رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

8isascmqqygd5c6rni7.jpg

فصل تعطیلات از راه رسیده و سرگرم نگه‌داشتن بچه‌ها دوباره یکی از دغدغه‌های اصلی پدر و مادرها شد‌ه است. فرستادن بچه‌ها به کلاس‌های مختلف آنقدرها هم راحت نیست. هم خرجشان زیاد است و هم یکی از والدین باید مثل سرویس تمام وقت در خدمت آنها باشد. مخصوصا اگر بیشتر از یکی دو بچه با سن و سال مختلف در خانه باشند.

 

 

درست است که بچه‌ها عاشق بازی با تبلت و تلفن‌های هوشمند هستند، اما خیلی از پدر و مادرها با دسترسی بیش از حد بچه‌ها به تکنولوژی به بهانه ساکت‌ نگاه داشتن آنها موافق نیستند. اما حد وسط کجاست و چطور می‌شود از همین تکنولوژی در راه سرگرم کردن بچه‌ها استفاده کرد طوری که تمام روز فقط به صفحه جادویی تبلت‌ها خیره نشوند بلکه با مغز و دستانشان هم کار کنند، هم چیز یاد بگیرند و هم سرشان گرم شود؟

 

 

کاپو بلوم تیونز (Kapu Bloom Tunes) اپلیکیشن سرگرم‌کننده‌ای برای بچه‌های کوچکتر است که همراه نقاشی با آنها موزیک هم می‌نوازد. هر رنگ به یک صدای موسیقی مرتبط است و بچه‌ها وقتی گل‌های مختلف را می‌کشند و رنگ‌ می‌کنند، در واقع یک ملودی هم می‌سازند. آنها باید مناسب‌ترین رنگ‌ها را برای ساختن یک‌نواترین موزیک پیدا کنند.

 

 

اگر می‌خواهید بچه‌هایتان به موسیقی کلاسیک و اپرا علاقه‌مند شوند یا علاقه آنها را تقویت کنید، می‌توانید اپلیکیشن اپرا میکر (Opera Maker) را دانلود کنید. بچه‌ها می‌توانند داستان خودشان را تصویر کنند و این اپلیکیشن بر اساس این داستان برای آنها موسیقی اپرایی می‌سازد. آنها می‌توانند در فضای مجازی این اپلیکیشن داستان خودشان را که به صورت اپرا در آمده روی صحنه هم ببیند. این برای بچه‌هایی که استعداد و علاقه به موسیقی دارند ابزار تشویقی بسیار مناسبی است که هم قدرت خلاقیت آنها را زیاد کند، هم به آنها جرات داستان‌گویی و اجرا روی صحنه بدهد.

 

 

شیپ کیت (ShapKit) اپلیکیشن بسیار مفید دیگری است که به بچه‌ها اجسام هندسی را در قالب تصاویری جالب یاد می‌دهد. آنها می‌توانند با اشکال هندسی اشیای مختلفی را طراحی کنند و بعد اپلیکیشن به آنها تصویر واقعی می‌دهد. مثلا آنها می‌توانند یک مثلت و یک نیم‌دایره را کنار هم بگذارند و این اپلیکبشن شکل بستنی به آن می‌دهد. این اپلیکیشن به بچه‌ها نشان می‌دهد که چطور همه اشیای جهان در واقع از یک سری اشکال هندسی ساده تشکیل شده‌اند و چطور باید این اشکال هندسی را در اشیای دور و برشان شناسایی کنند.

 

 

لازو آرت باکس (Lazo Art Box) هم به نقاشی‌های بچه‌ها جان می‌دهد. در واقع بچه‌ها در این اپلیکیشن طراحی یا نقاشی می‌کنند و بعد طرح‌های آنها حرکت می‌کنند. به این صورت بچه‌ها می‌توانند برای خودشان قصه‌های مصور تعریف کنند. اجزای قصه را نقاشی کنند و منتظر باشند که آنها روی صفحه تکان بخورند.

 

 

کوزی باکس (Coosy Box) هم به نقاشی‌های بچه‌ها جان می‌دهد با این تفاوت که آنها این امکان را خواهند داشت که این جانداران خیالی را با دیگر دوستانشان (و کسانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند)‌ به اشتراک بگذارند و با هم به طور مجازی با آنها بازی کنند.

 

 

کیدو مجیک فینگر هم برای بچه‌های کوچکتری است که می‌خواهند حروف الفبا(ی انگلیسی) را یاد بگیرند. این اپلیکیشن اثر انگشت بچه را تبدیل به جانورهای کوچک رنگی می‌کند که کلمات مختلف را به صفحه می‌آورند و با خوردن دانه‌دانه حروف آن کلمات، به بچه‌ها هجی کردن را یاد می‌دهند. بچه‌ها می‌توانند با چند انگشت صفحه را لمس کنند و آنوقت چندتا از این جانورها خواهند داشت که بازی را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

 

 

کریزی گیر (Crazy Gear) در واقع جعبه ابزار مجازی برای بچه‌هاست که تازه دارند قوانین فیزیک را یاد می‌گیرند. این اپلیکیشن برای آنها معماهایی مطرح می‌کند و از آنها می‌خواهد با ابزاری که در اختیارشان می‌گذارد (مثل سنگ، طناب، چرخ، وزنه، زنجیر، گیره و …) راه حلی برای آنها بیابند. (مثلا برای جا‌به‌جا کردن پنجاه کیلو بار چند بار باید از وزنه‌های دو کیلویی و سه کیلویی استفاده کرد.) این اپلیکیشن فرمولی را در اختیار بچه‌ها نمی‌گذارد بنابراین آنها باید با آزمون و خطا به پیش بروند. کاری که ساعت‌ها آنها را سرگرم می‌کند.

 

 

دست آخر به سراغ اپلیکیشن محبوب ایمجی استوری (Imgaistory) می‌رویم که نه‌تنها بین بچه‌ها بلکه بین بزرگترها هم طرفداران زیادی دارد. این اپلیکیشن بچه‌ها را قادر می‌سازد که برای شکل‌های بی‌داستان داستان بگویند و آن را ضبط کنند. بچه‌ها تصاویر متعددی را می‌بینند و باید با ربط آنها به هم داستان بگویند. آنها می‌توانند روی تصاویر یکسان داستان‌های متفاوتی بگویند، آنها را ضبط کنند و بعد آن را با بقیه همخوان کنند.

 

رادیوفردا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...