رفتن به مطلب

احداث کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست در تبریز


ارسال های توصیه شده

3320761_305.jpg

به گزارش خبرنگار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از آنجایی که مسئله زباله‌ پسماند و مدیریت صحیح آن یک مشکل بسیار جدی و حائز اهمیت در محیط زیست به شمار می رود و جهان در پی استفاده از بهترین و پاکترین تکنولوژی سازگار با محیط زیست است تبریز در آستانه احداث کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست خود قرار گرفته است.

 

 

صادق نجفی شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز در راستای تبدیل این شهر به یک شهر مدرن پاک و سبز از سرمایه‌گذاری در تمامی زمینه‌های مرتبط با شهر استقبال می‌کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تمامی سعی و تلاش خود را در زمینه بهداشت و پاکیزگی ، سلامت شهر و شهروندان به کار می‌بندد گفت: احداث کارخانه زباله‌سوز و استحصال براق از زباله می‌تواند علاوه بر اینکه از دفن زباله تبریز و شهرهای پیرامون مانند آذرشهر، اسکو، سردرود جلوگیری کند می‌تواند در حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد.

 

 

نجفی با اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای عقد قراردادی برای احداث کارخانه زباله‌سوز در این شهر اظهار داشت: استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی در توسعه شهری تبریز و ورود تکنولوژیهای روز برای رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی همواره مورد توجه مدیریت کلان شهر تبریز است.

 

 

شهردار تبریز گفت: در دیدار با شرکت فرانسوی سرمایه گذار دستور عقد قرارداد اولیه بر اساس زمانبندی‌های لازم صادر شده و مقرر شده بعد از عقد قرارداد اولیه و بازدید از یکی از کارخانه‌های زباله سوز این شرکت قرارداد احداث کارخانه در تبریز نهایی شود.

 

 

نجفی افزود: تکنولوژی به کار رفته در کارخانه سوخت زباله،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و سازگار با طبیعت است به طوریکه می‌توان این کارخانه را در شهر هم راه‌اندازی کرد.

 

 

وی ادامه داد: مزیت اصلی همکاری با این شرکت تکنولوژی خاص آن در تبدیل به دود حاصل از سوخت زباله به هوای تمیز در حدود 97 درصد است و با این کار می‌توان از میزان هزینه‌های حمل و نقل کالا کاست.

 

 

شهردار تبریز گفت: این کارخانه زباله‌سوز روزانه ظرفیت سوزاندن 1500 زباله را دارد که از سوزاندن این حجم زباله، 40 مگاوات برق تولید می‌شود که 6 مگاوات آن به مصرف کارخانه رسیده و بقیه به فروش می‌رسد.

 

 

وی در پایان گفت: احداث کارخانه زباله‌سوز در تبریز به سه سال زمان نیاز دارد که یک سال آن مختص طراحی نقشه‌ها اخذ مجوزها و ساخت خواهد بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...