيري مي‌شود.

لینک به دیدگاه

مشخصات تخته لايه :

اين مشخصات توسط تشكيلات تجارت آمريكا به صورت استاندارد در آمده است و توسط مركز ملي استاندارد در اختيار همگان مي‌باشد. اين مشخصات در برگيرنده مواردي از قبيل درجه بندي روكش‌ها ، پانل‌هاي ساختماني، خط چسب و هم چنين موارد استفاده تخته لايه مي‌باشد.

تخته لايه وارداتي عموماً در مقايسه با تخته لايه هاي داخلي از لحاظ مشخصات استاندارد با هم برابري نمي‌كنند.

تيمارهاي ويژه‌اي ممكن است روي تخته لايه براي حفاظت در برابر آتش و پوسيدگي انجام شود يك تكنيك عملي تيمار روكش‌ها با محلول شيميايي است.

معمول‌ترين روش‌هاي حفاظت از تخته لايه تيمار با كند سوز كننده ها يا محلول هاي حفاظت كننده چوب بعد از چسب زني مي‌باشد كه در اين روش ها ، تخته لايه بايد دو باره خشك گردد براي اين كه تخته‌ها بتوانند وضعيت موجود را تحمل كنند بايد با چسب‌هاي پايدار از نوع چسب‌هاي مورد استفاده در بيرون ) چسب زني شده باشند.

با پانل‌هاي طبيعي به وسيله اتصالات لبه‌اي ، پانل‌هايي به اندازه بزرگ براي اهداف ويژه ساخته مي‌شوند. اتصالات انتهايي (لبه‌اي) از نوع نيما نيم و انگشتي مي‌باشد. اين اتصالات اساساً بر روي تخته لايه سوزني برگان براي استفاده در قايق و واگن‌ها انجام مي‌شود.

فاكتورهاي موثر بر ثبات تخته لايه:

1- ترتيب لايه‌ها 2 - كيفيت لايه‌ها 3 - مقدار رطوبت 4-انبساط و انقباض

ترتيب لايه‌ها:

تمايل فرآورده‌هاي متقاطع به تاب برداشته دراثر هم كشيدگي و كشيدگي غير يكنواخت با تغييرات رطوبت ، تا حد زيادي به علت توازن ساختار تخته لايه محدود مي‌شود. توازن ساختمان تخته لايه شامل ترتيب لايه‌ها در جفت‌هاي مشابه مي‌باشد. كه هر لايه در يك طرف مغز تخته لايه قرار مي‌گيرد. لايه‌هاي مشابه بايد داراي ضخامت ، نوع چوب، دانسيته و مقدار رطوبت و زمان چسب خوري و جهت الياف مشابه باشند. راستاي الياف در لايه‌هاي مشابه موازي نمي‌تواند خيلي اهميت داشته باشد. اگر تعداد لايه‌ها 5 ، 7 و يا فرد باشد در تخته توازن مشابهي خواهيم داشت. چنانچه مقدار لايه ها زوج باشد،مغزي ازدولايه با الياف موازي درست شده است.

كيفيت لايه ها

در تخته لايه‌هاي نازك همه لايه‌ها روي شكل و پايداري تخته موثر هستند. در ضمن همه‌ي لايه ها بايد به صورت يكنواخت برش داده شده و در تخته 5 لايه ضخيم با مركز الوارلايه مياني روي كيفيت و ثبات پانل موثر است.

بهترين چوب‌ها براي استفاده از مغز تخته‌ لايه‌ها پهن برگان با درجه كيفيت بالا، چوب‌هايي با دانسيته و هم كشيدگي پايين مي‌باشد كه خواص‌شان مابين چوب آغاز و پايان است.

