رفتن به مطلب

معاون اول رئیس‌جمهور: موضوع آتش‌سوزی جنگل‌ها باید با حساسیت ویژه دنبال شود


ارسال های توصیه شده

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: رسیدگی به جنگل‌ها و مراتع کشور و جلوگیری از آسیب و خسارت به این سرمایه‌های ملی از اولویت‌های دولت است و باید این موضوع را با حساسیت ویژه دنبال و اعتبارات مورد نیاز آن را تامین کنیم.

 

770605244539499.jpg

 

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشوربه نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی وضعیت آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور، جنگل‌ها و مراتع را از سرمایه‌های ملی و پراهمیت کشور برشمرد و با استقبال از حساسیت رسانه‌ها و افکار عمومی نسبت به وقوع آتش سوزی‌ها در جنگل‌های کشور اظهار کرد: باید موضوع آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور را به عنوان یک اولویت ویژه دنبال کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان‌های مرتبط خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این سازمان‌ها تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند و از آمادگی بیشتری برای جلوگیری از بروز حوادثی نظیر آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور برخوردارند.

وی افزود: البته در این زمینه کمبودها و محدودیت‌هایی نیز در بخش اعتبارات و تجهیزات وجود دارد که انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تدابیر لازم را برای رفع این محدودیت‌ها اتخاذ کند.

جهانگیری همچنین با تاکید بر وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در نیروهای مسلح برای کمک به اطفاء حریق و جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور، از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواست حداکثر زمینه همکاری نیروهای مسلح با سازمان‌های ذیربط درخصوص جنگل‌ها و مراتع کشور را فراهم کند.

معاون اول رئیس‌جمهور از رئیس سازمان مدیریت بحران کل کشور نیز خواست جلسه‌ای در این زمینه با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار و طرح جامعی برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور تدوین کنند تا وظایف هر استان و هر دستگاه در این طرح مشخص باشد.

جهانگیری بر لزوم تجهیز ناوگان زمینی برای اطفاء حریق و مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور تاکید کرد و از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواست در خصوص پشتیبانی هوایی اطفاء حریق نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: لازم است طرحی جامع برای پوشش هوایی جهت اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع با محوریت وزارت دفاع تدوین شود به گونه‌ای که این طرح در یک دوره زمانی مشخص به اجرا درآید.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی، روسای چهار سازمان حفاظت محیط زیست، جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور، مدیریت بحران کشور و هواشناسی کشور و نمایندگان سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز حضور داشتند، نمایندگان این چهار سازمان گزارشاتی از علل آتش سوزی جنگل‌ها، عوامل عمده تهدید کننده منابع طبیعی کشور، میزان آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع طی سال‌های 82 الی 93، عوامل انسانی و طبیعی بروز حریق ارائه کردند.

در ادامه این نشست اقدامات انجام شده برای پیشگیری از بروز حوادث و آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور و نیز چالش‌های پیش روی آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد جلساتی برای تدوین طرحی جامع در این زمینه با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط تشکیل شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...