رفتن به مطلب

برگزاری اولین اختبار کتبی سال ۹۴ کانون‌های وکلا


Gandom.E

ارسال های توصیه شده

[h=3]اولین اختبار کتبی سال ۹۴ کانون‌های وکلا روز چهارشنبه در محل کانون‌های وکلای دادگستری مرکز برگزار می‌شود.[/h]

 

 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس،‌ روند انتخاب وکلا دارای چند مرحله است که یکی از آن‌ها آزمون کتبی است که پس از آن پاسخنامه‌ها با ماشین تصحیح می‌شود و اگر کسی اعتراضی داشت بعد از اعلام نتیجه می‌تواند اعتراض کند و سازمان سنجش پاسخنامه‌هایشان را با دست دوباره تصحیح می کند.

 

ر همین ارتباط بهمن کشاورز،‌ رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران درباره نحوه گزینش برگزیدگان آزمون وکلا تصریح داشت: نحوه گزینش آنها به ترتیب تقدم نمره است که سازمان سنجش آنها را به کانون‌ها معرفی می‌کند. همچنین کانون‌ها در گذشته تعداد مورد نیازشان را اعلام کرده‌اند.

 

رییس اسکودا بیان داشت: البته 25 درصد از برگزیدگان از ایثارگران هستند که با رعایت قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران جذب می‌شوند و بقیه از داوطلبان عادی هستند.

 

وی ادامه داد: بعد از اینکه این برگزیدگان جذب کانون مربوطه شدند از نظر تقسیم در شهرهای آن کانون مقررات داخلی کانون حاکم است که آن هم براساس تقدم نمره است.

 

کشاورز در خاتمه گفت: در مرحله بعد پروانه کارآموزی این داوطلبان صادر خواهد شد و 18 ماه به صورت کارآموز فعالیت می‌کنند و بعد در امتحانی به اسم اختبار شرکت می‌کنند که به صورت شفاهی و کتبی است و در صورت قبولی در این امتحان به آنها پروانه وکالت پایه یک داده می‌شود.

منبع:خبرگزاری فارس

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...