رفتن به مطلب

پلتفرم اشیای هوشمند mesh سونی به طور عمومی ارائه شد


ارسال های توصیه شده

tozuosew26kfvmyt2ddp.jpg

MESH پلت‌فرمی هوشمند از نوع «خودتان بسازید» است برای آفرینش «ابداعات هوشمند» که برای همگان در دسترس است. امروز پروژهٔ MESH به نقطهٔ عطفی رسیده است. به دنبال عرضه در ژاپن، نخستین نسخهٔ MESH برای خرید در ایالات متحده از طریق Amazon در دسترس است.

MESH از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: «MESH Canvas»، برنامه‌ای تعاملی که شما را قادر می‌سازد به آسانی و بدون کدنویسی پیچیده، کارها را تعریف کنید و تگ‌های MESH بی‌سیم با عملکردهای گوناگون داشته باشید.تگ‌های MESH از طریق «MESH Canvas» و با ارتباطی که به‌آسانی از طریق این برنامه پیکربندی می‌شود، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. عملکردهای فعلی شامل این موارد هستند: حرکت (حسگر حرکت)، دکمه، LED و GPIO (ورودی/خروجی با عملکرد عمومی). این پروژه همراه با کاربران و جامعه توسعه‌دهندگان هم برای توسعه برد و هم قابلیت‌های تگ‌ها در طول زمان، به تکامل ادامه خواهد داد.تصور کنید بتوانید گیاهانتان را به‌طور خودکار آبیاری کنید، یک چراغ LED روی در خانه‌تان باشد که هر زمان باران در راه است روشن شود... یا حتی بتوانید با افزودن جلوه‌های صوتی نمایشی به بازی‌های تحته‌ای، کمی تفریح کنید یا سطل زباله‌ای را بیابید که هر زمان آشغالی در آن می‌اندازید از شما تشکر کند.MESH در نمایشگاه Maker Faire Bay Area در سان ماتیو در ماه می به نمایش گذاشته شد و چرخه داستانی را که سال گذشته در همین زمان آغاز شده بود کامل کرد. در ۱۲ ماه گذشته کارهای بسیار زیادی انجام شده است. این پروژه مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشت و نهایتاً بودجه آن از طریق Indiegogo به شیوه جذب سرمایه مردمی تأمین شد و زمانی که پروزه از مرحلهٔ تولید نمونهٔ اولیه به تجاری‌سازی رسید به اولین کاربران این پلتفرم اطلاع‌رسانی شد. تیم پروژه، MESH را در جریان نمایشگاه CES 2015 نیز در اورکا پارک به نمایش گذاشت و به دنبال آن MESH در Hacker Dojo (انجمنی برای تمام نوآوری‌ها در قلب کالیفرنیا)، SXSW و گردهمایی‌های دیگر مطرح شد.MESH بخشی از ابتکارات جدید آفرینش کسب‌کار سونی است؛ «برنامه شتاب‌دهنده ایده‌های بالقوه» سونی، انکوباتوری که برای داشتن شتابی به سبک استارت‌آپ‌ها طراحی شده تا سریع و آسان برخی از ایده‌های پیشروتر و نوآورانه‌تر را درون انجمن سونی برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان عملی کند.به تازگی و به‌عنوان بخشی از برنامه‌های سونی موبایل در ایالات متحده، دفتر فروش جدیدی با نام «US sales office of Seed Acceleration Program LLC» در سان ماتیو راه‌اندازی شده تا محصولات و سرویس‌های «برنامه شتاب‌دهنده ایده‌های بالقوه» سونی را به بازار عرضه کند. MESH نخستین رهاورد این شرکت جدید است.هیروکی توتوکی، رئیس و مدیر ارشد اجرایی سونی در سخنانش در کنگره ‌جهانی موبایل اشاره کرد که دیدگاه وی برای سونی موبایل تنها به یافتن راه‌های بهبود کسب‌وکار اصلی تلفن‌های هوشمنداکسپریا محدود نمی‌شود، بلکه به چگونگی توسعهٔ فناوری‌های نوظهور، مشارکت در آفرینش فرصت‌ها برای ارتقا «کارآفرینی» در این شرکت بزرگ به‌عنوان سکوی پرتابی برای استارت‌آپ‌های جدید نگاه می‌کند.سونی مدعی است که بخشی از بهترین تیم‌های تحقیق وتوسعه در جهان را دارد که روی فناوری‌های شگفت‌آور جدیدی کار می‌کنند که گاهی سال‌ها با تبدیل شدن به محصولی برای بازار مصرفی فاصله دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...