رفتن به مطلب

زاها حدید در ایران/پروژه هتل پاسارگاد تهران/


ارسال های توصیه شده

طراحی بزرگترین و بلندترین هتل ایران توسط بزرگترین معمار جهان در منطقه فرشته تهران

 

 

 

zaha-hadid-architect-hotel-tehran-pasargad-luxe-8.jpg

منطقه خوش آب و هوای فرشته تهران، میزبان ساخت یکی از لوکس ترین و زیبا ترین هتل های جهان با 58 طبقه، 81 سوئیت، 400 اتاق کلا به وسعت 160 هزار متر مربع می باشد. این پروژه در حال حاضر گودبرداری عظیم خود تا عمق 72 متری را پشت سر گذاشته و فونداسیون آن هم اکنون در حال بالا آمدن می باشد.ساختمان این پروژه لوکس با ارتفاع 230 متر ، 9 طبقه پارکینگ، 7 طبقه مرکز خرید و فروشگاه های صنایع دستی و سالن های کنفرانس، 3 طبقه تاسیسات، 4 طبقه مراکز تفریحی و رستوران، 1 طبقه لابی مجلل و 34 طبقه هتل را در خود جای می دهد.این پروژه به نام هتل فرشته پاسارگاد نام گذاری شده و طرح اولیه این پروژه منحصر به فرد توسط معمار مشهور، خانم زاها حدید ، تهیه گردیده و طراحی آن مبتنی بر رعایت کلیه استانداردهای معتبر ملی و بین المللی می باشد.

 

 

zaha-hadid-architect-hotel-tehran-pasargad-luxe-6.jpg

ساخت این هتل 400 میلیارد تومانی از سال 1391 شروع شده و تخمین زده می شود تا کمتر از چهار سال دیگر آماده بهره برداری شود. سرمایه گذار این پروژه می گوید : تا این مرحله از پروژه از تسهیلات دولتی استفاده نشده و تماما از سرمایه خصوصی استفاده شده است، اما برای ادامه این پروژه عظیم که حتی می‌توان آن را ملی دانست، 350 تا 400 میلیارد تومان نیاز است. ما با بانک‌ها وارد رایزنی شده‌ایم، ولی بانک‌ها برای ساخت هتل‌ها بیشتر از 100 میلیارد تومان تسهیلات ارائه نمی‌دهند، به همین خاطر در تلاشیم کنسرسیومی متشکل از چند بانک تشکیل شود تا پرداخت این تسهیلات توجیه پیدا کند و پروژه به خاطر کمبود تسهیلات رها نشود. وی با اشاره به آغاز رایزنی‌ها با برخی از برندهای هتل در جهان اظهار می‌کند: تاکنون با برندهایی چون «اکور» فرانسه وارد مذاکره شده‌ایم. آنها قرار است نظرات خود را درباره این پروژه ارائه دهند. در واقع بسیاری از برندها برای ورود به بازار ایران تمایل نشان داده‌اند، اما فعلا به خاطر تحریم‌ها، سطح همکاری‌ها ضعیف است. ما می‌خواهیم پای برندهای مطرح مثل هیلتون را به ایران باز کنیم و باید تلاش‌های زیادی انجام دهیم تا آنها متقاعد شوند. پورفرج تصریح می‌کند: قصد ما این است که پروژه از ابتدا تحت نظر یک برند پیشرفت کند و ساختارها، خدمات و حتی چیدمان داخلی آن مطابق با استانداردهای جهانی هتل‌سازی و آن برند خاص باشد.

او ادامه می‌دهد: هتلی که در تهران ساخته می‌شود، فاز یک این پروژه به حساب می‌آید، چرا که در ادامه قرار است هتل‌های دیگری از این مجموعه، برگرفته از همان طرح اولیه «زاها‌حدید» در شهرهای اصفهان، شیراز و یزد ساخته شود. با پایان پروژه تهران کار در اصفهان در وسعتی کم آغاز می‌شود و در مرحله بعد ساخت هتل‌های یزد با 200 اتاق و شیراز با 300 اتاق شروع خواهد شد.

 

 

zaha-hadid-architect-hotel-tehran-pasargad-luxe-5.jpg

 

زاها حدید، طراح سرشناس جهانی بانویی عراقی‌تبار و مقیم انگلیس می باشد، وی نخستین زن برنده جایزه معماری «پریتزکر» است و پیش از این ایستگاه قطار سریع‌السیر ناپل ایتالیا، ساختمان مرکزی ب.ام.و 2005 لایپزیک آلمان، ترن هوایی اینسبروک اتریش، سکوی پرش اسکی برگیسل اتریش و چند پروژه در دبی را طراحی کرده است. وی فاز 2 برج میلاد

را که شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری می‌شود نیز طراحی کرده است.

 

 

zaha-hadid-architect-hotel-tehran-pasargad-luxe-4.jpg

 

 

 

zaha-hadid-architect-hotel-tehran-pasargad-luxe-3.jpg

 

 

 

 

zaha-hadid-architect-hotel-tehran-pasargad-luxe-2.jpg

 

 

 

zaha-hadid-architect-hotel-tehran-pasargad-luxe-1.jpg

 

منبع:http://www.ibbi.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...