رفتن به مطلب

ماراتن علمی کشور آغاز شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

کنکور سراسری ۹۴ صبح امروز با برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در سراسر کشور آغاز شد.

3265715_528.jpg

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
چهل و پنجمین کنکور سراسری امسال با رقابت 877 هزار و 835 داوطلب، امروز پنجشنبه 21 خرداد ماه و فردا جمعه 22 خرداد ماه در 365 شهرستان و بخش کشور و در 463 حوزه‌ی امتحانی و 17 کشور خارجی برگزار می‌شود.

 

 

از تعداد آمار ثبت نام کننده 516 هزار و 372 نفر معادل 58.82 درصد زن و 361 هزار و 463 نفر معادل 41.18 درصد مرد هستند.

 

 

بنابر این گزارش در صبح امروز پنجشنبه آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی انسانی برگزار می‌شود و در بعد از ظهر امروز آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار خواهد شد.

 

 

همچنین در صبح روز جمعه 22 خرداد ماه آزمون گروه آزمایشی تجربی و در بعد از ظهر جمعه آزمون زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد.

 

 

کلیه داوطلبانی که براساس نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94 مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند برای انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و دانشگاه فرهنگیان بر حسب مورد با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی آزمون سراسری سال 94 از سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مذکور و اطلاعیه منتشر این سازمان در دهه اول مرداد ماه با رعایت کلیه ضوابط و شرایط اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از میان کد رشته‌ محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز و یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی ثبت نمایند.

 

 

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در کد رشته محلی‌های تحصیلی با آزمون براساس نتایج آزمون سراسری سال 94 بطور جداگانه اقدام می‌نماید لذا پس از دریافت کارنامه نتیجه اولیه آزمون خود از سایت سازمان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند.

 

 

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال 94 در دهه‌ی دوم شهریور ماه 94 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

 

 

فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 94 به همراه برنامه زمانی مربوط در نیمه اول مهر ماه منتشر می‌شود.

 

 

همچنین فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 94 در نیمه اول دی ماه سال 94 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌گردد.

 

 

 

 

گزارش از نسیم آقایی

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

خدایی خبر داد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

رئیس سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار نفر اعلام شده است که بیشترین ظرفیت در گروه علوم ریاضی و فنی با ۲۶۰ هزار نفر، گروه علوم انسانی با ۲۱۵ هزار نفر و گروه علوم تجربی با ۲۰۲ هزار نفر است.

3266867_242.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دکتر ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش در حاشیه بازدید از حوزه کنکور سراسری ۹۴ در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ظرفیت خالی دانشگاه ها گفت: آزمون سراسری سال 94، در 463 حوزه امتحانی و 367 شهرستان در زمان مشخص شده و با نظم خاصی آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه برای این آزمون دستگاه‌های مختلف همکاری کرده‌اند، گفت: صبح امروز 360 هزار نفر در گرو‌ه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی آزمون می‌دهند در حالی که کل داوطلبان 887 هزار نفر است و برگزاری آزمون برای یک میلیون و 29 هزار نفر انجام می‌شود.

 

 

خدایی اضافه کرد: تا کنون ظرفیت پذیرش نهایی مشخص نشده است ولی فعلاً بیش از 700 هزار نفر ظرفیت پذیرش داریم.

 

 

وی ادامه داد: بعد از اعلام نتیجه اولیه که آخر تیر ماه است دفترچه انتخاب رشته توزیع می‌شود و انتخاب رشته نیز دهه اول مرداد صورت می‌گیرد.

 

 

وی از وجود ظرفیت خالی در گروه‌های ریاضی و انسانی خبر داد و گفت: وزارت علوم برای پر کردن صندلی‌های خالی برنامه‌های خاصی برای پذیرش دانشجویان خارجی به خصوص از کشورهای همسایه دارد.

 

 

خدایی افزود: دانشگاه‌ها باید صندلی‌های خالی را با پذیرش دانشجویان خارجی مدیریت کنند اما البته بحث دوره‌های روزانه نیست زیرا در دوره‌های غیرانتفاعی، پیام نور، شبانه با صندلی خالی مواجه هستیم.

 

 

وی ادامه داد:‌ در دوره روزانه حدود 110 هزار نفر یعنی یک هشتم داوطلبان پذیرش داریم و با توجه به اینکه دانشگاه‌های آموزش رایگان در بحث تحصیلات تکمیلی گسترش یافته‌اند پتانسیل این بخش به حوزه تحصیلات تکمیلی سوق داده می‌شود.

 

 

خدایی گفت: در گروه علوم ریاضی 250 تا 260 هزار نفر ظرفیت داریم و این ظرفیت در گروه انسانی 215 هزار نفر و در گروه تجربی 202 هزار نفر است.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...