رفتن به مطلب

پيامک احساسي در گوشي شوهرم پيدا کردم


ارسال های توصیه شده

پيامک احساسي در گوشي شوهرم پيدا کردم

 

 

 

طرح مساله : چند ماه بود که به رفتار شوهرم شک کرده بودم. احساس مي کردم بي تفاوت و عصباني است تا مدتي با خودم مي گفتم شايد به خاطر کارش است ولي در تلفن همراهش يک پيامک ديدم که از يک خانم بود. پيامک خيلي احساساتي بود. خيلي نگران شده ام و مي ترسم زندگي ام خراب شود. چه کنم؟

 

 

 

 

 

 

پاســــخ مشاور:

-

يکي از دلايلي که افراد تصميم به ازدواج مي گيرند، نياز عاطفي به وجود يک شخص از جنس مخالف در کنارشان به عنوان همراه زندگي است. بنابراين عواطف در عين حال که مي تواند موتور محرکه خوبي براي حرکت زندگي باشد، ندادن پاسخ مناسب به آن ها مي تواند دليل بروز برخي رخدادهاي تلخ بين زن و شوهرها شود.

 

 

 

با همسرتان همراهي عاطفي داشته باشيد

در پيامک تان گفته ايد که احساس کرديد همسرتان عصباني و بي تفاوت است و سپس آن را به کارش مربوط دانسته ايد. شايد شما تحت تاثير برخي مطالب درباره تفاوت زنان و مردان قرار گرفتيد و تلاش کرديد شوهرتان را در مواقع عصبانيت در غار تنهايي خودش رها کنيد. توجه داشته باشيد که اگر اين گونه باشد، اين اصلي ترين اشتباه شما بوده است. درست است که مردان در هنگام بروز چالش و استرس به تنهايي نياز دارند تا به ساماندهي افکار خود بپردازند اما اين هم در مدت زمان خاصي انجام مي گيرد و پس از آن اين مهر و عاطفه زن است که به او در بازيابي قواي دروني اش کمک مي کند. پس در نظر داشته باشيد که هرگاه همسر خود را در شرايطي ديديد که عصباني است به او اطمينان خاطر بدهيد که به توانايي اش در حل مشکلات ايمان داريد و اين مسئله را به او خاطرنشان کنيد که هر لحظه آماده شنيدن حرف هاي او هستيد. هر مردي با داشتن چنين حمايت عاطفي قوي در برابر چالش ها اعتماد به نفس بيشتري از خود نشان خواهد داد و در روابط زناشويي خود موفق تر عمل مي کند.

 

 

پيامک يک نشانه است

نگراني دوم شما، ديدن يک پيامک احساساتي از يک خانم در گوشي همسرتان بود. در ابتدا بايد عرض کنم قبل از هر اقدامي از صحت اين که همسر شما مخاطب اين پيامک بوده، مطمئن شويد و خيلي سريع و يک طرفه به قاضي نرويد. با فرض درست بودن ذهنيت شما درباره همسرتان، بايد بگويم احساساتي بودن محتواي اين پيامک مي تواند گوياي يک نکته مهم باشد اين که جاي عواطف در رابطه شما و همسرتان خالي است. چاره اين است که به دنبال بازسازي روابط عاطفي خود با همسرتان باشيد. تلاش هايي که تاکنون داشته ايد، کافي نبوده و بايد بيشتر به همسرتان توجه کنيد.

 

 

روابط احساسي خود را بازسازي کنيد

به شما توصيه مي شود براي بازسازي روابط احساسي با همسرتان در اولين اقدام، زبان عشق همسر خود را شناسايي کنيد؛ يعني بفهميد او در چه زمان هايي و به چه نوع عواطفي احتياج دارد. در گام دوم ببينيد چه تلاش هايي تاکنون انجام داده ايد که در اين فرآيند موفق عمل نکرده ايد به عبارت ديگر اشتباهات خود را شناسايي کنيد. سومين گام اين است که در يک محيط به دور از سهم خواهي و مقصريابي با همسر خود گفت و گو کنيد تا فرآيند بازسازي عاطفي را با کمک هم انجام دهيد.

-

جواد غفوري نسب / کارشناس و مشاور خانواده

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...