رفتن به مطلب

برگزاری مسابقه 3 میلیاردی طراحی «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در سکوت کامل خبری!


ارسال های توصیه شده

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

 

برگزاری مسابقه 3 میلیاردی طراحی «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در سکوت کامل خبری!

 

 

بر اساس تقویم مسابقه، مهلت نهایی ثبت نام طراحی «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در حالی 3 خرداد ماه 1394 به پایان می رسد که تا کنون در خصوص برگزاری این مسابقه 3 میلیارد ریالی هیچگونه اطلاع رسانی گسترده ای صورت نگرفته است.

 

 

 

به گزارش جماران، سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال 1385 به پیشنهاد حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طرح پیشنهادی با عنوان ساخت «موزه انقلاب اسلامی و دفاع قدس» خدمت مقام معظم رهبری ارائه می دهد و ایشان نیز می فرمایند: اول بنشینید تصویری و مبنایی روشن را از این قضیه، تدوین کنید و ساختار تشکیلاتی را که باید سیاستگذاری و اجرا کنند مشخص شود.

 

بر اساس پیشنهاد رهبری و با ابلاغ رئیس ستاد کل؛ کارگروه های تخصصی موزه شامل (کارگروه مهندسی و معماری، علمی و فرهنگی، علوم و معارف، هنری و معماری، بودجه و مالی و فاوا) با هدف نظارت عالیه و تصمیم گیری در خصوص فعالیت های مختلف موزه تشکیل شد.

 

در همین رابطه فراخوان برگزاری مسابقه «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» اعلام می گردد. [

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
]

 

مسئولیت برگزاری مسابقه‌ی طراحی معماری موزه‌ی یاد شده بر عهده «سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» قرار داده شده است و این سازمان یکی از سازمان‌های تابع ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و علاوه بر مسئولیت ذکرشده، وظیفه برنامه‌ریزی، سازماندهی و انجام اقدامات لازم برای مطالعه، طراحی، اجرا و راه‌اندازی و بهره‌برداری از این موزه را نیز بر عهده دارد.

 

در تعریف این موزه که بطور رسمی به آن اشاره شده است؛ آمده: این موزه مؤسسه ای دائمی، عمومی و ملی است و هدف از تأسیس و راه اندازی آن ایجاد زمینه های لازم، برای شناخت عمیق تر از دوره ی انقلاب اسلامی ایران و دوره دفاع مقدس (جنگ هشت ساله عراق با ایران)، زمینه های تاریخی، نقش پررنگ رهبری و مردم ایران، رویدادها، حقایق، ارزش ها و دستاوردهای این دو دوره مهم از تاریخ معاصر ایران است.

 

در حالی که در وبسایت این مجموعه [

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
] ادعا شده است "مسابقه طراحی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران در یک مرحله و به صورت آزاد و در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد" و تاریخ شروع این مسابقه 3 اردیبهشت ماه 94 و آخرین مهلت ثبت نام نیز 3 خرداد ماه 1394 می باشد که این مسابقه در سکوت کامل خبری و فقط از طریق وبسایت ناشناخته این مجموعه اعلام میگردد.

 

با توجه به کارگروه های تشکیل شده برای طراحی این موزه با ارزش و مهم کشور و همچنین با توجه با نام بزرگان معماری و اعضاء هیات داوری و مشاوران مرتبط، این نوع اطلاع رسانی نه تنها در حد بین المللی و ملی نیست، بلکه در حد برگزاری مسابقات نقاشی در یکی از فرهنگسراهای استانهای همجوار نیز نمی باشد.

 

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت این سازمان، برگزار کننده این مسابقه «سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» و مدیر طرح « مهندسین مشاور تدبیر ساحل پارس» و مشاورین برگزار کننده نیز «مهندسین مشاور نقش پایدار» و «مهندسین مشاور طرح و صنعت» می باشد.

 

داوری این مسابقه نیز بر عهده مهدی چمران؛ مهدی حجت، هادی ندیمی، سید محمد بهشتی، حسین علایی، مجید اشتری فر و ساسان سواد کوهی فر می باشد.

 

همچنین جایزه طرح برگزیده اول 1000 میلیون، طرح برگزیده دوم 800 میلیون ، طرح برگزیده سوم 600 میلیون ، طرح برگزیده چهارم 400 میلیون و طرح برگزیده پنجم 200 میلیون ریال اعلام شده است.

 

با توجه به اینکه در سطح کلان، هدف موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فراهم‌آوردن زمینه مناسب برای فهم بهتر و عمیق‌تر از دوره انقلاب اسلامی ایران و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز دوران دفاع مقدس می‌باشد، امید است پوشش رسانه ای مسابقه ملی و بین المللی در این حد، صرفا ضعف در اطلاع رسانی از طریق متولیان امر بوده باشد و جامعه معماری کشور دیگر شاهد حاشیه های دیگری در برگزاری مسابقات کشور نباشد.

 

منبع: معماری نیوز

لینک به دیدگاه

سردبیر معمارنیوز wrote on ۳ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۹:۰۴با سلام خدمت خوانندگان گرامی

بنا بر تماس مسئولین سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با معمارنیوز و اعلام دبیرخانه مسابقه مذکور مبنی بر اینکه سایت مسابقه، سایت آزمایشی بوده که به علت مرتفع نشدن ایرادهای سایت در خصوص ثبت نام آنلاین، فراخوان مسابقه اطلاع رسانی عمومی نشده است. شایان ذکر است بنا به گفته مسئولین مربوطه مشکلات سایت مسابقه مذکور طی روزهای آینده برطرف و فراخوان مسابقه با تاریخ های جدید توسط دبیرخانه مسابقه در روزهای آتی اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

لذا معماران فرهیخته و علاقه مند، نگران ثبت نام در مسابقه طراحی معماری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نباشند.

به علل گفته شده کلیه کامنت ها و انتقاد های خبر حاضر حذف شدند. همچنین خبر اصلاحی بلافصله پس از اعلام موارد لازم و کتبی توسط سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به معمارنیوز منتشر خواهد شد.

با احترام مجدد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...