رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Flight Performance of Aircraft

Publisher: Amer Inst of Aeronautics | ISBN: 1563471132 | edition 1995 | PDF | 538 pages | 19,6 mb

 

This text describes the basic forces which dictate and decide the performance of an aircraft. It is aimed at pilots and flight-test engineers seeking answers to questions of flight mechanics. Referring to real-life situations, performance analysis is presented for most phases of flying, including takeoff, climb, cruise, turn, descent and landing. To improve confidence in dealing with these situations, a list of problems is provided at the end of each chapter to encourage trouble-shooting and theory comprehension. Charts, figures and references reinforce and complement the text throughout.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
  • پاسخ 49
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

توربینهای گازی ونقش انها در موتورهای جت

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Maurice Joseph Zucrow, "Principles of Jet Propulsion and Gas Turbines"

Publisher: John & Sons | 1948 | ISBN B000O24HXU | PDF | 563 pages | 12.3 MB

 

This book is based on a lecture course entitled The Principles of Jet Propulsion given by the author in 1943 and 1944, under the sponsorship of the University of California ESMWT program, to graduate engineers working in the aircraft companies located in the Los Angeles area.

It was decided in preparing the original lecture notes to discuss basic principles only, and in order to conform with the wartime restrictions on security only unclassified material was included. Since the manuscript for this book was completed during the war years the same policy was observed in its preparation. This introduced certain difficulties, because it, was necessary to omit certain data and useful information. It is felt, however, that because the discussions in this book are confined to basic principles the observance of the interests of military security has not impaired the attainment of the main objectives: the presentation of requisite fundamental theory pertinent to an intelligent understanding of jet-propulsion engines and gas-turbine power plants. Although the book is written primarily for the student, and not for the specialist, it is hoped that it will also be useful to those actively engaged in the aforementioned fields.

In preparing the manuscript the author was guided by the experience obtained in teaching the ESMWT course discussed above. He found that the interest in the subject cross-sectioned various branches of engineering. For that reason certain material which may not be necessary for instructing aeronautical engineering students has been included. The instructor must use his own judgment in the selection and order of the subject matter to be taught. The author has drawn freely from the unclassified literature, and credit is due to those authors, professional societies, , and manufacturers who were kind enough to permit the use of their material. In this connection the National Advisory Committee for Aeronautics deserves special mention. References to publications are given in the text, and those used in any chapter are collected at the end of that chapter.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانلود کتاب

مقدمه ای بر انالیز ساختاری هواپیما

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

T.H.G. Megson, "Introduction to Aircraft Structural Analysis"

Butterworth-Heinemann | 2010 | ISBN: 185617932X | 648 pages | PDF | 4,6 MB

 

Based on the author's best-selling text Aircraft Structures for Engineering Students, this brief book covers the basics of structural analysis as applied to aircraft structures. Coverage of elasticity, energy methods and virtual work set the stage for discussions of airworthiness/airframe loads and stress analysis of aircraft components. Numerous worked examples, illustrations, and sample problems show how to apply the concepts to realistic situations. Self-contained, this value-priced book is an excellent resource for anyone learning the subject.

 

Covers the core concepts in about 200 fewer pages by removing some optional topics like structural vibrations and aero elasticity

 

Systematic step by step procedures in the worked examples

 

Self-contained, with complete derivations for key equations

 

Download

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...
  • 2 هفته بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

از حدود 70 سال قبل توربين هاي گازي جهت توليد برق مورد استفاده قرار مي گرفته اند، اما در بيست سال اخير توليد اين نوع توربين ها بيست برابر افزايش يافته است.

اولين طرح توربين گازي مشابه توربين هاي گازي امروزي در سال 1791 به وسيله « جان پاير » پايه گذاري شد كه پس از مطالعات زيادي بالاخره در اوايل قرن بيستم اولين توربين گازي كه از يك توربين چند طبقه عكس العملي و يك كمپرسور محوري چندطبقه تشكيل شده بود، توليد گرديد.

