رفتن به مطلب

ممنوعیت تعبیه شومینه در ساختمان‌های تهران


ارسال های توصیه شده

شورای شهر تهران هفته گذشته طرحی را مورد بررسی قرارداد که به موجب آن استفاده از شومینه‌های گازی برای سازندگان و مالکان خانه‌های مسکونی ممنوع اعلام می‌شود. طرح این موضوع در جلسه علنی شورای شهر با واکنش‌های متفاوتی از سوی اعضا مواجه شد.

 

embedded_ban_fireplaces_buildings_tehran.jpg

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در مخالفت با طرح ممنوعیت استفاده از شومینه گازسوز و زغال‌سوز به‌عنوان یک وسیله گرمایشی در منزل گفت: تصویب چنین طرحی مانند این است که طرح بنویسیم مردم باربیکیو نسازند. دبیر با اشاره به مقررات ملی ساختمان گفت: مهندس ناظر ساختمان باید بر استاندارد بودن شومینه‌های خانگی نظارت کند و ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم در خانه‌شان شومینه نسازند. او اضافه کرد: درست است که مصرف گاز شومینه زیاد است اما نمی‌توانیم ساخت آن را غیرقانونی کنیم؛ چراکه این جزو اختیارات ما در شورای شهر نیست.

 

در مقابل غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا معتقد بود: طی سال‌های گذشته به دلیل گسترش آلودگی هوا ستاد‌هایی برای مقابله با این بحران شکل گرفته است، این معضلات هم بعضا به دلیل گسترش بی‌رویه مصرف گاز در سطح کشور ایجاد شده است. این طرح هم بحث کاهش آلودگی را در خود دارد و هم امنیت جانی شهروندان را. نهایتا این طرح با رای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

 

منبع : دنیای اقتصاد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...