رفتن به مطلب

خانه بروجردی کاشان به عنوان «انتخاب برتر» سال ۲۰۱۵ معرفی شد


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: از طرف دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو خانه تاریخی بروجردی کاشان موفق به کسب رتبه بین المللی به عنوان "انتخاب برتر " سال ۲۰۱۵ شد.

 

ygjw38g692ooxjvvcxc.jpeg

 

مهران سرمدیان، سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان افزود: در بازدیدی که چند ماه قبل دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از بناهای تاریخی کاشان داشتند، در نامه ای مکتوب خانه تاریخی بروجردی کاشان را کاندیدای دریافت مدال به عنوان زیباترین خانه تاریخی کشور آسیایی انتخاب کرد.

 

سرمدیان تصریح کرد در بخشی از این پیام آمده است: پس از دریافت بازخوردهای مثبت بازدیدکنندگان و گردشگران آسیایی که منجر به دریافت صلاحیت موفقیت آمیز شما در سیستم طبقه بندی انتخاب برتر بنابر محبوبیت جاذبه توریستی، خانه تاریخی بروجردی کاشان به عنوان انتخاب برتر در سال ۲۰۱۵ انتخاب شده است که اطلاعات آن از طریق رسانه های ما به شکل شبکه، ویدئو، کتاب و راهنمای گردشگری ارائه خواهد شد.

 

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان ادامه داد: در ادامه این نامه به سیستم طبقه بندی انتخاب برتر اشاره شده است که شامل چهار مقوله ارزیابی مستقل: جاذبه های توریستی، هتل ها، مغازه ها و رستوران ها اشاره شده است که برای هر مقوله یک مدال طراحی شده است که یک بار در سال اهدا می شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت این انتخاب از طرف کنوانسیون عمومی یونسکو و لزوم توجه هر چه بیشتر به این بنای ارزشمند تاریخی اذعان داشت: هر سال تمام افراد یا بناهایی که به آنها این مدال تعلق می گیرد مجددا مورد ارزیابی قرار می گیرند و به دیگر کاندیداهای صلاحیت یافته در سال جدید ملحق می شوند و در این نامه خانه تاریخی بروجردی مفتخر به دریافت مدال انتخاب برتر شده است.

 

سرمدیان ادامه داد: در سال ۲۰۱۴ این کنوانسیون به ۸۰۸۵ نفر مدال هایی با عنوان رستوران دار برتر، ۵۴۳۰ مدال به عنوان هتل برتر، ۳۷۶۳ مدال به عنوان مغازه برتر در بین ۱۵۸۰ شهر از ۸۳ کشور اهداء شده است که خانه تاریخی بروجردی بر اساس ارزشیابی نقطه نظرات و مصاحبه هایی که در وبسایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
صورت گرفته مدال انتخاب برتر محبوبیت جاذبه توریستی در سال ۲۰۱۵ را با افتخار بر گردن آویخت.

 

این بنای تاریخی در سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۸۳ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

 

 

 

منبع: مهرنیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...