اولين دستگاه توربين گازي در سال 1933 در يك كارخانه فولادريزي در كشور آلمان مورد نصب و / بهره برداري قرار گرفت و آخرين توربين گازي با قدرت 212 مگاوات در فرانسه مورد بهره برداري مي گردد

 

در صنعت برق ايران اولين توربين گازي در سال 1343 در نيروگاه شهر فيروزه (طرشت) مورد استفاده قرار گرفته است كه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دو دستگاه بوده و هر كدام 12.5مگاوات قدرت داشت

در حال حاضر كوچكترين توربين گازي موجود در ايران توربين گاز سيار « كاتلزبرگ » با قدرت اسمي يك مگاوات است. و بزرگترين آن توربين گازي شركت زيمنس با قدرت 150 مگاوات مي باشد.

دانلود فایل اموزشی تاریخچه توربین گاز

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

با سلام و تشكر از لطف شما

لطفا" براي تهيه كتاب the illustrated guide to aerodynamics نوشته Smit Hubert من رو راهنمايي بفرماييد.

از زحمتي كه براي جوانان اين مرز و بوم ميكشيد، سپاسگذارم.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
  • 3 هفته بعد...

جزوه طراحی اجزا

 

دانلود جزوه طراحی اجزا 1 با سر فصل های زیر

محاسبه وتعیین استحکام قطعات فلزی

اتصالات اجزا ماشین

اتصالات پرچ وپیچ وبررسی پدیده های نشست وشل شدن اتصال

اتصالهای شافت وتوپی ، بیان تلرانس ها وبررسی سایر انواع اتصالات

فنرها،محاسبات وانالیز اجزا

دانلود فصل 1

دانلود فصل 2

دانلود فصل 3

دانلود فصل 4

دانلود فصل 5

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانلود جزوه طراحی اجزا 2

جزوه تایپ شده وکامل درس طراحی اجزای ماشین 2

 

فصل اول : یاتاقانها

فصل دوم : چرخ دنده ها

فصل سوم : اجزای مکانیکی انعطاف پذیر

فصل چهارم : کلاچها ، ترمزها وچرخ لنگر

به همراه نمونه سوالات امتحان درس طراحی اجزای ماشین

جزوه درسی درس طراحی اجزای ماشین 2 را ازلینک زیر دریافت نمایید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

روشهای تخمين عمر باقيمانده اجزای توربين گاز

 

تخمين عمر باقيمانده قطعات دما و تنش بالاي نيروگاهی از موضوع هاي مهم در صنعت توليد برق مي باشد. پره های توربين گاز به دليل كاركرد در شرايط دما و تنش بالا، داراي عمر محدودی مي باشند و در حين كار تحت تأثير انواع آسيب‌های متالورژيكی از قبيل خوردگي داغ، خزش، خستگي، برهم كنش خزش-خستگي و نظاير اينها قرار مي‌گيرند. در طراحي اوليه ميزان محدودي از اين آسيب‌ها در نظر گرفته شده‌است، اما باتوجه به اينكه در عمل شرايط واحد با شرايط پيش‌بينی شده در طراحي اوليه بطور دقيق مطابقت نمي‌كند، هر واحد بر حسب نحوه بهر‌ه‌برداري تاريخچه خاصي دارد. عمر باقيمانده واحد يا قسمتهاي مختلف آن را ميتوان با انجام آزمايشها و مطالعات مختلف تعيين و با برنامه‌ريزی و پيش‌بينی لازم، از توقف‌هاي غيرمترقبه جلوگيري نمود . در اين صورت صرفه‌جويي‌هاي فراواني در هزينه واحد صورت مي‌گيرد. از طرفي پره‌هاي توربين گازي قيمت بسيار بالايي داشته و تخريب هر پره، ضرر زيادي به واحد تحميل مي‌كند. بنابراين اطلاع از وضعيت متالورژيكی و تعيين عمر باقيمانده اهميت بسزايی دارد.

