رفتن به مطلب

دو انتصاب در حوزه معاونت آبخیزداری سازمان جنگل ها


ارسال های توصیه شده

صبح سه شنبه طی حکمی از سوی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حوزه معاونت آبخیزداری محمدعلی فتاحی اردکانی رییس سابق مجتمع آموزشی دکتر جوانشیرکلاک جانشین محمد حسین مبادی رفیعی در دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری و محمدعقیقی جانشین علیرضا بنی هاشمی در دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک شد.

 

IMG_6764.jpg

 

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها- پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری ، مراتع و امور بیابان در مراسم معارفه مدیران حوزه مربوطه گفت: یکی از رویکرد های مهم معاونت آبخیزداری تلفیق مدبرانه و موزون در بحث جامع نگری در حوزه آبخیز، مرتع و امور بیابان است که باید تعامل خوبی بین این حوزه ها ایجاد شود.

گرشاسبی با تاکید بر ایجاد وفاق و همدلی مدیران با پیکره موجود توصیه کرد، سلامت کاری در مدیریت منابع مالی و قرارداد مشاورین در اولویت قرار گیرد.

در ادامه مهندس علیرضا بنی هاشمی که پس از 35 سال خدمت به بازنشستگی نایل آمده است گفت: خداوند خواست توفیق پیدا نمایم تا تمامی طول خدمت خود را در جهاد باشم و از این بابت بسیار خرسندم.

وی تعیین فهرست بهای آبخیزداری در سال 85 و تهیه طرح آبخیزداری و آبخوانداری در سال 86 را از جمله کارهای ماندگار در حوزه آبخیزداری خواند.

وی به کمبود نیروی انسانی در ستاد و مراکزاستانی اشاره کرد و افزود: اگر سازو کارهای لازم برای انجام فعالیت های آبخیزداری صورت نگیرد گرفتن اعتبارات برای انجام فعالیت ها سم است.

محمد حسین رفیعی که اکنون مشاور دکتر گرشاسبی شده است در سخنانی بدنه کارشناسی آبخیزداری را پویا و کارآمد خواند و گفت: خوشحالم که دورنمای مثبتی در حوزه آبخیزداری رقم خورده است.

رفیعی ادامه داد: نیاز کشور روز به روز نسبت به مسئله آبخیزداری بیشتر می شود اما به دلیل کاهش میزان اعتبارات ناچاریم در طرح ها و پروژه ها بصورت الگویی حرکت کنیم.

وی گفت: برای هرهکتار عملیات آبخیزداری در کشور به یک میلیون تومان پول نیاز است اما با رقم 150 هزارتومان باید کارها را الگویی انجانم دهیم و اعلام نماییم این چند پروژه مشخص را توانستیم به انجام برسانیم.

همچنین در مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه آبخیزداری، نگهدار اسکندری مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها گفت: تغییرات لزوماً بخشی از تحول است و تحول اساسی باید در چارچوب و ساختار فکری اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: در فعالیت ها و اجرای پروژه های منابع طبیعی همواره دومسئله؛ مهندسی طراحی و شرح خدمات حاکم بوده که می بایست از این مرحله خارج شده و انسان محور شود.

اسکندری روی سلامت کاری و نظارت بر فعالیت ها بسیار تاکید کرد و افزود: با غفلت هایی که دربرهه ای از زمان در بحث زمین صورت گرفت متاسفانه سبب شد سازمان جنگل ها با چالش هایی مواجه شود و مشکلاتی برای منابع طبیعی پیش بیاید!

بر اساس این گزارش محمد عقیقی مدیر جدید دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک پس از معارفه خود همدلی و ایجاد وفاق در سطوح مدیریتی و کارشناسی را ازسیاست های کاری خود اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی باید با نظارت لازم برخی از کارها را به بخش خصوصی واگذار نماییم.

عقیقی خاطر نشان ساخت: بر اساس برنامه های سازمان، بازنگری در شیوه نظارت در پروژه های ملی و استانی جزو اولویت هاست و برای محقق شدن اعتبارات نیازمند حمایت های بیرون از سازمان هستیم.

همچنین فتاحی اردکانی مدیر جدید دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری گفت: آبخیزداری عین عدالت است و این یعنی قرار دادن هرچیز در سرزمین درجای خود!

محمدعلی فتاحی جامع نگری و مشارکت مردم و توانمند سازی جوامع محلی را از سیاست های حال حاضر سازمان جنگل ها برشمرد و گفت: ظرفیت سازی و توانمند ساختن جوامع مولفه هایی است که اگر وجود نداشته باشد مدیریت مطلوب در منابع طبیعی اتفاق نمی افتد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...