مقدار رطوبت:

تمايل پانل‌هاي تخته لايه به اعواجاج به علت تغييرات در مقدار رطوبت آن مي‌باشد كه يكي از نتايج تغيير در شرايط رطوبتي اتمسفرها يا خيس شدن سطح آن با آب است. همچنين ظاهر سطح تخته لايه ممكن است در اعوجاج موثر باشد. بيشتر تخت‌ها در پرس‌هاي گرم و تعدادي از آن‌ها در پرس‌هاي سرد ساخته مي‌شوند.

انبساط و انقباض:

ثبات ابعاد تخته لايه بستگي به تغييرات دما و رطوبت دارد كه اين ثبات ابعاد شامل خميدگي، ناوراني، كماني شدن و هم چنين انقباض و انبساط مي‌باشد. در تخته لايه هم كشيدگي و واكشيدگي به طور موثري كاهش پيدا مي‌كند

زيرا راستاي الياف در لايه‌هاي مجاور با هم زاويه‌ 90 درجه مي‌سازد.

لینک به دیدگاه

مراحل تولید تخته لایه به قرار ذیل است:

حوضچه پخت

به منظور نرم کردن چوب لازم است که مدتی گرده بینه ها در حوضچه پخت قرار گیرند. حوضچه پخت محفظه ای است که عموماً در داخل زمین قرار گرفته و دارای سرپوش فلزی است. در کف حوضچه ها لوله هائی بصورت رادیاتور قرار گرفته که روی آن تا ارتفاع حدود 50cm از آب پوشیده است. این لوله ها وظیفه تأمین حرارت حوضچه را بعهده دارند.

در این حالت چوبها بر روی شبکه ای قرار می گیرند که در کف حوضچه و بالای آب گرم قرار دارد پس از تکمیل نمودن حوضچه از گرده بینه ها درب آن بسته می شود و این حوضچه تقریباً شبیه دیگ زودپز عمل می کند بدین ترتیب تنه های درختان در مجاورت بخار آب قرار می گیرند.

اصولاً درجه حرارت و مدت زمان قرارگرفتن گرده بینه در حوضچه پخت به درجه سختی و وزن مخصوص چوب مورد مصرف بستگی دارد ولیکن بطور متوسط درجه حرارت در حوضچه های پخت کارخانجات کشور بین 120-80 درجه سانتی گراد است. مدت پخت برای چوب راش 48 ساعت، چوب گردو 74 ساعت، ملچ 24 ساعت می باشد. برای چوب صنوبر نیاز به قرارگرفتن در حوضچه پخت نمی باشد و در صورتیکه اشباع از آب باشد بدون بخاردادن قابل تبدیل است.

اندازه بری و پوست کنی

قبل از قراردادن گرده بینه های پخته شده بر روی دستگاه لوله بری

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
باید آنها را به طول مناسب که حداکثر از طول تیغه نمی تواند زیادتر باشد، برید و سپس آنها را پوست کنی کرد. عمل پوست کنی بوسیله تیغه ای بصورت دستی صورت می گیرد.

لوله بری

گرده بینه پس از مرکزیابی و تثبیت بر روی دستگاه لوله بری حول محورش که جهت کاملاً افقی و موازی با تیغه های دستگاه دارد شروع به گردش می کند. در این عمل پیوسته تیغه دستگاه در تماس با پیرامون گرده بینه می باشد و به همان ضخامت که از گرده بینه بر می دارد به طرف آن نزدیک می شود، در نتیجه همواره لایه ای با ضخامت یکسان از گرده بینه جدا می گردد. دستگاههای لوله بر قادرند لایه هائی با ضخامت بین یک تا 5 میلیمتر را تهیه نمایند.

عمل تثبیت گرده بینه توسط چنگک هائی که مرغک نامیده می شود صورت می گیرد. بنابراین بخشی از گرده بینه که در تماس با مرغک می باشد قابل لوله بری نبوده و بعنوان مغزی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
باقی می ماند. در دستگاه های لوله بری موجود در کشور قطر مغزی باقیمانده حدود 20-15 سانتیمتر می باشد. در تکنولوژیهای روز دنیا، نگهداری گرده بینه توسط غلطک هائی صورت می گیرد، بدین ترتیب قطر مغزی باقیمانده حدود 5-4 سانتیمتر می باشد. بدین ترتیب میزان راندمان افزایش می یابد. لازم بذکر است راندمان تولید تخته لایه در ایران حداکثر 50% گزارش شده است. شکل های شماره 1 و 2 دستگاه لوله بری را در هنگام کار نشان می دهد.