دلايل رويكرد به تكنولوژی تخمين عمر باقيمانده

بالا بودن هزينه ساخت نيروگاهها و كاهش منابع سرمايه گذاري

افزايش دانش تكنولوژي تخمين عمر باقيمانده

رشد بالاي تقاضاي برق

كم بودن هزينه افزايش عمر واحد (10 تا 30 درصد هزينه ساخت نيروگاه جديد)

 

اهداف تخمين عمر باقيمانده

 

جلوگيري از خروج‌هاي اجباري

جلوگيري از تعويض‌هاي غيرضروري

تنظيم مناسب فواصل بازرسي، تعمير و تعويض

اصلاح و بهينه‌كردن شرايط بهره‌برداري

افزايش عمر واحد

استفاده مطلوب از امكانات موجود

پايدارسازي توليد

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای دانلود فایل اموزشی تخمین عمر باقیمانده پره ها واجزای مختلف توربین گاز به لینک زیر مراجعه فرمایید

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

تست کارایی یا Performance test درتوربین های گازی برای بازیابی طول عمر وتخمین دوره عملکردی توربین های گازی انجام میپذیرد

دراین تحقیق که درپژوهشگاه نیرو تحت عنوان ازمون عملکرد توربین های گازی صورت پذیرفته است به این موضوع به صورت دقیقتری پرداخته شده است

 

هدف از انجام آزمون عملکرد توربین گاز

تعیین توان تولیدی

تعیین بازدهی حرارتی

 

دامنه کاربرد

برای آزمایش توربین گاز

شامل تزریق آب یا بخار به توربین گاز

شامل توربین گاز سیکل ترکیبی نیز میشود

 

 

برای دانلود گزارش ازمون عملکرد توربین های گازی به لینک زیر مراجعه فرمایید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

دانلود پروژه سوخت واحتراق

با عنوان : پیل های سوختی

 

مقدمه

يکي از موارد مهمي که بشر از ابتدا به عنوان يک چالش اساسي با آن مواجه بوده است يافتن روشهاي نوين و پر بازده تبديل انرژي سوختها به انرژي قابل استفاده بوده است شايد بتوان اولين تجربه انسان در اين راه را ساخت ماشينهاي اوليه بخار دانست اين ماشينها داراي راندمان بسيار پايين بودند بعد از اختراع موتورهاي احتراق داخلي توسط اتو اين راندمان نسبتا بهبود يافت و به مرز 7 % در موتورهاي اوليه رسيد با پيشرفت علم ترموديناميک سيکلهاي احتراقي بهتري پا به عرصه گذاشتند هر چند برخي از آنها يا قابل اجرا نبودند يا با مشکلات ساخت و تجهيزات پيچيده مواجه بودند. بهترين سيکل حرارتي کاربردي که تا کنون مورد استفاده بشر قرار گرفته است سيکل ترکيبي برايتون – رانکين مي باشد که در نيروگاههاي حرارتي توليد برق مورد استفاده قرار گرفته است و بازده آن قريب به 45 % مي باشد اما امروزه بشر به فن آوري جالب پيل سوختي به عنوان جانشين بسيار مناسب براي موتورهاي احتراق داخلي مي انديشد از آنجاييکه اين وسيله از سيکل کارنو تبعيت نمي کند و بصورت مستقيم و بواسطه فرآيند الکتروشيميايي ، انرژي شيميايي سوخت را به انرژي الکتريکي تبديل مي نمايد مي توان بسته به نوع سوخت راندماني بين 80 % براي سوخت هيدروژن خالص و 30 % براي گاز متان داشته باشد.

امروزه پيل سوختي به يک رقيب مناسب براي توربينهاي گاز در نيروگاهها ، موتورهاي احتراق داخلي در خودروها و باطريها در کامپيوترهاي کيفي تبديل شده است جريان مستقيم توليد شده توسط پيل سوختي را مي توان براي کاربردهاي الکتريکي بويژه بکارانداختن موتورهاي الکتريکي و روشنايي استفاده نمود.

