رفتن به مطلب

رندرینگ در فضای استدیو


سامیار220

ارسال های توصیه شده

توی این آموزش یاد میگیرید که چطور با Max و VRay تصویری مثل تصویر زیر خلق کنید:

preview.jpg

 

گام اول:

برنامه مکس رو باز کنید و از مسیر زیر واحد ترسیمی رو به متر تنظیم کنید

Customize>Unit Setup>Metric>Meters

2y5046hjrlaqp35mmdrz.jpg

 

گام دوم:

فضای استدیو رو مدل میکنیم. برای این کار با ابزار line شکلی شبیه C رسم میکنیم و اونو تبدیل به editable spline میکنیم.

 

ujkw9uj718jlgmmi03ru.jpg

 

گام سوم:

نقاط گوشه رو انتخاب میکنیم و گزینه fillet روی مقدار0.187 میزاریم، Interpolation Steps رو هم 10 میزاریم

 

6yufpi6df2zv4aafbqp.jpg

 

گام چهارم:

دوباره خط رو انتخاب میکنیم و از رول اوت rendering هر دو گزینه Enable in Viewport و Enable in Renderer رو تیک میزنیم و Rectangular رو انتخاب میکنیم و مقادیری که در تصویر میبینید رو براش تنظیم میکنیم.

 

70tq2rc5uwvsmeceyxz.jpg

 

گام پنجم:

حالا خط رو به editable poly تبدیل میکنیم، صحنه استدیو آماده شد!

 

6s5sse0pnmeghwvt2jns.jpg

 

گام ششم:

آبجکت مورد نظرتون رو در صحنه merge کنید و ابعاد اونو با صحنه استدیو تنظیم کنین

 

1tzjfxr17ix5h35t6qx.jpg

 

ادامه دارد...

لینک به دیدگاه

گام هفتم:

یک free camera در نمای روبرو قرار بدید، حالا از گوشه سمت چپ بالای ویو پورت از قسمت views دوربین رو انتخاب کنین

oadxd8j0z76i1h05tlqi.jpg

 

گام هشتم:

گزینه show safe frame رو انتخاب گنید و دوربین رو با سوژه تنظیم کنین

 

k2wau0sdkorb359qsxd.jpg

 

گام نهم:

دکمه f10 رو بزنید تا پنجره تنظیمات رندر باز بشه توی این پنجره از قسمت production موتور رندر Vray رو انتخاب کنین

3padq62bmomypuv295j4.jpg

 

گام دهم:

حالا دکمه M رو بزنید تا پنجره تنظیمات متریالها باز بشه، در این پنجره گزینه standard رو انتخاب کنید و در پنجره ای که ظاهر میشه Vray mtl رو انتخاب کنین

38jmk1ul9sv72igdc5b.jpg

 

گام یازدهم:

روی رنگ diffuse کلیک کنین و طبق تصویر تنظیمات رو انجام بدین

c1rashibcm9w0yw33ys.jpg

 

گام دوازدهم:

حالا تنظیمات تکسچرهای نیمکت رو انجام میدیم

eev2umhkdytoqksyohpy.jpg

 

ly1y2h9nm4kdt3kgtt.jpg

 

vfvnhfxkb191hxcd0iu.jpg

 

ادامه دارد...

لینک به دیدگاه

گام سیزدهم:

توی این مرحله مپی رو به عنوان bump انتخاب کردیم با مقدار 60 اضافه میکنیم

calkrssje9hfjaevhekr.jpg

 

گام چهاردهم:

از تب مدیفایر UVW map رو انتخاب میکنیم و طبق تصویر تنظیمات رو انجام میدیم

bapr4jdu7x4lp3y6w6.jpg

 

گام پانزدهم:

حالا شیدر پایه نیمکت رو تنظیم میکنیم

o7cca0lvkb58isogjgs1.jpg

 

گام شانزدهم:

حالا به صحنه 3 نور صفحه ای vray رو با تنظیماتی که در تصویر هست اضافه میکنیم

9hhr89ymq6izbvqiid.jpg

 

qjrsp56l3ryaz147014b.jpg

 

گام هفدهم:

حالا برای بازتاب نور به صحنه 3plane با تنظیمات متریالی که در تصویر هست اضافه میکنیم

j28fbcqs96ydjiz8rhvl.jpg

 

iwmi5leaj1g4dojdbe.jpg

 

40zv9bi7a26q2rbwl6k.jpg

 

ادامه دارد....

لینک به دیدگاه

گام هجدهم:

دوباره پنجره تنظیمات رندر رو باز کنین و از رول اوت Global Switches تیک گزینه Default Lights رو بردارید

vmx4fxjaxbqb2yi19iul.jpg

 

گام نوزدهم:

تنظیمات Image Sampler رو طبق تصویر انجام بدید

ukzyy68uxjy1lecefh4f.jpg

 

گام بیستم:

در قسمت Environment گزینه GI رو تیکدار کنین

jylxjolse6gpixkay17.jpg

 

گام بیست و یکم:

تنظیمات Indirect Illumination طبق تصویر تنظیم کنین

8b0i0ptzz604el2hmajw.jpg

 

گام بیست و دوم:

تنظیمات Light Cache

zeqefitk5tbyd5f67rcf.jpg

 

گام بیست و سوم:

حالا رندر میگیریم، نتیجه کار:

w2rgbi7jeadc3x8lceub.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...