قیچی کردن

لایه چوبی که بصورت پیوسته از دستگاه لوله بری خارج می گردد لازم است به ابعاد مورد نظر بریده شوند اینکار توسط قیچی یا گیوتین صورت می گیرد. همچنین در این مرحله در صورتیکه معایبی از قبیل پوسیدگی، گسیختگی و.... در لایه ها وجود داشته باشد با عمل قیچی کردن جدا می گردد.

خشک کردن لایه ها

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
:خشک کردن لایه ها یکی از مراحل مهم تهیه تخته چندلا است که باید در تنظیم عوامل مؤثر در آن یعنی درجه حرارت، رطوبت و زمان آن دقت کافی بکار رود.

خشک کن هائی که برای خشک کردن لایه های تخته چندلا بکار می رود و معمولاً از نوع غلطکی است. بدین ترتیب که لایه های چوب در حین عبور از تونل هوای گرم خشک کن از بین غلطک هائی که در فواصل نزدیک هم قرار گرفته اند عبور می کند. درجه حرارت خشک کن حدود oc 160-150 بوده و رطوبت لایه ها پس از خارج شدن از خشک کن دارای رطوبت حدود 8-6 درصد می باشند. شکل شماره 3 دو نما از ماشین خشک کن را در حین کار نشان می دهد.

صاف بری

قبل از اینکه لایه های چوب به دستگاه چسب زنی فرستاده شوند لازم است که قطعات باریک در کنار هم قرار داده شده و به یکدیگر متصل شوند. در عمل صاف بری چندین لایه چوب بر روی هم قرار گرفته بطوریکه ضخامت آنها از 10 تا 15 میلیمتر تجاوز نکند، سپس بوسیله قیچی های گیوتین کناره های لایه ها صاف می گردد تا بتوان آنها را کنار هم قرارداده و بهم متصل نمود.

جفت کردن و اتصال لایه ها:عمل جفت کردن و اتصال لایه ها پس از صاف بری صورت می گیرد. در این حالت لایه های چوب بوسیله نوارهای کاغذی آغشته به چسب متصل می شوند تا به اندازه های مورد نظر تبدیل گردند. در مواردی از دستگاههائی شبیه چرخ خیاطی جهت اتصال لایه ها به یکدیگر استفاده می گردد.

چسب زنی

بیش از 75% چسب مورد مصرف در صنایع تخته لایه دنیا از نوع چسب اوره فرمالدئید می باشد که بصورت آماده و محلول با درصد مواد جامد حدود 62% خریداری می گردد و در کارخانه پس از اضافه نمودن 1 تا 3 درصد کلرور آمونیوم بعنوان هاردنر و حدود 20 تا 25 درصد آرد گندم بعنوان پرکننده و مخلوط نمودن آن در همزن با اضافه نمودن مقداری آب مورد استفاده قــــــرار می گیرد. چسب زنی در کارخانجات تخته لایه کشور توسط دستگاه چسب زن غلطک دار صورت می گیرد. در این چسب زنها لایه چوبی از بین دو غلطک که عکس جهت هم می گردند و در تماس با مخزن چسب هستند عبور می کند و به چسب آغشته می شود. برای تولید تخته های سه لا فقط لایه وسط چسب زنی می شود و در تخته های پنج لا، لایه های 2 و 4 چسب زنی می شود بدین ترتیب در تخته های ضخیم تر و با تعداد لایه های بالاتر، لایه ها یک در میان چسب زنی می شوند.