يکي از شيوه هاي اساسي که تکنولوژي آن در دهه اخير به سرعت توسعه يافته است استفاده از پيلهاي سوختي جهت تأمين همزمان الکتريسيته و حرارت به روش الکتروشيميايي مي باشد در اين روش که به عبارتي مي توان آن را عمل الکتروليز معکوس قلمداد کرد انرژي شيميايي ذخيره شده در سوختهاي فسيلي بدون احتراق استخراج مي گردد اين سيستمها در مقايسه با ساير روشها از کارائي زيادي برخوردار بوده و آلودگي بسيار کمي توليد مي کند. با توجه به اينکه پيلهاي سوختي بصورت شيميايي برق توليد مي کنند خيلي بهتر از احتراق خواهند بود آنها محدوديت قوانين ترمود يناميک را که واحدهاي توليد قدرت مرسوم دارند ندارند بنابراين پيلهاي سوختي بازده بسيار بيشتري در توليد انرژي از يک سوخت خواهند داشت همچنين با افزايش هر چه بيشتر بازدهي سيستم مي توان اتلاف گرما از بعضي سلولها را مهار کرد.

همانطور که مي دانيم در اتومبيل ها وسايل زيادي نظير کولر، گرم کن، راديو و ... با نيروي مکانيکي توليد شده و يا با باتري داخل اتومبيل تغذيه مي شوند. بنابراين اگر در هنگام حرکت از اين وسايل استفاده شود مقداري از نيروي موتور صرف تغذيه ي اين وسايل مي شود. و مي توان گفت که استفاده از اين وسايل تقريبا مداوم و بي وقفه است. يکي از اولين کاربرد هاي پيل هاي سوختي مذکور تامين انرژي لازم براي وسايلي نظير کولر ، بخاري ، راديو و ... در اتومبيل هاي سنگين است. در حالتي که اينگونه اتومبيل ها در جا کار نمي کنند بلکه در حال حرکت هستند. زيرا اگر انرژي لازم براي اين وسايل در حالت درجا کار کردن از موتور گرفته شود مشكلي به وجود نمي آيد. اما اگر اتومبيل در حال حرکت باشد مقداري از نيروي موتور به جاي اينکه صرف جلو بردن اتومبيل شود صرف به کار انداختن اين وسايل مي شود.

1-2 پيل سوختي چيست؟

پيل سوختي واحدي است که بوسيله واکنش شيميايي برق توليد مي کند هر پيل سوختي دو عدد الکترود دارد که يکي مثبت و ديگري منفي ميباشد که بطور عام کاتد و آند ناميده مي شوند واکنشهايي که توليد الکتريسيته مي کنند در الکترودها اتفاق مي افتد.

همچنين هر پيل سوختي يک الکتروليت دارد که ذرات داراي بار الکتريکي رااز يک الکترود به الکترود ديگر منتقل مي کند و يک کاتاليست که انجام واکنش در الکترودها را تسريع مي کند .

هيدروژن سوخت اصلي است ولي پيلهاي سوختي به اکسيژن نيز نياز دارند يکي از مزيتهاي بزرگ پيلهاي سوختي توليد الکتريسيته با ايجاد حداقل آلودگي ميباشد بيشتر اکسيژن و هيدروژني که در توليد الکتريسيته بکار ميرود در نهايت با ترکيب شدن با يکديگر توليد آب مي کنند.

يک پيل سوختي ساده توليد مقدار کوچکي از جريان برق ( DC ) مي کند در عمل بسياري از پيلهاي سوختي بصورت يک سري سوار مي شوند.

پيلهاي سوختي بر چند گونه اند که هر کدام داراي فرآيند شيميايي خاص خود مي باشند پيلهاي سوختي بسته به نوع الکتروليت آنها دسته بندي مي گردند که هر کدام از آنها براي کاربرد خاصي مناسب مي باشد.

