رفتن به مطلب

اثر تغییرات بار بر روی مولد الکتریکی


ارسال های توصیه شده

* مولدی یک بار را تغذیه می‌کند اگر بار مولد را زیاد کنیم چه روی می‌دهد؟

افزایش بار به معنی افزایش توان حقیقی و یا واکنشی است که از مولد کشیده می‌شود. این افزایش بار باعث زیاد شدن جریان بار کشیده شده از مولد می‌شود. چون مقاومت میدان تغییر نکرده‌است، جریان میدان ثابت است و بنابراین شار نیز ثابت است. چون گردانندهٔ اولیه نیز سرعت w را ثابت نگه می‌دارد اندازهٔEA ثابت می‌ماند .

* اگر EA ثابت بماند، با تغییر بار چه چیزی تغییر می‌کند؟

برای پاسخ دادن به این پرسش میتوان از نمودار فازوری و نشان دادن تغییر بار، همراه با در نظر گرفتن محدودیت‌های مولد استفاده کرد.

نخست مولدی را در نظر می‌گیریم که با ضریب قدر پس‌فاز کار می‌کند، اگر با همین ضریب توان بار افزایش یابد، اندازهٔ IA اما نسبت به bef6a2a1c6a274d112caa1d65e5dd858.png همین زاویهٔ قبلی را خواهد داشت، بنابراین ولتاژ عکس‌العمل آرمیچرjXsIA بزرگ‌تر از قبل می‌شود اما زاویه‌اش تغییری نمی‌کند. چون بردار 214b2a169beb84175a0b1ebcdf93ac4e.png باید انتهای bef6a2a1c6a274d112caa1d65e5dd858.png را که به عنوان مرجع است به انتهای EA که به رغم تغییرات بار اندازه‌اش تغییر نمی‌کند وصل کند با در نظر گرفتن موارد بالا تنها یک نقطه وجود دارد که در آن ولتاژ عکس‌العمل آرمیچر با موقعیت قبلی‌اش موازی است و اندازه‌اش افزایش یافته‌است و مشاهده می‌کنیم که با افزایش بار ولتاژ bef6a2a1c6a274d112caa1d65e5dd858.png ، کاهش نسبتاً شدیدی یافته‌است .

اینک فرض کنید که بار دارای ضریب توان واحد است. با افزایش بار مشاهده خواهیم کرد که در این بار bef6a2a1c6a274d112caa1d65e5dd858.pngاندکی کاهش یافته‌است.

سرانجام فرض کنید که مولد بار پیش‌فاز داشته باشد با زیاد شدن بار افت ولتاژ آرمیچر در بیرون مقدار قبلی‌اش قرار می‌گیرد و Vvarphi افزایش می‌یابد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...