رفتن به مطلب

هشتم مردادماه، جنگل رمز حیات


ارسال های توصیه شده

۳۱ تیر ۱۳۹۴

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و آموزش و اطلاع رسانی مفاهیم آن در رسانه ملی، سومین نشست مشترک سازمان های صدا و سیما، حفاظت محیط زیست و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز چهارشنبه در محل سازمان جنگل ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، در این نشست مقرر شد در روز هشتم مردادماه با توجه به شروع موج سفرهای تابستانی برنامه های ویژه این روز در کلیه شبکه های صدا و سیما در مراکز ملی و استانی پخش شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

هشتم مردادماه، جنگل رمز حیات

 

همنچنین با توجه به نقش جنگل ها در تامین آب، هوا و امنیت غذایی، شعار «جنگل رمز حیات» برای این روز انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش کلیه تولیدات فرهنگی نظیر تیزر، کلیپ و فیلم کوتاه از سوی سازمان جنگل ها و سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار سازمان صدا و سیما قرار گرفت تا به نحو مقتضی در روز هشتم مرداد از تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی پخش گردد.

شایان ذکر است در این نشست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند، علی احمدی قایم مقام شبکه خبر، عبدالکریم خیامی رئیس مرکز سیمای استان ها، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما، احمد سعیدی مدیر شبکه سلامت، علی سیفی مدیر شبکه جوان، اسماعیل کهرم مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ناصر مقدسی قایم مقام سازمان جنگل ها، محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی حفاظت محیط زیست، محسن نقیلو مدیر کل روابط عمومی سازمان جنگل ها، مجید فدایی مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، خانم ها مظاهری معاونت پژوهشی و انصاری مدیر کل دفتر پایش سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند و درباره چگونگی برنامه های کیفی این روز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک به دیدگاه

[h=1]جنگل رمز حیات[/h] ۷ مرداد ۱۳۹۴

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در نشست مشترکی که با حضور سازمان های صدا و سیما، سازمان حفاظت محیط‌ زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، روز هشتم مرداد به عنوان روزی نمادین برای آغاز حرکت اجتماعی و فرهنگی برای حفظ جنگل‌های طبیعی کشور تعیین شده است.

نظر به نقش جنگل ها در حفظ آب، خاک، هوا، امنیت غذایی و تنوع زیستی عنوان «جنگل رمز حیات» و شعار «نگذاریم بمیرد جنگل، که جهان خواهد مرد» برای این روز انتخاب شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

همچنین همزمان با ۸ مرداد برنامه های متوعی از کلیه رسانه‌های کشور به ویژه شبکه خبر و شبکه‌های ملی و استانی صدا و سیما پخش خواهد گردید.

در این راستا برنامه‌های گوناگونی از سوی سازمان های مذکور و سایر نهادهای مدنی در نقاط مختلف کشور برگزار خواهد شد.

جنگل های شمال

بررسی عکس های هوایی دوره ۵۰ ساله از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۸۶ توسط سازمان جنگل ها نشان می دهد که به طور متوسط سالانه ۲,۸۶۷ هکتار از جنگل های شمال ایران تخریب شده است. در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند تا پنجاه سال آینده در بسیاری از نقاط شمال ایران آثاری از جنگل های بازمانده از دوران سوم زمین شناسی بجا نخواهد ماند.

همزمان با روز نمادین حفاظت از جنگل سه استان شمالی کشور که بیشترین سطح جنگل های هیرکانی را دارا هستند نیز برنامه هایی را در این زمینه اجرا می کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مازندران:

در مازندران همزمان با سفر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این استان یک زنجیره انسانی علاقمندان به محیط زیست برای حفاظت از جنگل در منطقه پلنگ دره شیرگاه واقع در شهرستان سوادکوه شمالی شکل می گیرد.

گلستان:

در استان گلستان نیز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، منابع طبیعی، سازمان مدیریت پسماند و صدا و سیمای مرکز گلستان، پاکسازی جنگل های النگدره گرگان در روز ۸ مرداد، انجام خواهد شد.

گیلان:

در استان گیلان نیز در روز ه مرداد مانور مشترک نیروهای یگان محیط زیست و یگان منابع طبیعی برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها برگزار می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...