رفتن به مطلب

سيستم قاب ساده بتني نيمه پيش ساخته k با ديوار برشي بتن مسلح درجا


ارسال های توصیه شده

ضوابط و الزامات

1) اجراي اين سيستم سازه اي به صورت قاب ساختماني ساده بتن مسلح متشكل از اعضاي نيمه پيش ساخته با اتصالات تر(درجا)و ديوارهاي برشي بتن آرمه درجا است كه محدوديتهاي آن مطابق استاندارد 2800 مي باشد.

2) ضخامت ديوارهاي بتن آرمه نبايد از 15 سانتيمتر كمتر باشد.

3) بتن مصرفي بايد از نوع بتن سازه اي و با حداقل مقاومت 20 مگاپاسكال باشد.

4) منظم بودن ساختمان در پلان و ارتفاع مطابق استاندارد 2800 الزامي است.

5) بارگذاري ثقلي و لرزه اي اين سيستم، به ترتيب بر اساس مبحث ششم مقررات ملي ساختمان ايران با عنوان "بارهاي وارد بر ساختمان" و استاندارد 2800 صورت گيرد.

6) در طراحي سازه اي اين سيستم، مبحث نهم مقررات ملي ساختمان ايران با عنوان "طرح و اجراي ساختمان هاي بتن آرمه" مد نظر قرار گيرد و در طراحي، ساخت، نصب و اجراي اعضا و اتصالات قطعات پيش ساخته، رعايت آخرين ويرايش آئين نامه ACI318و راهنماي طراحي PCI الزامي است.

7) در صورت تعبيه اعضاي مرزي در ديوارهاي برشي بتن مسلح، ضروري است اين اعضا به صورت درجا اجرا شوند و در نظر گرفتن ستون هاي پيش ساخته قاب به عنوان اعضاي مرزي مورد تاييد نميباشد.

8) در نظر گرفتن تمهيدات لازم در هنگام بتن ريزي در محل اتصال تيرها به ستو ن هاي پيش ساخته براي تامين كيفيت مناسب بتن ضروري است مانند: ويبره مناسب در آن محلها و ….

9) لازم است تمهيدات جهت تحمل نيروي Uplift در اتصال ستون بالايي به ستون پاييني صورت گيرد لازم مانند: دندانه دار كردن شيارهاي تعبيه شده در بالاي ستون پاييني و ….

10) تامين ضوابط ديافراگم صلب و همچنين تامين پيوستگي و يكپارچگي براي كليه سقفها الزامي است.

11) اتصال سقف به قاب و ديوار به صورت پيوسته و يكپارچه طراحي و اجرا شده و ميلگردگذاري لازم بر اين اساس در محل اتصال انجام شود همچنين تامين پيوستگي و يكپارچگي در محل اتصال تير به ستون و اجراي ميلگردگذاري لازم ضروري است.

12) در نصب و اجرا، اين سيستم جهت تحمل بارهاي حين اجرا كنترل شود.

13) تمهيدات لازم جهت تامين پايداري قطعات پيش ساخته الحاقي به ساختمان مانند : را ه پله ها، جا ن پنا ه ها و …در برابر نيروهاي وارده صورت گيرد.

14) در خصوص اين سيستم، رعايت مبحث سوم مقررات ملى ساختمان ايران با عنوان "حفاظت ساختمان ها در مقابل حريق " و همچنين الزا مات نشريه شماره 444 مركز تحقيقات ساختمان و مسكن مربوط به مقاومت اجزاي ساختمان در مقابل حريق با در نظر گرفتن ابعاد ساختمان، كاربرى و وظيفه عملكردى اجزاى ساختمان الزامى است.

15) در خصوص اين سيستم، رعايت مبحث نوزدهم مقررات ملى ساختمان ايران با عنوان "صرفه جويي در مصرف انرژي" الزامى است.

16) صدابندي هوابرد جداكننده هاي بين واحدهاي مستقل و پوسته خارجي ساختمان و صدابندي سقف بين طبقات بايد مطابق مبحث هجدهم مقررات ملي ساختمان ايران با عنوان "عايق بندي و تنظيم صدا" تأمين شود.

17) لازم است تمهيدات لازم متناسب با شرايط مختلف اقليمي و محيطهاي خورنده ايران صورت پذيرد.

18) كليه مصالح و اجزا در ا ين سيستم اعم از معماري و ساز هاي از حيث دوام، زيست محيطي و … بايد بر مبناي مقررات ملی ساختمان ا يران و يا آئين نامه هاي ملي يا معتبر بين المللي شناخته شده و مورد تا ييد به كار گرفته شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...