رفتن به مطلب

تخریب محیط زیست به افزایش بیکاری و مشکلات بهداشتی در کشور دامن می زند


ارسال های توصیه شده

۳۰ تیر ۱۳۹۴

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص ضرورت توجه به حفظ تالاب های کشور گفت: تالاب ها خود تضمین کننده بخشی از حیات در کره زمین است، به طور حتم اگر تالاب ها از بین بروند تنوع زیستی مختل شده و بخشی از حیات از دست می رود، بنابراین آنچه که مسلم است در حفظ و حیات تالاب ها باید اقدامات شایسته انجام داد، هرچند که روش های حفاظت و نگهداری از تالاب ها آسان و در دسترس نیست.

 

محمدرضا تابش با تاکید بر تامین حقابه تالاب ها، افزود: البته یکی از مهم ترین اقدامات در جهت حفظ و نگهداری از تالاب ها جلوگیری از ورود هرگونه فاضلاب به تالاب ها است. همچنین گونه های موجود گیاهی و جانوری در تمامی تالاب ها با روش های مدرن باید حفظ شود، بنابراین بی توجهی به تالاب ها و اکوسیستم های طبیعی کشور نابودی گیاهان و جانوران را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر کنوانسیون رامسر در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که این کنواسیون مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، به ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی است که درسال ۱۹۷۱ در شهر رامسر به تصویب رسید، بنابراین زمانی که نقطه شروع حفاظت و صیانت از تالاب ها در کشور ما بوده است، پس در حال حاضر نیز برای نگهداری از تالاب ها باید اقدامات مناسبی انجام داد.

تابش با بیان اینکه دولت نهایت تلاش خود را درجهت حفظ و نگهداری از تالاب ها دارد، گفت: البته دولت باید در لایحه حفظ و نگهداری از تالاب ها تضمین هایی برای اجرایی شدن در نظر بگیرد، اما باید به این نکته تاکید کرد که در حال حاضر نگهداری از تالاب ها به حال خود رها شده و حقابه زیست محیطی تالاب ها تامین نمی شود، البته بخشی از مشکلات مربوط به تالاب ها به فضای کلی و شرایط اقلیمی کشور بستگی داشته اما بخشی نیز با عملکرد مردم در ارتباط است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: به مقوله محیط زیست و طبیعت به طور جدی نگاه نمی شود. متاسفانه نبود محیط زیست آباد به کاهش اشتغال در کشور کمک می کند. همچنین نبود محیط زیست آباد مشکلات بهداشتی بسیاری نیز به وجود می آورد، اما مسئولان کشورمان تنها راه توسعه را احداث کارخانه می دانند.

بنابراین مهم ترین علت بی توجهی به محیط زیست این است که در دوران گذر از سنت به مدرنیته طبیعت و محیط زیست فدای صنعت می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...