جورکردن و توأم کردن لایه ها قبل از پرس

پس از چسب زدن، لایه ها باید برای پرس شدن و تشکیل تخته لایه، توأم گردند. همانگونه که گفته شد تعداد لایه های هر تخته فرد می باشد و ضخامت نهائی هر تخته و تعداد لایه ها، ضخامت لایه های رو و زیر و مغزی متفاوت است. مثلاً برای تولید تخته سه لائی با ضخامت حدود 3.8 میلیمتر از یک لایه مغزی با ضخامت 2.2 میلیمتر از چوب صنوبر که ارزان قیمت است استفاده می گردد و برای لایه های رو و زیر مثلاً از چوب راش که چوبی با نقوش زیبا و گرانقیمت تر می باشد با ضخامت 0.8 میلیمتر استفاده می گردد.

پرس کردن

نظر به اینکه چسب مصرفی جهت اتصال لایه های تخته لایه از گروه چسب های ترموست می باشد، لذا از پرس گرم برای پلیمریزاسیون چسب استفاده می شود. این پرس ها چند طبقه (معمولاً 10 تا 12 طبقه) می باشند و عمل تغذیه و تخلیه آن بصورت دستی صورت می گیرد و در هنگام بازشدن دهانه پرس، لایه های جور شده در مرحله قبل، وارد پرس می گردند.

درجه حرارت این پرس ها حدود oc120-100 و فشار آن تقریباً kg/cm2 10-6 برای تولید تخته های سه لا می باشد زمان پرس به تعداد لایه ها و ضخامت تخته لایه بستگی دارد. لازم بذکر است که سطح هر طبقه پرس از آلیاژ فولادی ساخته شده است که ضریب هدایت حرارتی آن زیاد می باشد، داخل صفحات مجوف است که معمولاً بخار آب جهت گرم شدن پرس در داخل آن گردش می کند. ضمناً در برخی از کارخانجات عمل پرس در دو مرحله صورت می گیرد ابتدا پرس سرد و سپس گرم.

در شرکت چوکا که عملکرد پرس به روش فوق می باشد، ابتدا تخته های آماده در پرس سرد تحت فشار kg/cm2 15 به مدت 60 دقیقه قرار گرفته و پس از آن در پرس گرم که دارای بیست طبقه است تحت فشار حدود Psi 3000 و درجه حرارت حدود 100-90 درجه سانتی گراد قرار می گیرد.

کناره بری

نظر به اینکه لایه های چوب در هنگام جورکردن لایه ها قبل از پرس کاملاً برهم منطبق نبوده، لذا کناره های آن تا صاف می باشد و می بایست توسط دستگاه هائی که دارای دو اره گرد بوده که بصورت موازی یکدیگر قرار گرفته اند کناره بری شود. که بدین ترتیب این عمل در طی دو مرحله صورت می گیرد.

سنباده زنی

تخته لایه های تولید شده پس از اینکه کاملاً سرد شدند توسط دستگاه، سنباده زنی می شوند. لازم بذکر است که در مواردی، بنابه درخواست خریداران تخته لایه ها بدون عمل سنباده زنی به بازار عرضه می گردد ضمن آنکه برخی از کارخانجات داخلی نیز فاقد دستگاه سنباده زنی می باشند.

درجه بندی:در آخرین مرحله و قبل از اینکه تخته لایه ها بر روی پالت شمارش و بسته بندی شوند سطح رویی آن توسط کارگران باتجربه مشاهده و کنترل می شود و براساس معایبی که در سطح تخته ها وجود دارد آنها را درجه بندی می کنند.

