رفتن به مطلب

ساخت نرم افزار شناسایی گونه های بومی گیاهی دردانشگاه فردوسی مشهد


ارسال های توصیه شده

[h=3]مشهد - ایرنا - یک محقق دانشگاه فردوسی مشهد از طراحی و ساخت نرم افزار شناسایی گونه های بومی گیاهی کشور در این دانشگاه خبر داد.[/h]

 

81695891-70055081.jpg

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه فردوسی مشهد علی میرچولی افزود: این نرم افزار قادر است از طریق تصاویر گیاهان، اطلاعاتی در زمینه نام گونه، محل رویش و خانواده آنها و همچنین اطلاعاتی در باره گونه های در حال انقراض ارائه دهد.

 

وی همچنین از دستیابی محققان دانشگاه فردوسی مشهد به دانش فنی تکثیر گل سوسن یا لیلیوم به عنوان یکی از پنج گل برتر دنیا از طریق روش کشت بافت و فلس برداری خبر داد.

 

وی گفت: برای تکثیر گل سوسن لازم بود اندام تکثیری این گل از خارج وارد شود ولی پژوهشگران مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با اجرای تحقیقاتی به دانش فنی تولید اندام تکثیری این گل دست یافتند.

 

وی افزود: لیلیوم یا سوسن از گیاهان زینتی جهان است و طیف رنگی این گل که تقریبا در اکثر مناطق دنیا پراکنده شده شامل زرد، سفید، قرمز و نارنجی می باشد.

 

میرچولی اظهار کرد: پیش از این اندام تکثیری گل سوسن یا همان سوخ سوسن از کشورهایی نظیر هلند، شیلی، چین و ژاپن وارد کشور می شد که با کاربردی شدن این دانش می توان از واردات آن و خروج ارز جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...