رفتن به مطلب

امضای تفاهمنامه مشترک به منظور ارائه خدمات پروازی جهت حفظ محیط زیست


ارسال های توصیه شده

[h=1]امضای تفاهمنامه مشترک به منظور ارائه خدمات پروازی جهت حفظ محیط زیست[/h] ۱۶ تیر ۱۳۹۴

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): تفاهم نامه مشترک مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این تفاهم نامه به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و منوچهر منطقی رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح رسید.

این تفاهم نامه به ‌منظور همکاری در حوزه حفاظت از محیط‌ زیست در قالب ارائه خدمات پروازی (هواپیما و پهباد) و انجام عملیات شناسایی، پایش منظم در مناطق موردنظر سازمان حفاظت محیط زیست در سراسر کشور و اجرای عملیات متناسب با هر یک از نیازمندی های اعلام شده در طرح جامع سازمان حفاظت محیط زیست تنظیم شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

آغاز همکاری در زمینه پهبادها و فن آورهای نوین نشان دهنده عزم دولت برای حفظ محیط زیست کشور

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم ضمن تشکر از همکاری های سازنده معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه همکاران این معاونت با محیط زیست و گام های عملی در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه دو جانبه منعقد شده در سال ۹۲، گفت: امضای تفاهم نامه جدید و آغاز همکاری در زمینه پهبادها و فن آورهای مختلف سبز به ویژه در حوزه پسماند نشان دهنده عزم مجموعه دولت برای رفع بحران های محیط زیستی و حفظ محیط زیست کشور است.

معاون رئیس جمهور با یادآوری معضلات گسترده و فراوان ناشی از انباشت پسماند در استان های مختلف، خاطرنشان کرد: استفاده از فن آوری های نوین در این حوزه با استفاده از سازوکار و ظرفیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند کمکی موثر برای رفع این معضل باشد.

آمادگی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح برای ارائه خدمات

منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی های مجموعه تابعه خود در زمینه خدمات پروازی و خدماتی که این مجموعه می تواند در قالب های مختلف به محیط زیست ارائه کند، گفت: بر اساس درخواست های موجود در حوزه محیط زیست، خدمات پروازی متناسب ارائه خواهد شد.

تحویل نخستین هواپیماهای آتش نشان در آبان ماه سال جاری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، آموزش را یکی از مهم ترین زیربناهای ارائه خدمات پروازی برشمرد و اظهار کرد: استفاده مناسب و درست از تکنولوژی های نوین نیاز به آموزش های تخصصی دارد.

سورنا ستاری اشاره ای هم به پروژه هواپیماهای آتش نشان به منظور امدادرسانی در اطفاء حریق جنگل ها داشت و گفت: این طرح با همکاری سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حال پیگیری است و آبان ماه سال جاری، نخستین هواپیماهای آتش نشان آماده تحویل خواهد بود.

گفتنی است، در گام نخست استان های گلستان، فارس و آذربایجان غربی و خراسان رضوی به ‌عنوان استان های پایلوت انتخاب و خدمات هوایی و استفاده از تجهیزات مناسب جهت خدمات مورد نیاز در این استان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاکردهای صنعت هوایی در حفاظت از محیط زیست

نماینده سازمان حفاظت محیط زیست در استفاده از خدمات هوایی برای حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امضای این تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست را به اهداف خود نزدیک می کند، اظهار کرد: صنعت هوایی می تواند در پیشگیری تخلفات شکار و صید، شناسایی مناطق دچار و حریق و تهیه عکس و فیلم محدوده آتش سوزی، تعیین دقیق مرزهای جغرافیایی مناطق تحت مدیریت، نظارت هوایی و پایش از مخاطرات پیش آمده از قبیل آتش سوزی نقش داشته باشد.

علی تیموری، جمع آوری اطلاعات پایه مورد لزوم از جمعیت حیات وحش، کاربری اراضی، منابع آب و پوشش گیاهی به منظور برنامه ریزی برای حفاظت از زیستگاه های حیات وحش، بررسی اثرات فعالیت های معدنی را دیگر مزایای استفاده از خدمات هوایی در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...