لینک به دیدگاه

امتيازات:

تخفيف پديده هم كشيدگی و واكشيدگی « بازی چوب«

افزايش پايداری فيزيكی و مكانيكی

مقاوم در كاهش رطوبت پذيری« و در بعضی موارد ضد آب جوش«

قابليت اشباع پذيری

امكان دسترسی به سطوح وسيع چوبی

عايق در برابر حرارت،‌صوت، جريان برق

دافع ضربه های ناگهانی

معايب:

گران بودن

مصارف:

توليد تخته لائی بصورت سه لا بيشتر جهت مصارف ساخت مصنوعات چوبی و دربهای پيش ساخته می باشد و از مصارف تخته های چند لا می توان در مصارف ساختمانی، صنعتی، دريائی، واگن سازی، دكوراسيون، مبلمان، درب سازی، كابينت،قالبهای جعبه برش«دايكات» ، هواپيما سازی و ... نام برد. همچنين در كشورهائی كه ساخت ساختمانهای چوبی مرسوم است تخته های چند لا با ضخامت های مختلف كاربرد فراوانی دارند.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 730, align: right]

[TR]

[TD]جزئيات و خواص فيزيكی و مكانيكی تخته چند لايه حاصل از گونه های مختلف

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE=width: 582, align: right]

[TR]

[TD]نام فارسی

[/TD]

[TD]نام انگليسی

[/TD]

[TD]رويشگاهها

[/TD]

[TD=colspan: 2]وزن مخصوص g/cm3

[/TD]

[TD]تحمل به فشار Kg/cm2

[/TD]

[TD]تحمل به خمش استاتيك Kg/cm2

[/TD]

[TD]تحمل به قيچی شدن Kg/cm2

[/TD]

[TD]ضريب كش سانی

[/TD]

[TD]رنگ بافت و نقش چوب

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]رطوبت

0%

[/TD]

[TD]رطوبت 12%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]راش

[/TD]

[TD]Beech

[/TD]

[TD]ايران، اروپا

[/TD]

[TD]65%

[/TD]

[TD]75%

[/TD]

[TD]85

[/TD]

[TD]105

[/TD]

[TD]85

[/TD]

[TD]6000

[/TD]

[TD]كرم مايل به قرمز، بافتی همگن، ريز بافت

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]نراد روسی

[/TD]

[TD]Picea

[/TD]

[TD]اروپا، امريكا

[/TD]

[TD]5%

[/TD]

[TD]6%

[/TD]

[TD]75

[/TD]

[TD]85

[/TD]

[TD]75

[/TD]

[TD]5000

[/TD]

[TD]سفيد مايل به زرد،همگن، راست تار

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]مرانتی

[/TD]

[TD]Meranti

[/TD]

[TD]اندونزی مالزی

[/TD]

[TD]55%

[/TD]

[TD]9%

[/TD]

[TD]80

[/TD]

[TD]90

[/TD]

[TD]80

[/TD]

[TD]5500

[/TD]

[TD]قهوه ای گل سرخی، تقريبا درشت بافت، غالبا در هم تار

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]بالائو

[/TD]

[TD]Balau

[/TD]

[TD]اندونزی مالزی

[/TD]

[TD]5%

[/TD]

[TD]65%

[/TD]

[TD]75

[/TD]

[TD]85

[/TD]

[TD]75

[/TD]

[TD]5000

[/TD]

[TD]سفيد مايل به كرم، درشت بافت

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]كمپاس

[/TD]

[TD]Kempas

[/TD]

[TD]اندونزی مالزی

[/TD]

[TD]7%

[/TD]

[TD]8%

[/TD]

[TD]90

[/TD]

[TD]105

[/TD]

[TD]90

[/TD]

[TD]6000

[/TD]

[TD]صورتی تا قرمز،

ريز بافت ناهمگن

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]صنوبر

[/TD]

[TD]aspen

[/TD]

[TD]ايران، اروپا چين

[/TD]

[TD]4%

[/TD]

[TD]55%

[/TD]

[TD]65

[/TD]

[TD]80

[/TD]

[TD]65

[/TD]

[TD]4500

[/TD]

[TD]سفيد مات،راست تار همگن«مقاومتها مختص توليدات اروپا»

