رفتن به مطلب

خانه / اجتماعی و اقتصادی تعداد بازدید : 515 بازدید تعداد نظرات : ۳ نظر دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴نسخه چاپ نسخه چاپ جدیدترین کاوش‌ها نشان داد: سابقه سک


ارسال های توصیه شده

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: براساس جدیدترین کاوش‌های باستان‌شناسی سابقه سکونت انسان در منطقه اورامان در شمال غربی استان کرمانشاه به بیش از ۴۰هزار سال پیش بازمی‌گردد. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمانشاه، علی فعله‌گری اظهار داشت: در کاوش‌های باستان شناسی نجات‌بخشی در منطقه اورامان در شمال غرب استان کرمانشاه، آثاری از محل سکونت انسان‌های نخستین با قدمت بیش از چهل‌هزار سال یافت شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: این کاوش‌ها با هدف نجات بخشی از آثار باستان شناختی موجود در محدوده سد داریان در شهرستان پاوهبه‌سرپرستی دکتر شیدرنگ در حال انجام است. فعله‌گر خاطرنشان کرد: تاکنون کاوش در یک مکان به اتمام رسیده وهیئت کاوش در حال حاضر مشغول بررسی یک پناهگاه صخره‌ای نزدیک روستای هجیج در شهرستان پاوه است. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه نیز در مورد این کاوش‌ها گفت: تاکنون آثاری از سکونت انسان‌های دوران پارینه‌سنگی میانی با قدمت بیش از ۴۰هزار سال پیش کشف شده که نشان دهنده سابقه بسیار کهن حضور انسان در منطقه کوهستانی اورامان است. هادی شریفی با بیان اینکه منطقه اورامان یا هورامان میان استان‌های کرمانشاه و کردستان تقسیم شده است، افزود: پیش از این قدیمی‌ترین آثار کشف‌شده در اورامان مربوط به دوره آشوری بود که در منطقه «تنگی‌ور» قرار دارد و مربوط به نیمه نخست هزاره نخست پیش از میلاد است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...