رفتن به مطلب

ساخت و تنظیم تکسچر


سامیار220

ارسال های توصیه شده

اکثر تصویر هایی که در سایتهای کاغذ دیواری قرار گرفته اند مخصوص تکسچر نرم افزارهای سه بعدی مانند تری دی مکس و …. نمی باشد برای اینکه بتوانیم از تصویر دانلود شده استفاده کنیم بایستی طرحهای که در کاغذی دیواری می باشد را تنظیم کرده تا به حالت متقارن در بیاید برای این کار تصویر فوق را در نرم افزار فتوشاپ با چند دستور آسان اصلاح می کنیم .

۱-اگر به تصویر کاغذ دیواری با دقت نگاه کنید در اطراف تصویر طرح کاغذ دیواری بصورت متقارن نمی باشد . اگر این تصویر را به عنوان تکسچر در نرم افزار تری دی مکس استفاده کنیم مانند تصویر زیر خواهد بود .

 

waqr6680e5lfzz2w9e.jpg

 

2uvnifjm9u2gp700dwsl.jpg

 

۲- تکسچر فوق را وارد نرم افزار فتوشاپ می کنیم . در صورتی که خط کش فتوشاپ فعال نباشد از کلید های میانبر Ctrl+R استفاده کنید .

 

znfxxu3i282fqxpmwm4l.jpg

 

۳- اکنون بایستی قسمتهای را انتخاب کنیم تا یک تکسچر متقارن ایجاد بشود . طرحهای کاغذ دیواری اکثرا متقارن می باشد. در تصویر زیر قستمی که می شود به عنوان تکسچر کاغذ دیواری استفاده کرد را نمایش داده ایم .

2jnkdy2mmpkg02b44eys.jpg

 

۴- با استفاده از دستور Move Tools ( کلید میانبر V ) و ابزار خط کش , خطوط متقارن را معلوم می کنیم برای این کار با استفاده از دستور Move Tools روی قسمت خط کش کلیک را نگه داشته و بسمت تصویر بکشید تا یک خط آبی رنگ ایجاد گردد .

nz0utfcip5ek1gmaantd.jpg

 

۵- دوباره مرحله ۴ را انجام دهید تا قسمت متقارن تصویر مشخص گردد. برای اینکه دید مناسبی داشته باشید تصویر را با استفاده از کلیدهای میانبر (+) یا ( – ) + Ctrl بزرگنمایی کنید

p00x3xsy7ymjwpu2up8h.jpg

 

۶- اکنون قسمت متقارن تصویر مشخص شده است تصویر فوق را با استفاده از ابزار Crop Tools ( کلید میانبر C ) برش می دهیم دستور فوق را فعال کنید در قسمت تقاطع خط کش بندی شده کلیک کرده و کلیک را به صورت قطری کشیده تا در قسمت تقاطع دوم خط کش بندی شده تعیین شود . در پایان کلیک را رها کنید .

 

ipwdm5paihy10atvf2m7.jpg

منبع: دیزاینرز

۷- قسمت برش خورده انتخاب شده است برای تکمیل برش کلید میانبر Enter را زده و تکسچر فوق را با فرمت jpg ذخیره کرده و در نرم افزار تری دی مکس بعنوان تکسچر استفاده کنید .

npgykp03ow1viwubjuo.jpg

 

 

 

etsqptuvk9mtgaf9mx5.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...