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

تخته لايه های وارداتی

[TABLE=width: 630, align: right]

[TR]

[TD]كدكالا

[/TD]

[TD]كشور سازنده

[/TD]

[TD]نام كارخانه

[/TD]

[TD]كيفيت

[/TD]

[TD]قطر m.m

[/TD]

[TD]عرض m.m

[/TD]

[TD]طول m.m

[/TD]

[TD]تعداد لايه

[/TD]

[TD]توضيحات

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWK 39

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]6/3

[/TD]

[TD]915

[/TD]

[TD]2140

[/TD]

[TD]3

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوبهای مرانتی، بالائو، كمپاس

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWK 31

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]6/3

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]3

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوبهای مرانتی، بالائو، كمپاس

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWK 5

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]2/5

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]3

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوبهای مرانتی، بالائو، كمپاس

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWK 9

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]9

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]5

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوبهای مرانتی، بالائو، كمپاس

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWK 12

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]12

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]5

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوبهای مرانتی، بالائو، كمپاس

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWK 15

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]15

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوبهای مرانتی، بالائو، كمپاس

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWK 18

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]9 يا 7

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوبهای مرانتی، بالائو، كمپاس

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWK 25

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]25

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]11

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوبهای مرانتی، بالائو، كمپاس

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWKWBP 12

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]12

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]ضد آبجوش

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWKWBP 15

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]15

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]9

[/TD]

[TD]ضد آبجوش

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWKWBP 18

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]11

[/TD]

[TD]ضد آبجوش

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWKP 12

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]12

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]رويه رزين با مواد پلكس pelex

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWKP 18

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]كريندو

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]9

[/TD]

[TD]رويه رزين با مواد پلكس pelex

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWGF 18

[/TD]

[TD]اندونزی

[/TD]

[TD]گلدن

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]13

[/TD]

[TD]رويه رزين با مواد فنولphenol

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 9

[/TD]

[TD]چين

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]9

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]5

[/TD]

[TD]تهيه شده از نوع چوب های صنوبر و گابن و اكومه

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 12

[/TD]

[TD]چين

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]12

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]5

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 15

[/TD]

[TD]چين

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]15

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 18

[/TD]

[TD]چين

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]9

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWCF 18

[/TD]

[TD]چين

[/TD]

[TD]--

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1220

[/TD]

[TD]2440

[/TD]

[TD]11

[/TD]

[TD]رويه رزين فنول phenol

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

تخته لايه های توليد ايران« كارخانجات»

[TABLE=width: 639, align: right]

[TR]

[TD]كدكالا

[/TD]

[TD]كشور سازنده

[/TD]

[TD]نام كارخانه

[/TD]

[TD]كيفيت

[/TD]

[TD]قطر m.m

[/TD]

[TD]عرض m.m

[/TD]

[TD]طول m.m

[/TD]

[TD]تعداد لايه

[/TD]

[TD]توضيحات

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 61

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]6

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]3

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 101

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]10

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]5

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 141

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]14

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 181

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]9

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 221

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]22

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]11

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 62

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]6

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]3

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 102

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]10

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]5

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 142

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]14

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 182

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]9

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWC 222

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]چوکا

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]22

[/TD]

[TD]1200

[/TD]

[TD]2400

[/TD]

[TD]11

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوب نراد روسی

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWN 72

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]نکا

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]1050

[/TD]

[TD]2200

[/TD]

[TD]5

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوبهای جنگلی ايران(راش،توسکا،افرا)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWN 122

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]نکا

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]12

[/TD]

[TD]1050

[/TD]

[TD]2200

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوبهای جنگلی ايران(راش،توسکا،افرا)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]PWN 182

[/TD]

[TD]ايران

[/TD]

[TD]نکا

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]18

[/TD]

[TD]1050

[/TD]

[TD]2200

[/TD]

[TD]9

[/TD]

[TD]تهيه شده با چوبهای جنگلی ايران(راش،توسکا،افرا)

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...