پيل سوختي در واقع يک وسيله الکتروشيميايي است که بطور مداوم انرژي شيميايي يک سوخت را به انرژي الکتريکي تبديل مي کند ( اکسيداسيون سوخت ) يک پيل سوختي، سوخت و اکسيد کننده را در الکترودهاي جداگانه دريافت کرده و انرژي شيميايي اضافي را به جريان الکتريسيته مستقيم تبديل مي نمايد پيلهاي سوختي سريع و تمييز بوده و محصول جانبي آنها آب دي اکسيد کربن و گاهي نيتروژن مي باشد.

در باتري ها الکترود ها در طول شارژ يا دشارژ دچار تغيير شيميايي مي شوند. اما در پيل سوختي از آنجا که الکترود ها کاتاليزور هستند دچار تغيير شيميايي نمي شوند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

دانلود یک پروژه درمورد توربین های گازی V94.2

دراین پروژه مطالب وسرفصل های زیر را میتوانید مطالعه فرمایید :

 

آشنایی با توربین گازی مدل V94.2

تشریح توربین

 

روتور توربو کمپرسور

اساس ساختمان روتور

 

طراحي كمپرسور

پره هاي ثابت كمپرسور

پره هاي متحرك كمپرسور

طراحي توربين

پره هاي ثابت توربين

پره هاي متحرك توربين

 

مطالبی درمورد طراحی کمپرسور درواحدهای نیروگاهی گازی، اشنایی با پره های کمپرسور وپره های طبقات مختلف توربین گازی V94.2 ، پره راهنمای کمپرسور IGV وکاربرد ان درکنترل بار درنیروگاه گازی ، پره های ثابت ومتحرک درتوربین گاز وکمپرسور ونقشه های توربین گازی با اطلاعات مرتبطشون رو دراین فایل میتونید مطالعه فرمایید

 

پروژه توربین گازی V94.2 را ازلینک زیر دانلود فرمایید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد : www.noandishaan.com

لینک به دیدگاه
  • 5 هفته بعد...

کتاب پیشرانش یا GAS Turbine Theory

از Cohen

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
  • 3 هفته بعد...
  • 4 هفته بعد...

دانلود چند کتاب در زمینه ایرودینامیک برای مهندسین مکانیک ومهندسان هوافضا

 

ایرودینامیک توربوماشین ها

 

 

Unsteady Aerodynamics Of Turbomachines

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ایرودینامیک هلیکوپتر

 

(این کتاب به زبان روسی میباشد!)

 

 

Aerodynamic Helicopter

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ایرودینامیک توربین های بادی

 

 

Aerodynamics Of Wind Turbines

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

دانلود کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

مبانی ایرودینامیک جان اندرسون

 

 

Fundamentals Of Aerodynamics John D Anderson Jr

 

دانلود کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

ایرودینامیک ومکانیک پرواز

 

 

Aerodynamics And Flight Mechanics

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مدل سازي و شبيه‌سازي ديناميك وسايل هوافضايي

 

نام كتاب: مدل سازي و شبيه‌سازي ديناميك وسايل هوافضاييfront%20cover.jpg

مترجم: فريبرز ثقفي، محمد فتحي

انتشارات: در دست چاپ

توضيحات: قبل از شبیه سازی هر سیستم از طریق سيمولينك ابتدا باید معادلات آن را استخراج نمود و یا اصطلاحا مدل سازی کرد. بدين منظور كتاب مدل‌سازي و شبيه سازي آقاي zipfel پيشنهاد مي‌گردد. اين كتاب، علاوه بر اينكه مرجع خوبي براي مدل سازي سيستم هاي ديناميكي و بخصوص هوافضايي است، جعبه ابزار هوافضايي نرم‌افزار متلب Aerospace Toolbax را نيز توصيف مي‌كند و جهت مدل‌سازي در سيمولينك بسيار توصيه مي گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

سرفصل هاي اين كتاب

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
قرار دارد.

دانلود نسخه اصلی کتاب:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...